Welk boek ben jij nu aan het lezen?

DDD

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door DDD »

In dit geval maken de d en t nogal wat uit.
Arja

Bericht door Arja »

DDD schreef: 17 aug 2023, 22:36 In dit geval maken de d en t nogal wat uit.
De betekenis of de inhoud van het hele stukje verandert toch niet significant door de fout in de vervoeging? Ik begrijp echt wel dat de persoon juicht omdat hij tot heerlijkheid verheven is. Wat maakt het uit voor jou dan? Ik zie het verschil niet.

Ik zou het boek ook wel willen lezen.
DDD

Bericht door DDD »

In het ene geval is de betrokkene sinds kort bezig met mensen tot heerlijkheid te bevorderen, en in het andere geval is de betrokkene zelf bevorderd tot heerlijkheid.

Dat lijkt me toch wel echt iets anders. Het eerste is ook niet erg protestants. Ik ben het met je eens dat de vermoedelijke beoogde betekenis gelijk blijft. Maar ik vind dat in zoverre storend, dat hier verschillende mensen zijn die als ik iets schrijf er wat anders van maken dan er staat omdat zij dat 'de meest voor de hand liggende bedoeling' vinden (althans dat weet ik niet, maar dat vermoed ik), en als ik daar dan een punt van maak, dan is het weer dat ik een woordenstrijd voer.

Iemand schrijft wat hij of zij schrijft, en het is mijns inziens fijn als zowel de schrijver als de lezer zich zo zorgvuldig mogelijk bij de juiste tekst houden.
Arja

Bericht door Arja »

"Humble roots". Ik vind het zo mooi. Ik hou van de combinatie natuur en geloof. Ik ben het misschien niet met alle vergelijkingen eens, cultuurverschil ook wel maar ik geniet van dit boekje.

Hannah gebruikt prachtige voorbeelden uit de natuur, zoals de aarde, planten, bloemen, om haar gedachten over God, nederigheid en echte vrede te illustreren. Ze weeft er persoonlijke verhalen over haar kleine landelijke huis en kerk in Virginia doorheen, evenals historische verwijzingen naar tuinieren en landbouw.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arja op 18 aug 2023, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Arja

Bericht door Arja »

DDD schreef: 18 aug 2023, 10:30 In het ene geval is de betrokkene sinds kort bezig met mensen tot heerlijkheid te bevorderen, en in het andere geval is de betrokkene zelf bevorderd tot heerlijkheid.

Dat lijkt me toch wel echt iets anders. Het eerste is ook niet erg protestants. Ik ben het met je eens dat de vermoedelijke beoogde betekenis gelijk blijft. Maar ik vind dat in zoverre storend, dat hier verschillende mensen zijn die als ik iets schrijf er wat anders van maken dan er staat omdat zij dat 'de meest voor de hand liggende bedoeling' vinden (althans dat weet ik niet, maar dat vermoed ik), en als ik daar dan een punt van maak, dan is het weer dat ik een woordenstrijd voer.

Iemand schrijft wat hij of zij schrijft, en het is mijns inziens fijn als zowel de schrijver als de lezer zich zo zorgvuldig mogelijk bij de juiste tekst houden.
Oooh, ik heb helemaal niet in die richting gedacht. Dank je wel!
Anselmus

Bericht door Anselmus »

DDD schreef: 18 aug 2023, 10:30 In het ene geval is de betrokkene sinds kort bezig met mensen tot heerlijkheid te bevorderen, en in het andere geval is de betrokkene zelf bevorderd tot heerlijkheid.

Jajaja, je hebt gelijk.
Fides Quaerens Intellectum
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Arja schreef:...

Het is gratis te verkrijgen bij Open Doors, als e-book.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
helma

Bericht door helma »

Arja schreef:
De betekenis of de inhoud van het hele stukje verandert toch niet significant door de fout in de vervoeging? Ik begrijp echt wel dat de persoon juicht omdat hij tot heerlijkheid verheven is. Wat maakt het uit voor jou dan? Ik zie het verschil niet.

Je mag het van mij lenen! Maakte diepe indruk op ons.
MrNuwenspete

Bericht door MrNuwenspete »

Hier ben je veilig van Damian Barr. Heel indrukwekkend stukje geschiedenis, waar ik de feiten wel van kende maar nu ook inzicht in hoe het was voor de vrouwen van de Boeren die opgesloten werden.
Waarmee de Engelsen in feite de uitvinders van het concentratiekamp werden.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Arja

Bericht door Arja »

helma schreef: 18 aug 2023, 21:11
Arja schreef:

Je mag het van mij lenen! Maakte diepe indruk op ons.
Graag!
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Gisteren begonnen aan "het merg van het evangelie" van Edward Fisher met de commentaren van Thomas Boston.
Niet ver gekomen, wil het rustig aan bestuderen.
Enkel de historische inleiding van L.J. van Valen is al zo leerzaam!

De vertaler M. Valk, is dat ook degene die ook het boek van Durham heeft vertaald?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik lees de laatste tijd wel zomaar wat stukjes uit DOOR BACA'S VALLEI
van J.C. Philpot. Ik pakte het boek opnieuw nadat er enkele wekengeleden in de kerk een preek van hem werd gelezen. Ik zeg wel: Wat stevige maar gezonde kost! Je leest zaken die je vroeger meer via de kansel hoorde. Dat viel me ook op.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
KDD

Bericht door KDD »

Verklaring van het Hooglied van Salomo door Ds. G. C. Udemans
DDD

Bericht door DDD »

https://nl.wikipedia.org/wiki/In_den_beginne_(roman)

Een prachtig boek.

Feitelijk heb ik het net uit. Maar met deze vermelding, lijkt het mij geen leugen om hier aan te bevelen.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Sta op en Leef van Hans Alderliesten

https://www.bol.com/nl/nl/f/sta-op-en-l ... 084726439/

Daarnaast: Ketter van Carthago. Leuk boek. Nee, Augustinus is niet de hoofdpersoon 🙂. Leuk voor een leeskring, er circuleren vragen op internet.

https://www.bol.com/nl/nl/f/de-ketter-v ... 004862793/

https://www.kokboekencentrum.nl/wp-cont ... rthago.pdf
Fides Quaerens Intellectum
Plaats reactie