Herziene Statenvertaling

Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Job »

mulder schreef: 29 aug 2023, 19:07
Blasfemische reacties en ondertekeningen. De naam van de Heere wordt misbruikt. En "C vogelaar en jonge scharrel" zou de petitie ook ondertekend hebben. Is toch geen humor!!
Nou, inderdaad. Alleen om deze ondertekeningen al zou de initiatiefnemer de petitie razendsnel moeten verwijderen. Hier is het middel op dit moment erger dan de kwaal, al kan de initiator daar niets aan doen.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
GerefGemeente-lid
Berichten: 6853
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door GerefGemeente-lid »

Nasrani schreef: 29 aug 2023, 19:04
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:59
Nasrani schreef: 29 aug 2023, 18:50 Diep triest...
En de ondertekeningen zo mogelijk nog triester.
Dat is jouw bescheiden mening.
Mag ik vragen waarom iemand uit Oostkapelle dit ondertekend? Ik ga er vanuit dat je met de school verder geen binding hebt. Wat is dan je argument?
Heb je gelezen wat ze voor namen ze gebruiken? We zijn zo vroom dat we tegen de HSV zijn maar, we treden alle geboden zo wat om de petitie te ondertekenen.
Ik zie de HSV niet als het zuivere Woord van God. En ik denk daarbij aan de ouders die eenmaal hun kinderen naar deze school stuurden, omdat daar deze vertaling niet werd gelezen, maar die nu geconfronteerd worden met een vertaling die zij niet zuiver vinden.

En ik ben niet schuldig aan de hatelijke en leugenachtige reacties van anderen. Daar zullen zij zelf rekenschap van af moeten leggen.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 29 aug 2023, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Ad Anker »

Het is inderdaad afschuwelijk. Er is er één die lacht.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33456
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef: 29 aug 2023, 19:19 Het is inderdaad afschuwelijk. Er is er één die lacht.
Volgens mij wel meer.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4200
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Maanenschijn »

Een ieder die zijn of haar handtekening onder deze petitie zet en daarmee zijn instemming betuigt met de inleidende tekst, met name het derde punt, geeft daarmee te kennen de Heere van Zijn eer te beroven door dermate klein van Hem te denken door te suggereren dat Hij alleen maar weer door het lezen van SV een mens wil bekeren.

(Ik heb er bewust maar een heel lange zin van gemaakt. Dat leest vertrouwt).

Ik ben redelijk verbijsterd door de petitietekst.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HHR
Berichten: 1056
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door HHR »

Ik vraag me wel af hoe exegetisch onderbouwd de preken zijn van predikanten die onder zo'n tekst hun handtekening zetten.

Zelfs als je moeite hebt met de stap van de Driestar, kan een weldenkend mens deze tekst echt niet ondertekenen.
Piet Puk
Berichten: 5539
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Piet Puk »

Ik heb de petitie niet gezien, wel van gehoord. Qua inhoud zou ik deze waarschijnlijk ook ondertekenen.
Waarom onderteken ik niet?

1. Het gaat om scholen waar ik niet bij betrokken ben, dus wat doet mijn ondertekening er toe? De eerste vraag die de schoolleiding aan de initiatiefnemers zal vragen: hoeveel mensen zitten op de school hiervan? Terechte vraag denk ik
2. Juist het behoudende deel van de gereformeerde gezindte zal deze petitie organiseren. Vaak ook degenen die tegen staken zijn, omdat we zoveel als mogelijk in gesprek dienen te gaan. Dus naast gesprek EN gebed zou een petitie niet het middel moeten zijn voor deze bezwaarde groep.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2900
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door FlyingEagle »

pierre27 schreef:
Zita schreef: 29 aug 2023, 18:17
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:09 Ik heb de petitie ook ondertekend, zij het anoniem.
Ik verbaas me over de hoeveelheid anonieme ondertekenaars. Ik bedoel: het gaat deze mensen om principes. Voor principes ga je de brandstapel op. Dan kun je toch op z'n minst wel je naam verbinden aan je principe?
Eens, ik begrijp niet dat mensen deze overigens prima petitie anoniem ondertekenen. Dit zijn zaken waar je prima voor mag uitkomen. Werkelijk onbegrijpelijk. Helemaal verdrietig de diverse namen die sommige mensen gebruiken.
Je staat ook achter het gebruik van deze bijbelteksten in deze context?
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Job »

Ook de naam van één van de locatiedirecteuren staat eronder (Marijn van der Meijden). Voor wat het waard is.

Ach, ach, deze petitie gaat werkelijk niemand goed doen. Een heilloze reactie op een heilloos initiatief.

Overigens mag het een ieder wel wat te zeggen hebben dat er zoveel instemmende reacties komen. En echt niet alleen uit heel Nederland; ik zie er veel uit het voedingsgebied van de scholen.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
HHR
Berichten: 1056
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door HHR »

Job schreef: 29 aug 2023, 19:46 Ook de naam van één van de locatiedirecteuren staat eronder (Marijn van der Meijden). Voor wat het waard is.

Ach, ach, deze petitie gaat werkelijk niemand goed doen. Een heilloze reactie op een heilloos initiatief.

Overigens mag het een ieder wel wat te zeggen hebben dat er zoveel instemmende reacties komen. En echt niet alleen uit heel Nederland; ik zie er veel uit het voedingsgebied van de scholen.
Als twee of drie gemeenten uit de uiterst rechter flank dit een beetje opjutten dan heb je zo een paar duizend stemmen.
En misschien nog wel deels dubbel ook. Anoniem met ander mailadres is ook prima te doen.

Men heeft niet door wat voor een geesteloze strijd dit is op deze manier.
Als je het niet eens bent, ga in gesprek, wat mij betreft als afvaardiging van een classis oid. Maar dit niet.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5496
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door pierre27 »

FlyingEagle schreef: 29 aug 2023, 19:44
pierre27 schreef:
Zita schreef: 29 aug 2023, 18:17
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:09 Ik heb de petitie ook ondertekend, zij het anoniem.
Ik verbaas me over de hoeveelheid anonieme ondertekenaars. Ik bedoel: het gaat deze mensen om principes. Voor principes ga je de brandstapel op. Dan kun je toch op z'n minst wel je naam verbinden aan je principe?
Eens, ik begrijp niet dat mensen deze overigens prima petitie anoniem ondertekenen. Dit zijn zaken waar je prima voor mag uitkomen. Werkelijk onbegrijpelijk. Helemaal verdrietig de diverse namen die sommige mensen gebruiken.
Je staat ook achter het gebruik van deze bijbelteksten in deze context?
Ik zou persoonlijk de tekst van de petitie anders verwoorden. Tevens zou ik deze bijbelteksten niet in deze context zo gebruiken.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5496
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door pierre27 »

HHR schreef: 29 aug 2023, 19:52
Job schreef: 29 aug 2023, 19:46 Ook de naam van één van de locatiedirecteuren staat eronder (Marijn van der Meijden). Voor wat het waard is.

Ach, ach, deze petitie gaat werkelijk niemand goed doen. Een heilloze reactie op een heilloos initiatief.

Overigens mag het een ieder wel wat te zeggen hebben dat er zoveel instemmende reacties komen. En echt niet alleen uit heel Nederland; ik zie er veel uit het voedingsgebied van de scholen.
Als twee of drie gemeenten uit de uiterst rechter flank dit een beetje opjutten dan heb je zo een paar duizend stemmen.
En misschien nog wel deels dubbel ook. Anoniem met ander mailadres is ook prima te doen.

Men heeft niet door wat voor een geesteloze strijd dit is op deze manier.
Als je het niet eens bent, ga in gesprek, wat mij betreft als afvaardiging van een classis oid. Maar dit niet.
Hier ben ik het ergens ook wel mee eens, een gesprek zou beter zijn dan een petitie.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1604
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Bourdon16 »

Graag een herziene petitietekst las ik al..
Zeeuw
Berichten: 11814
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:09 Ik heb de petitie ook ondertekend, zij het anoniem.
Ohoh, 'en de mensen om me heen moeten soms bijna lachen als ik zeg dat ik de SV gebruik'. Durf je daar wel zonder balkje voor je ogen te verschijnen?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4200
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2023, 18:09 Ik heb de petitie ook ondertekend, zij het anoniem.
Ohoh, 'en de mensen om me heen moeten soms bijna lachen als ik zeg dat ik de SV gebruik'. Durf je daar wel zonder balkje voor je ogen te verschijnen?
Ik zag (een) Zeeuw prominent aanwezig in de lijst Afbeelding
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie