De gemeente is een tijdlang gekrompen, maar er zit nu weer groei in. Dat kon je ook horen, ds. Verschuure merkte dat ook zo op.GGG038 schreef: ↑03 aug 2023, 17:08-DIA- schreef: ↑02 aug 2023, 22:07 Ik weet niet of ik hier het goede topic heb, maar het gaat wel over een onderwerp binnen de Gereformeerde Gemeenten. Zoals bekend hebben ze in de gemeente van Wierden een grotere nieuwe kerk aangekocht, in het nabijgelegen Aadorp. Vorige week was de eerste dienst in de Aakerk, zoals die kerk in Aadorp genoemd wordt.
Ds. Verschuure ging tweemaal voor. De kerk was overvol. Ik kon er zelf niet naartoe, maar heb wel een verslag gehoord van die er waren. Nooit had men eerder zo'n volle kerk gezien. Natuurlijk, de vakantie speelt ook een rol. Veel mensen uit andere landstreken houden in deze buurt hun vakantie. Dat hebben we ook vaak in Enter gezien. Toch is het positief dat deze gemeente niet krimpt, maar (weer!) groeit!
De diensten van 30 juli waren de eerste in de kerk te Aadorp. In goede boodschap mocht daar gehoord worden.
Wie er lust toe heeft kan de naluisteren. De kerkenraad van Wierden heeft ook besloten dat diensten via kerkdienstgemist.nl niet meer privé maar openbaar kunnen beluisterd worden. Oudere diensten kunnen nu ook nageluisterd worden.
https://kerkdienstgemist.nl/stations/19 ... 1810001986
Het waren met name vakantiegasten en daarbij waren het leesdiensten in Rijssen. Maar vooral de vakantiegasten zorgen in deze periode voor de drukte. Dus of de gemeente groeit zou ik nog niet durven stellen.
Kijk maar eens naar de beelden van GG Enter waar zondag bij het podium, de zaal achter de preekstoel en op het laatst zelfs de consistorie volgezet is met stoelen/mensen.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gaat deze gemeente "Aadorp" heten? Of blijft het Wierden? Een gemeente als Aagtekerke staat altijd overal bovenaan de lijstjes, maar dat zou zomaar kunnen veranderen.-DIA- schreef: ↑03 aug 2023, 18:38De gemeente is een tijdlang gekrompen, maar er zit nu weer groei in. Dat kon je ook horen, ds. Verschuure merkte dat ook zo op.GGG038 schreef: ↑03 aug 2023, 17:08-DIA- schreef: ↑02 aug 2023, 22:07 Ik weet niet of ik hier het goede topic heb, maar het gaat wel over een onderwerp binnen de Gereformeerde Gemeenten. Zoals bekend hebben ze in de gemeente van Wierden een grotere nieuwe kerk aangekocht, in het nabijgelegen Aadorp. Vorige week was de eerste dienst in de Aakerk, zoals die kerk in Aadorp genoemd wordt.
Ds. Verschuure ging tweemaal voor. De kerk was overvol. Ik kon er zelf niet naartoe, maar heb wel een verslag gehoord van die er waren. Nooit had men eerder zo'n volle kerk gezien. Natuurlijk, de vakantie speelt ook een rol. Veel mensen uit andere landstreken houden in deze buurt hun vakantie. Dat hebben we ook vaak in Enter gezien. Toch is het positief dat deze gemeente niet krimpt, maar (weer!) groeit!
De diensten van 30 juli waren de eerste in de kerk te Aadorp. In goede boodschap mocht daar gehoord worden.
Wie er lust toe heeft kan de naluisteren. De kerkenraad van Wierden heeft ook besloten dat diensten via kerkdienstgemist.nl niet meer privé maar openbaar kunnen beluisterd worden. Oudere diensten kunnen nu ook nageluisterd worden.
Het waren met name vakantiegasten en daarbij waren het leesdiensten in Rijssen. Maar vooral de vakantiegasten zorgen in deze periode voor de drukte. Dus of de gemeente groeit zou ik nog niet durven stellen.
Kijk maar eens naar de beelden van GG Enter waar zondag bij het podium, de zaal achter de preekstoel en op het laatst zelfs de consistorie volgezet is met stoelen/mensen.
In de gemeente van Terwolde staat de kerk bij het dorp De Vecht. De Vecht is vanouds een grotendeels rooms dorp. Eigenlijk moest de Gereformeerde Gemeente daar De Vecht heten, maar we zeggen toch Terwolde-De Vecht... Zo ook met Tricht en Geldermalsen. Oorspronkelijk was het een Trichtse gemeente, maar de gemeente heet toch Tricht-Geldermalsen. enz. Kans dus dat de gemeente Wierden-Aadorp gaat heten. De gereformeerde gemeente van Wierden te Aadorp klinkt toch een beetje vreemd, niet?Job schreef: ↑03 aug 2023, 20:10Gaat deze gemeente "Aadorp" heten? Of blijft het Wierden? Een gemeente als Aagtekerke staat altijd overal bovenaan de lijstjes, maar dat zou zomaar kunnen veranderen.-DIA- schreef: ↑03 aug 2023, 18:38De gemeente is een tijdlang gekrompen, maar er zit nu weer groei in. Dat kon je ook horen, ds. Verschuure merkte dat ook zo op.GGG038 schreef: ↑03 aug 2023, 17:08-DIA- schreef: ↑02 aug 2023, 22:07 Ik weet niet of ik hier het goede topic heb, maar het gaat wel over een onderwerp binnen de Gereformeerde Gemeenten. Zoals bekend hebben ze in de gemeente van Wierden een grotere nieuwe kerk aangekocht, in het nabijgelegen Aadorp. Vorige week was de eerste dienst in de Aakerk, zoals die kerk in Aadorp genoemd wordt.
De gereformeerde gemeente van Aadorp, zou ik denken.
-
- Verbannen
We kennen ook niet de Gereformeerde Gemeente van Noordseschut en de Gereformeerde Gemeente van West-Souburg.
Dus die naam blijft gewoon hetzelfde.
De gemeente zelf zal wel bepalen onder welke naam ze verder gaat. Dus niet wat DIA of Jantje denkt.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 aug 2023, 21:29 We kennen ook niet de Gereformeerde Gemeente van Noordseschut en de Gereformeerde Gemeente van West-Souburg.
Souburg is samengesmolten met Vlissingen en Noordscheschut en Hoogeveen zijn voor de locals daar ook geen twee echte losse plaatsen meer. Aadorp en Wierden zijn echt andere plaatsen, dus ik verwacht zeker een naamsverandering.
Laatst gewijzigd door Erskinees op 03 aug 2023, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen
GerefGemeente-lid, bedoel je.gallio schreef: ↑03 aug 2023, 21:38De gemeente zelf zal wel bepalen onder welke naam ze verder gaat. Dus niet wat DIA of Jantje denkt.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 aug 2023, 21:29 We kennen ook niet de Gereformeerde Gemeente van Noordseschut en de Gereformeerde Gemeente van West-Souburg.
Ik ben ook blij dat ik de naam niet hoef te bepalen. Wel denk ik dat het gros van de leden echte Wierdenaren zijn, of zijn geworden.
Nu ben ik het eens helemaal met u eens!

Hier wat berichten geknipt. Het gesprek nam een ongewenste wending.
Veel GG predikanten zijn of waren in Canada de laatste weken en hebben daar ook gepreekt: ds. Nieuw Amerongen, agteresch, zondag, C van Ruitenburg, Sonnevelt en Al chalabi
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""