Gelezen, gedacht, gehoord...

Job

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Job »

helma schreef: 11 aug 2023, 19:05 Ik vond het een open en eerlijk interview. Hij stelt zich best kwetsbaar op. Dat raakte me.
Ja, ontwapenend. En ergens schattig zelfs, met zn spannende feuilleton.
Job

Bericht door Job »

Maanenschijn schreef: 11 aug 2023, 18:13
HHR schreef:
Ad Anker schreef: 11 aug 2023, 17:21 Ik snap niet zo goed dat ze voor deze dominee hebben gekozen, maar goed, daar kan ik niet achter kijken.

Ik vind het mooi om te lezen. Vooral 'uit de drek verhoogd' van ds. Muilwijk. Ik moet daar ook vaak aan denken. Mooi dat dit hier terug komt.
De clicks

Verder aardig interview. Al is het hier en daar wel erg mager.
Dat compenseren de foto’s dan weer.
Wat een aparte foto's :?
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef:Ik vond het een open en eerlijk interview. Hij stelt zich best kwetsbaar op. Dat raakte me.
Eens. Het is een mooi interview. Ik vind de vragen voor het RD kerkredactie ook echt duidelijk bovengemiddeld.

Ik moest wel denken aan mijn standpunt over het lezen van literatuur. Alleen maar kinderboeken lezen is ook niet goed voor een mens.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Job schreef: 11 aug 2023, 22:55
helma schreef: 11 aug 2023, 19:05 Ik vond het een open en eerlijk interview. Hij stelt zich best kwetsbaar op. Dat raakte me.
Ja, ontwapenend. En ergens schattig zelfs, met zn spannende feuilleton.
Mooi dit te lezen. Maar om dat te zien moet je er ook voor open staan he.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Ik vind het altijd een beetje een bijzondere man, en vind dit wel een mooi inkijkje. Erg diepgaand was het niet maar dat is misschien ook niet de bedoeling.
Mistig

Bericht door Mistig »

FlyingEagle schreef: 12 aug 2023, 08:18 Ik vind het altijd een beetje een bijzondere man, en vind dit wel een mooi inkijkje. Erg diepgaand was het niet maar dat is misschien ook niet de bedoeling.
Het is ook een bijzondere man. Ik vond het interview netjes. Toen ik het begon te lezen was ik even bang wat hij zou gaan zeggen allemaal.

Overigens, toen ik het las om een uur of drie wist ik al dat er een post van GG-lid zou komen met de mededeling dat dit een prachtig interview is.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Mistig schreef: 12 aug 2023, 09:10 Overigens, toen ik het las om een uur of drie wist ik al dat er een post van GG-lid zou komen met de mededeling dat dit een prachtig interview is.
+1
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
refo

Bericht door refo »

FlyingEagle schreef: 12 aug 2023, 08:18 Ik vind het altijd een beetje een bijzondere man, en vind dit wel een mooi inkijkje. Erg diepgaand was het niet maar dat is misschien ook niet de bedoeling.
Nee, ik snap de lovende woorden ook niet zo. De man is bijzonder, het interview oppervlakkig.

En net als onze dominee leeft hij bijzonder ongezond. In zijn Goudse tijd was hij misschien wat te mager, maar op deze foto's herken je hem amper meer.
MGG

Bericht door MGG »

Ik vind het interessant met wie hij zou willen praten. Helaas heeft Bogerman geen handleiding achtergelaten voor eventuele aanpassingen aan de sv.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Lijkt hij te bedoelen dat het binnen de GBS niet botert vanwege de aanpassing in de SV, of lees ik er dan teveel in?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef: 11 aug 2023, 17:11 https://www.rd.nl/artikel/1030648-ds-a- ... -gewoon-in

Prachtig artikel met ds. A. Verschuure
Inmiddels gelezen.
Wat vind je er prachtig aan?
MGG

Bericht door MGG »

Erskinees schreef: 12 aug 2023, 09:28 Lijkt hij te bedoelen dat het binnen de GBS niet botert vanwege de aanpassing in de SV, of lees ik er dan teveel in?
Het lijkt mij logisch dat de ene persoon meer veranderingen wil dan de andere. Ik hoop dat dit in goede harmonie gaat. De OGG doet niet mee, dus de kans is groot dat hun bestuursleden kritisch zijn op de gemaakte keuzes.
Job

Bericht door Job »

refo schreef: 12 aug 2023, 09:13
Nee, ik snap de lovende woorden ook niet zo. De man is bijzonder, het interview oppervlakkig.
Het is het human-interest-niveau waar een deel van de achterban zeer geïnteresseerd in is. Het is "u vraagt, wij draaien" van het RD. Als mensen dat willen, moet het kunnen, al kun je je natuurlijk grote zorgen maken om het deel vd achterban dan alléén nog interesse heeft in dit soort artikelen. Laaf jezelf aan andere artikelen als je er niets mee hebt.

Ik heb het met een glimlach gelezen. Een oprechte, originele man. Van mij mag het. Ik hoef niet zijn klompen te zien en die bijzonder te vinden (want als ze in de krant komen blijf je er nou net níét gewoon mee) maar een kijkje achter de zwarte jas in het hart van een kwetsbaar mens die van genade moet leven is voor mijzelf goed en nuttig op z'n tijd.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Best eerlijk en openhartig interview. Maar in het geestelijke wel veel over de mens en weinig over Christus.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Hendrien schreef: 12 aug 2023, 10:09 Best eerlijk en openhartig interview. Maar in het geestelijke wel veel over de mens en weinig over Christus.
Ik vind dat je met dit soort uitspraken erg voorzichtig moet zijn. Ik zie een afhankelijk mens, die niets liever doet dan het Woord van zijn Zender aanprijzen. Doordrenkt van Christus dus.

Ik vind ook wat van dit soort interviews maar wees wel voorzichtig!
Plaats reactie