Vergeet niet dat daar ook mensen wonen aan wie niets menselijks vreemd zal zijn

Vergeet niet dat daar ook mensen wonen aan wie niets menselijks vreemd zal zijn
Uiteraard.
Geytenbeekje schreef: ↑30 aug 2023, 16:07 Heb ook de petitie getekend tegen de HSV.
Baat het niet dan schaadt het niet.
Laat de SV de norm zijn, dat ging altijd goed ondanks dat veel kinderen de HSV lazen, waarom zou je dat moeten inwisselen?Terri schreef: ↑30 aug 2023, 16:11Geytenbeekje schreef: ↑30 aug 2023, 16:07 Heb ook de petitie getekend tegen de HSV.
Baat het niet dan schaadt het niet.![]()
Dat einresultaat kan ik je zó vertellen. Bagge wordt ring, berd wordt plank, kond gedaan wordt verkondigd, de naamvallen (des, den en zo) blijven en de rest wordt bekend verondersteld. En dat de rest bij velen (ook bij fervente GBS-ondersteuners) niek bekend ís en ook niet correct begrepen wordt, daar zal aan worden voorbijgegaan. En voor er een bak kritiek over mijn reactie wordt uitgestort: er is inderdaad een selecte groep mensen die door intensieve studie/betrokkenheid het allemaal snapt, maar er is een nog veel grotere groep die kort gezegd er weinig van begrijpt. En ik kan het weten: die groep kom ik dagelijks tegen.Delftenaar schreef:De vraag is wat het eindresultaat van het project van de GBS gaat worden. Wordt dat uiteindelijk niet een soort "HSV-light"?
Als men niet uitkijkt wordt de verwarring hierdoor alleen maar groter doordat je dan een SV, SV (° GBS) en HSV hebt. Met ongetwijfeld bij alle drie voor- en tegenstanders. Laten we hopen dat zo niet nog meer discussie ontstaat.
Er wordt niks ingewisseld. Het is beide toegstaan.Geytenbeekje schreef:Laat de SV de norm zijn, dat ging altijd goed ondanks dat veel kinderen de HSV lazen, waarom zou je dat moeten inwisselen?Terri schreef: ↑30 aug 2023, 16:11Geytenbeekje schreef: ↑30 aug 2023, 16:07 Heb ook de petitie getekend tegen de HSV.
Dat is ook een vreemd standpunt! Als je dat zou doortrekken is het gebruik van de SV ook slecht en zou je alleen oude grondtalen moeten lezen.Geytenbeekje schreef: ↑30 aug 2023, 16:17Laat de SV de norm zijn, dat ging altijd goed ondanks dat veel kinderen de HSV lazen, waarom zou je dat moeten inwisselen?Terri schreef: ↑30 aug 2023, 16:11Geytenbeekje schreef: ↑30 aug 2023, 16:07 Heb ook de petitie getekend tegen de HSV.
In theorie zegt men van niet, maar in de praktijk blijkt van wel.Chrisje72 schreef: ↑30 aug 2023, 16:34Er wordt niks ingewisseld. Het is beide toegstaan.Geytenbeekje schreef:Laat de SV de norm zijn, dat ging altijd goed ondanks dat veel kinderen de HSV lazen, waarom zou je dat moeten inwisselen?Terri schreef: ↑30 aug 2023, 16:11Geytenbeekje schreef: ↑30 aug 2023, 16:07 Heb ook de petitie getekend tegen de HSV.
Hoe weet je dat?GerefGemeente-lid schreef:In theorie zegt men van niet, maar in de praktijk blijkt van wel.
Ik denk dat Geytenbeekje dat ook gewoon doet.merel schreef: ↑30 aug 2023, 16:39Dat is ook een vreemd standpunt! Als je dat zou doortrekken is het gebruik van de SV ook slecht en zou je alleen oude grondtalen moeten lezen.Geytenbeekje schreef: ↑30 aug 2023, 16:17Laat de SV de norm zijn, dat ging altijd goed ondanks dat veel kinderen de HSV lazen, waarom zou je dat moeten inwisselen?Terri schreef: ↑30 aug 2023, 16:11Geytenbeekje schreef: ↑30 aug 2023, 16:07 Heb ook de petitie getekend tegen de HSV.