Dunne boekjes, je leest ze in een avond uit. Maar daarom niet minder indrukwekkend.
Papieren paradijs. Maries Medema
Ik lees niet zulke moeilijke histirische romans meer. De boeken van Ineke Kraijo vind ik fijn om te lezen. Ze heeft korte tijd in Ierland gewoond. Een paar van haar historische (jeugd)romans spelen zich af in dat land ten tijde van de roerige negentiende eeuw en die wil ik aanraden. Deze vond ik heel gaaf.
Deze heb ik ook gelezen, inderdaad de moeite waard om te lezen als je van historische romans houdt. Papieren paradijs vond ik heel boeiend, omdat het over een dorp hier in de buurt gaat. Maar ook wel een heel tragisch boek.Terri schreef:Papieren paradijs. Maries Medema
Een meeslepende historische roman, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van domineesvrouw Anna Pannekoek, die in 1845 tegen haar zin naar Suriname emigreerde.
Susie Finkbeiner
En verlos ons van het stof
en het vervolg:
Het spoor naar huis
Deze gaan over de Dust Bowl rond 1930.
Door anderen heb ik het papieren paradijs ook gelezen. Ik vond het niets. Maar ieder zo z'n smaak.Terri schreef: ↑14 aug 2023, 11:06Papieren paradijs. Maries Medema
Een meeslepende historische roman, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van domineesvrouw Anna Pannekoek, die in 1845 tegen haar zin naar Suriname emigreerde.
Susie Finkbeiner
en het vervolg:
Het spoor naar huis
Maar eigenlijk zijn ze allemaal een beetje droevig. Rauw.Anselmus schreef: ↑18 aug 2023, 17:52Door anderen heb ik het papieren paradijs ook gelezen. Ik vond het niets. Maar ieder zo z'n smaak.Terri schreef: ↑14 aug 2023, 11:06Papieren paradijs. Maries Medema
Susie Finkbeiner
en het vervolg:
Het spoor naar huis
Van het kaliber Hooge nest Tatoeeerder van Auschwitz
Historische Romans van Simone van der Vlugt of Marja Visscher zijn ook goed geschreven. Zij verwerken veel historisch onderzoek in hun boeken, gebruiken veel bronnen.
Achtendertig nachten.
Daar waar de rivierkreeften zingen vond ik ook mooi, maar ik weet niet zeker of dat historisch is. Wel een goedgeschreven boek, meer dan 4,5 miljoen exemplaren verkocht in 2019.
Wij hebben het geweten. Schrijfster: Catherine Chidgey.