Oorlog in Oekraine

Klavart

Re: Oorlog in Oekraine

Bericht door Klavart »

Wagner-leider Jevgeni Prigozjin is om het leven gekomen bij een vliegtuigcrash.

https://nos.nl/artikel/2487746-telegram ... -prigozjin
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat is weer eens wat anders als uit een hotelraam vallen.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Wat een verrassing, maar niet heus. Het verbaasde me dat hij nog zo lang in leven bleef,
The Groom's still waiting at the altar
KDD

Bericht door KDD »

Het is nu moeilijk om te verifiëren dat hij het is.
DDD

Bericht door DDD »

Het is werkelijk duivels zoals het daar aan toe gaat. Ik kan heel moeilijk begrijpen dat er zelfs in de gereformeerde gezindte mensen zijn die Poetin bewonderen als sterke leider. Het worden er wel minder, en ook Baudet hoor je er niet zo meer over. Maar goed. Het is wel een gedachte die leeft of heeft geleefd.

Ik kan er met mijn pet niet bij.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Poetin is uiteindelijk wel een voormalige KGB-er die letterlijk en figuurlijk over lijken gaat.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 23 aug 2023, 22:09 Het is werkelijk duivels zoals het daar aan toe gaat. Ik kan heel moeilijk begrijpen dat er zelfs in de gereformeerde gezindte mensen zijn die Poetin bewonderen als sterke leider. Het worden er wel minder, en ook Baudet hoor je er niet zo meer over. Maar goed. Het is wel een gedachte die leeft of heeft geleefd.

Als we dit niet begrijpen, dan begrijpen we ook niet wie de overste dezer wereld is. Let wel, ik schrijf geen hoofdletters. Want boven de overste dezer wereld staat de Overste van alle koningen der aarde.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
gallio

Bericht door gallio »

-DIA- schreef: 24 aug 2023, 14:08
DDD schreef: 23 aug 2023, 22:09 Het is werkelijk duivels zoals het daar aan toe gaat. Ik kan heel moeilijk begrijpen dat er zelfs in de gereformeerde gezindte mensen zijn die Poetin bewonderen als sterke leider. Het worden er wel minder, en ook Baudet hoor je er niet zo meer over. Maar goed. Het is wel een gedachte die leeft of heeft geleefd.

Als we dit niet begrijpen, dan begrijpen we ook niet wie de overste dezer wereld is. Let wel, ik schrijf geen hoofdletters. Want boven de overste dezer wereld staat de Overste van alle koningen der aarde.
Begrijp jij dus wel dat er gereformeerde gezindte mensen zijn die Poetin bewonderen? Ik kan het echt niet begrijpen. We worden in het vrije westen vrij goed ingelicht over wat er in Rusland gebeurd. En we weten toch het woord van Jezus dat "allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan". Het oordeel is dus al lang geleden over Poetin uitgesproken, en ook over Prigozhin trouwens.

Hoogst waarschijnlijk zijn er 10 mensen vermoord uit wraak over de opstand van een van hen. En dan laten we even buiten beschouwing dat het vliegtuig ook best op huizen had kunnen vallen waardoor er nog meer mensen uit dit leven zouden zijn weggerukt.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Je vriend Karskens vindt dat de NAVO en de EU de agressor zijn.
HHR

Bericht door HHR »

Ambtenaar schreef: 25 aug 2023, 07:24

Ik ga zeker Rusland niet verdedigen. Schandalig wat ze doen.
Maar ook wij zijn maar mensen, en kunnen alleen beoordelen op wat de propaganda ons voorhoudt.
Als ik de laatste weken weer lees over fraudezaken etc in Oekraïne krijg ik wel een beetje het idee dat het zwart wit beeld dat ons voorgeschoteld wordt van de goede Oekroes en de kwade Russen soms niet helemaal de waarheid is.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Als het gaat om de oorlog, wie de schuld daarvan is, dan zijn er geen grijstinten mogelijk. Rusland had nooit mogen beginnen .

Zijn de Oekraïners dan nu meteen heiligen? Natuurlijk niet. Maar laat je blik op de schuldvraag niet vertroebelen door dingen die ook in Oekraïne misgaan.
- Niet meer zo actief -
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HHR schreef: 25 aug 2023, 07:56 Ik ga zeker Rusland niet verdedigen. Schandalig wat ze doen.
Maar ook wij zijn maar mensen, en kunnen alleen beoordelen op wat de propaganda ons voorhoudt.
Als ik de laatste weken weer lees over fraudezaken etc in Oekraïne krijg ik wel een beetje het idee dat het zwart wit beeld dat ons voorgeschoteld wordt van de goede Oekroes en de kwade Russen soms niet helemaal de waarheid is.
Als je over een langere periode het nieuws had gevolgd, had je geweten dat Oekraïne niet zo hoog stond op de lijstjes van minst corrupte landen. Dat is niet in een keer voorbij, en het zal nog jaren duren voordat de corruptie is teruggedrongen. Er is niemand die dat verdoezelt, naar in oorlogstijd zijn er andere prioriteiten.
Henk J

Bericht door Henk J »

gallio schreef: 25 aug 2023, 02:32 Hoogst waarschijnlijk zijn er 10 mensen vermoord uit wraak over de opstand van een van hen. En dan laten we even buiten beschouwing dat het vliegtuig ook best op huizen had kunnen vallen waardoor er nog meer mensen uit dit leven zouden zijn weggerukt.
Die opstand kwam niet alleen van Prigozjin, een groot deel van de Wagner top zat in dat vliegtuig waaronder ook Oetkin die met Prigozjin Wagner begonnen is.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

gallio schreef: 25 aug 2023, 02:32
-DIA- schreef: 24 aug 2023, 14:08

Begrijp jij dus wel dat er gereformeerde gezindte mensen zijn die Poetin bewonderen? Ik kan het echt niet begrijpen. We worden in het vrije westen vrij goed ingelicht over wat er in Rusland gebeurd. En we weten toch het woord van Jezus dat "allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan". Het oordeel is dus al lang geleden over Poetin uitgesproken, en ook over Prigozhin trouwens.

Hoogst waarschijnlijk zijn er 10 mensen vermoord uit wraak over de opstand van een van hen. En dan laten we even buiten beschouwing dat het vliegtuig ook best op huizen had kunnen vallen waardoor er nog meer mensen uit dit leven zouden zijn weggerukt.
Als we de diepte van de val een beetje kennen is dat niet vreemd. De mens is tot alles in staat, zonder weerhoudende genade. Begrijpen is een heel groot woord, maar we kunnen weten dat een mens dit kan doen.
Misschien zijn hier ook meelezers die de diepte waarin de mens zichzelf heeft geworpen kunnen toestemmen. Die mensen kunnen weten hoe de mens tot alles in staat is, en dat zonder weerhoudende genade de mens zijn naaste zou vermoorden. Wijlen ds. A. Bregman zei het eens zo: als de weerhoudende genade wordt ingetrokken, dan zullen we op elkaar aanvallen en elkaar vermoorden. Dat is iets om over na te denken. Maar tegelijk, dat geloof ik ook, hebben we een verduisterd en Godevijandig verstand om dit recht te vatten. Er zullen meer voorbeelden te noemen zijn van een diepe zelfkennis, bv. als we luisteren naar preken van o.a. ds. Lamain of ds. P. Blok, om er maar enkele te noemen. Daarom is het ook dat ik aanraadt om ook hiervan kennis te nemen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef: 25 aug 2023, 07:24

Dit is op de persoon en ook onzinnig.

Ik ben veel linkser dan jij. Ik ben alleen toleranter dan jij. Jij zult dat naïef noemen, maar dat doet er voor dit punt niet toe.

De suggestie die uitgaat van jouw opmerking is dat ik op één lijn zou zitten met Karskens, en dat is absurd.
Plaats reactie