Ja, ontwapenend. En ergens schattig zelfs, met zn spannende feuilleton.
Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord...
Wat een aparte foto'sMaanenschijn schreef: ↑11 aug 2023, 18:13Dat compenseren de foto’s dan weer.HHR schreef:De clicks
Verder aardig interview. Al is het hier en daar wel erg mager.

Eens. Het is een mooi interview. Ik vind de vragen voor het RD kerkredactie ook echt duidelijk bovengemiddeld.helma schreef:Ik vond het een open en eerlijk interview. Hij stelt zich best kwetsbaar op. Dat raakte me.
Ik moest wel denken aan mijn standpunt over het lezen van literatuur. Alleen maar kinderboeken lezen is ook niet goed voor een mens.
Mooi dit te lezen. Maar om dat te zien moet je er ook voor open staan he.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- FlyingEagle
Ik vind het altijd een beetje een bijzondere man, en vind dit wel een mooi inkijkje. Erg diepgaand was het niet maar dat is misschien ook niet de bedoeling.
Het is ook een bijzondere man. Ik vond het interview netjes. Toen ik het begon te lezen was ik even bang wat hij zou gaan zeggen allemaal.FlyingEagle schreef: ↑12 aug 2023, 08:18 Ik vind het altijd een beetje een bijzondere man, en vind dit wel een mooi inkijkje. Erg diepgaand was het niet maar dat is misschien ook niet de bedoeling.
Overigens, toen ik het las om een uur of drie wist ik al dat er een post van GG-lid zou komen met de mededeling dat dit een prachtig interview is.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
+1
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Nee, ik snap de lovende woorden ook niet zo. De man is bijzonder, het interview oppervlakkig.FlyingEagle schreef: ↑12 aug 2023, 08:18 Ik vind het altijd een beetje een bijzondere man, en vind dit wel een mooi inkijkje. Erg diepgaand was het niet maar dat is misschien ook niet de bedoeling.
En net als onze dominee leeft hij bijzonder ongezond. In zijn Goudse tijd was hij misschien wat te mager, maar op deze foto's herken je hem amper meer.
-
Ik vind het interessant met wie hij zou willen praten. Helaas heeft Bogerman geen handleiding achtergelaten voor eventuele aanpassingen aan de sv.
Lijkt hij te bedoelen dat het binnen de GBS niet botert vanwege de aanpassing in de SV, of lees ik er dan teveel in?
Inmiddels gelezen.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 aug 2023, 17:11 https://www.rd.nl/artikel/1030648-ds-a- ... -gewoon-in
Prachtig artikel met ds. A. Verschuure
Wat vind je er prachtig aan?
-
Het lijkt mij logisch dat de ene persoon meer veranderingen wil dan de andere. Ik hoop dat dit in goede harmonie gaat. De OGG doet niet mee, dus de kans is groot dat hun bestuursleden kritisch zijn op de gemaakte keuzes.
Het is het human-interest-niveau waar een deel van de achterban zeer geïnteresseerd in is. Het is "u vraagt, wij draaien" van het RD. Als mensen dat willen, moet het kunnen, al kun je je natuurlijk grote zorgen maken om het deel vd achterban dan alléén nog interesse heeft in dit soort artikelen. Laaf jezelf aan andere artikelen als je er niets mee hebt.refo schreef: ↑12 aug 2023, 09:13Nee, ik snap de lovende woorden ook niet zo. De man is bijzonder, het interview oppervlakkig.FlyingEagle schreef: ↑12 aug 2023, 08:18 Ik vind het altijd een beetje een bijzondere man, en vind dit wel een mooi inkijkje. Erg diepgaand was het niet maar dat is misschien ook niet de bedoeling.
Ik heb het met een glimlach gelezen. Een oprechte, originele man. Van mij mag het. Ik hoef niet zijn klompen te zien en die bijzonder te vinden (want als ze in de krant komen blijf je er nou net níét gewoon mee) maar een kijkje achter de zwarte jas in het hart van een kwetsbaar mens die van genade moet leven is voor mijzelf goed en nuttig op z'n tijd.
Best eerlijk en openhartig interview. Maar in het geestelijke wel veel over de mens en weinig over Christus.
Ik vind dat je met dit soort uitspraken erg voorzichtig moet zijn. Ik zie een afhankelijk mens, die niets liever doet dan het Woord van zijn Zender aanprijzen. Doordrenkt van Christus dus.
Ik vind ook wat van dit soort interviews maar wees wel voorzichtig!