Wat doen we vandaag?
-
Re: Wat doen we vandaag?
ja dat is wel echt iets zeeuws, althans bepaalde delen van Zeeland.
het dialect wat ik spreek heeft het niet, ondanks dat het toch tot de zeeuwse taal wordt gerekend
het dialect wat ik spreek heeft het niet, ondanks dat het toch tot de zeeuwse taal wordt gerekend
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Nou nou, je moet wel aan serieus veel criteria voldoen wil je tot de Zeeuwse taal gerekend worden hoor eej
-
vertel
1) Amper verstaanbaar zijn voor mensen buiten 10 km2 van je eigen durp;
2) Zogenaamd stug, maar eigenlijk heel hartelijk zijn;
3) Zogenaamd zunig, maar eigenlijk heel gul zijn;
4) Van kippen houden;
5) Mossels lusten;
6) Weinig ervaring met fatsoenlijk OV hebben;
7) Haat-liefde verhouding met vele toeristen hebben;
8) Grappen maken over mensen 1 eiland verder (ik heb nog een paar leuke over Walchenaeren);
9) Calimero doen over Den Haag;
10) (Indien afkomstig uit Zeeuws-Vlaanderen): veel klagen over de Westerscheldetunnel.
Ps. dit gaat eigenlijk niet over taal, maar ik vond het wel grappig.
-
dit gaat prima op voor mijn situatie
ik praat wel een aan zeeuws gerelateerd dialect
maar ik ben geen zeeuw
blijft een bijzondere situatie

ik praat wel een aan zeeuws gerelateerd dialect
maar ik ben geen zeeuw
blijft een bijzondere situatie
Vakanz ochtendwandeling van bijna 8 km.
Inclusief een gesprekje met een geachte medeforummer.
Een paar jaar terug hadden wij bij vakanz een niet zo actieve parkleider die niet van plan was om ochtendwandelingen te doen. In mijn beleving juist 1 van de leukere activiteiten, dus heb ik het op me genomen om de ochtendwandelingen te organiseren. De geplande 5km liep uit op zo’n 10km. Dat was voor sommige deelnemers op slippers toch wel afzien.Tiberius schreef:Vakanz ochtendwandeling van bijna 8 km.
-
- Verbannen
Bertiel schreef: ↑15 aug 2023, 10:09Maancenschijn loopt met regenjas, gleufhoed en zonnebril door Oostkappelle om GG lid te kidnappen voor de refoforum meetingZeeuw schreef: ↑15 aug 2023, 10:08Kijk, misschien loop ik je nog tegen het lijf ende leden.Maanenschijn schreef: ↑14 aug 2023, 17:29 Onze hut geparkeerd en tent opgeslagen in het Zeeuwse. Toch een weekje vakantie genomen.

Ik zou die ochtendwandelingen ook niet graag missen.newton schreef: ↑15 aug 2023, 11:21Een paar jaar terug hadden wij bij vakanz een niet zo actieve parkleider die niet van plan was om ochtendwandelingen te doen. In mijn beleving juist 1 van de leukere activiteiten, dus heb ik het op me genomen om de ochtendwandelingen te organiseren. De geplande 5km liep uit op zo’n 10km. Dat was voor sommige deelnemers op slippers toch wel afzien.Tiberius schreef:Vakanz ochtendwandeling van bijna 8 km.
Maar het is inderdaad niet heel handig om die op slippers te lopen.
Was die eerste 'actie' in het Zeeuwse van jou? Die recreanten die een houten paal in het water aanzagen voor een drijvend lichaam?Maanenschijn schreef: ↑14 aug 2023, 17:29 Onze hut geparkeerd en tent opgeslagen in het Zeeuwse. Toch een weekje vakantie genomen.
https://www.hvzeeland.nl/nieuws/54977-p ... paign=home
Dagje Ouddorp en Zeeland.
Benieuwd of ik nog getuige wordt van een kidnapping..
Benieuwd of ik nog getuige wordt van een kidnapping..
-
leuke omgeving, vooral de eerste
kidnappingen vinden enkel plaats 2 eilanden onder de grens van zuid holland.
kidnappingen vinden enkel plaats 2 eilanden onder de grens van zuid holland.
-
Een dagje Diergaarde Blijdorp met mijn broer(die op vrijdag papadag/ouderschapsverlof heeft) en mijn nichtje(5) en neefje(3). De vakantie voor hen afsluiten met een leuke dag
(die van mij duurt nog 2 weken
)
(die van mij duurt nog 2 weken

Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
'aggieoudje schreef: ↑18 aug 2023, 09:04 Een dagje Diergaarde Blijdorp met mijn broer(die op vrijdag papadag/ouderschapsverlof heeft) en mijn nichtje(5) en neefje(3). De vakantie voor hen afsluiten met een leuke dag
(die van mij duurt nog 2 weken)
Geniet ervan! Wat leuk zeg.