In Engeland zijn bruiloften vrijwel altijd op zaterdag.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
~~Soli Deo Gloria~~
-
OnlineFlyingEagle
En er is voor veel meer gemeenteleden de mogelijkheid om de kerkdienst bij te wonen. Prima keuze dus.Herman schreef:Niks nieuwerwets. Ik ben zelf tien jaar terug ook op zaterdag getrouwd. Receptie is smiddags aansluitend aan de kerkdienst en het is om 21:00 afgelopen. Prima indeling.
-
Voor een bruiloft wel erg vroeg toch om het op 2100 al te beëindigen?
Lijkt me heerlijk! Niet alleen met het oog op de zondag, maar gewoon...op standaard twaalf-in-een-dozijn bruiloften wordt het meestal wel erg vermoeiend zo na achten.Geytenbeekje schreef: ↑26 aug 2023, 14:40 Voor een bruiloft wel erg vroeg toch om het op 2100 al te beëindigen?
Vind het laat genoegGeytenbeekje schreef:Voor een bruiloft wel erg vroeg toch om het op 2100 al te beëindigen?

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Meestal begint een feest pas na half negen, dus daar zal niet iedereen het mee eens zijn.Job schreef: ↑26 aug 2023, 14:59Lijkt me heerlijk! Niet alleen met het oog op de zondag, maar gewoon...op standaard twaalf-in-een-dozijn bruiloften wordt het meestal wel erg vermoeiend zo na achten.Geytenbeekje schreef: ↑26 aug 2023, 14:40 Voor een bruiloft wel erg vroeg toch om het op 2100 al te beëindigen?
Ik zag er ook een op zondag, zelfs. Dat gebeurt in Nederland niet veel, voor zover ik weet.
Hier in Brabant wel vaak.
Aha. Zo leer je nog eens wat.
Klopt DDD, het is heel persoonlijke "bevinding". Hangt ook van de invulling af. Ik denk aan de standaard recepties bij bruiloften zoals ze pak 'm beet tot tien à vijftien jaar geleden bijna standaard ingevuld werden: mensen, mensen, mensen die een hand willen geven, bitterballen en af en toe wat stukjes tussendoor. Als ze goed zijn kan iedereen ervan genieten - maar regelmatig begrijpt alleen een heel kleine kring ze. Ik word daar bijzonder ongedurig van. Kleintjes worden moe en soms baldadig rond die tijd. Enfin, ik heb nu eenmaal een hekel aan standaard-bruiloften. Gelukkig is het reportoire aan mogelijkheden de laatste tijd erg uitgebreid en word ik regelmatig blij verrast.DDD schreef: ↑28 aug 2023, 20:15Meestal begint een feest pas na half negen, dus daar zal niet iedereen het mee eens zijn.Job schreef: ↑26 aug 2023, 14:59Lijkt me heerlijk! Niet alleen met het oog op de zondag, maar gewoon...op standaard twaalf-in-een-dozijn bruiloften wordt het meestal wel erg vermoeiend zo na achten.Geytenbeekje schreef: ↑26 aug 2023, 14:40 Voor een bruiloft wel erg vroeg toch om het op 2100 al te beëindigen?
Leuk! Maar bruiloften bijwonen - het zal nooit m'n hobby worden.
-
- Verbannen
Saai zeg.Job schreef: ↑28 aug 2023, 22:41Klopt DDD, het is heel persoonlijke "bevinding". Hangt ook van de invulling af. Ik denk aan de standaard recepties bij bruiloften zoals ze pak 'm beet tot tien à vijftien jaar geleden bijna standaard ingevuld werden: mensen, mensen, mensen die een hand willen geven, bitterballen en af en toe wat stukjes tussendoor. Als ze goed zijn kan iedereen ervan genieten - maar regelmatig begrijpt alleen een heel kleine kring ze. Ik word daar bijzonder ongedurig van. Kleintjes worden moe en soms baldadig rond die tijd. Enfin, ik heb nu eenmaal een hekel aan standaard-bruiloften. Gelukkig is het reportoire aan mogelijkheden de laatste tijd erg uitgebreid en word ik regelmatig blij verrast.DDD schreef: ↑28 aug 2023, 20:15Meestal begint een feest pas na half negen, dus daar zal niet iedereen het mee eens zijn.Job schreef: ↑26 aug 2023, 14:59Lijkt me heerlijk! Niet alleen met het oog op de zondag, maar gewoon...op standaard twaalf-in-een-dozijn bruiloften wordt het meestal wel erg vermoeiend zo na achten.Geytenbeekje schreef: ↑26 aug 2023, 14:40 Voor een bruiloft wel erg vroeg toch om het op 2100 al te beëindigen?
Aha. Ik vind stukjes in groter gezelschap sowieso nooit een goed idee. Of het moet een toegezongen bedewens zijn, gezamenlijk.Job schreef: ↑28 aug 2023, 22:41Klopt DDD, het is heel persoonlijke "bevinding". Hangt ook van de invulling af. Ik denk aan de standaard recepties bij bruiloften zoals ze pak 'm beet tot tien à vijftien jaar geleden bijna standaard ingevuld werden: mensen, mensen, mensen die een hand willen geven, bitterballen en af en toe wat stukjes tussendoor. Als ze goed zijn kan iedereen ervan genieten - maar regelmatig begrijpt alleen een heel kleine kring ze. Ik word daar bijzonder ongedurig van. Kleintjes worden moe en soms baldadig rond die tijd. Enfin, ik heb nu eenmaal een hekel aan standaard-bruiloften. Gelukkig is het reportoire aan mogelijkheden de laatste tijd erg uitgebreid en word ik regelmatig blij verrast.DDD schreef: ↑28 aug 2023, 20:15Meestal begint een feest pas na half negen, dus daar zal niet iedereen het mee eens zijn.Job schreef: ↑26 aug 2023, 14:59Lijkt me heerlijk! Niet alleen met het oog op de zondag, maar gewoon...op standaard twaalf-in-een-dozijn bruiloften wordt het meestal wel erg vermoeiend zo na achten.Geytenbeekje schreef: ↑26 aug 2023, 14:40 Voor een bruiloft wel erg vroeg toch om het op 2100 al te beëindigen?
Toespraken en stukjes kunnen prima in een samenzijn met de daggasten, maar ik heb het idee dat naarmate mensen vaker professioneel cabaret zien ze minder snel een knullig stukje doen. Het is dan niet meer zo 'verplicht'.
Als ik moet kiezen, heb ik nog liever gematigde dansmuziek op de achtergrond dan allerhande onnozele bijdragen van die en gene.
Ik ben wel benieuwd door wat voor soort opzet je blij verrast wordt. Dat is eigenlijk best een interessant onderwerp. Want veel mensen kijken vooral in hun eigen omgeving naar ideeën.
Van niemand.Job schreef: ↑28 aug 2023, 22:41Klopt DDD, het is heel persoonlijke "bevinding". Hangt ook van de invulling af. Ik denk aan de standaard recepties bij bruiloften zoals ze pak 'm beet tot tien à vijftien jaar geleden bijna standaard ingevuld werden: mensen, mensen, mensen die een hand willen geven, bitterballen en af en toe wat stukjes tussendoor. Als ze goed zijn kan iedereen ervan genieten - maar regelmatig begrijpt alleen een heel kleine kring ze. Ik word daar bijzonder ongedurig van. Kleintjes worden moe en soms baldadig rond die tijd. Enfin, ik heb nu eenmaal een hekel aan standaard-bruiloften. Gelukkig is het reportoire aan mogelijkheden de laatste tijd erg uitgebreid en word ik regelmatig blij verrast.DDD schreef: ↑28 aug 2023, 20:15Meestal begint een feest pas na half negen, dus daar zal niet iedereen het mee eens zijn.Job schreef: ↑26 aug 2023, 14:59Lijkt me heerlijk! Niet alleen met het oog op de zondag, maar gewoon...op standaard twaalf-in-een-dozijn bruiloften wordt het meestal wel erg vermoeiend zo na achten.Geytenbeekje schreef: ↑26 aug 2023, 14:40 Voor een bruiloft wel erg vroeg toch om het op 2100 al te beëindigen?
Als ik het over zou kunnen doen, zou ik het zonder feest gehouden hebben. Gewoon met een klein gezelschap ( max 30) gezellig eten, verder niets.
Ik kies dan voor een reidans op hele noten