Vakantie

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantie

Bericht door helma »

We hebben deze vakantie bijna alle soorten weersomstandigheden meegemaakt...
35 graden, bosbrand, harde windstoten, flinke hagelbuien, veel regen en vandaag sneeuwde het zelfs en was het berekoud.
merel
Berichten: 10063
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

helma schreef: 26 jul 2023, 16:05 We hebben deze vakantie bijna alle soorten weersomstandigheden meegemaakt...
35 graden, bosbrand, harde windstoten, flinke hagelbuien, veel regen en vandaag sneeuwde het zelfs en was het berekoud.
Dan mag je inderdaad blij zijn dat je in een huisje/appartement zit. Wij hadden dit jaar ook veel wisselend weer.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12217
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie

Bericht door Herman »

Lekker weertje in Den Bosch. Mooie kathedraal. Heerlijke bosse bollen. Het is goed toeven onder de Brabanders.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1591
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vakantie

Bericht door Bourdon16 »

Herman schreef: 02 aug 2023, 15:22 Lekker weertje in Den Bosch. Mooie kathedraal. Heerlijke bosse bollen. Het is goed toeven onder de Brabanders.
Ben je het dak opgegaan?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12217
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef:
Herman schreef: 02 aug 2023, 15:22 Lekker weertje in Den Bosch. Mooie kathedraal. Heerlijke bosse bollen. Het is goed toeven onder de Brabanders.
Ben je het dak opgegaan?
Nee, het was voor vandaag volgeboekt.

En op voorhand zou ik het niet doen vanwege aanleg voor hoogtevrees.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10667
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vakantie

Bericht door Ad Anker »

De stad Basel bezocht. Door een vriend gewezen op de gerechtigheidstaferelen in het oude stadhuis. Boeiend. Wat een prachtige stad en het was daar warm en zonnig. Ook wel fijn.
Bruna
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

Veel regen daar? Hier in NL ook.
Bruna
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bruna »

MGG schreef: 02 aug 2023, 17:14
HersteldHervormd schreef: 02 aug 2023, 15:02
MGG schreef: 02 aug 2023, 12:53
Maanenschijn schreef: 02 aug 2023, 12:36 Wij proberen op zondag altijd wel met de vakanties een dienst te bezoeken, meestal ‘s morgens.

Ik lees gebruikelijk op het vakantieadres ‘s avonds een gedeelte uit een boek (Jezus onze bestemming van ds. W Busch).
Een soort huiskerk zeg maar, onder het luifeltje op de camping.

Wordt het met elkaar lezen van een preek of gedeelte minder hier op veel minder waarde geschat dan meeluisteren met thuis?
Ik vind het beide mooi. Persoonlijk laat ik een preek lezen of Bijbelstudie geen kerkdienst vervangen. In de vakantie hebben we tijd genoeg voor extra bezinning.

Wel ben ik bezwaard tegen het bezoeken van lokale kerken die niet de kenmerken van een ware kerk hebben. Zie NGB artikel 29.
Naar dat laatste ben ik wel benieuwd. Wat bedoel je daar concreet mee?
Dat ik niet naar kerkdiensten ga van gemeenten die niet voldaan de criteria van NGB artikel 29.
Om het concreet te maken drie voorbeelden.
- Geen Roomse diensten (HC 80)
- Geen gemeenten waar mensen die in openbare zonden leven aan het avondmaal mogen.
- Geen diensten waarin een vrouwelijke voorganger voorgaat.
Zijn deze diensten er in Oostenrijk? Omgeving Vorarlberg?
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1591
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vakantie

Bericht door Bourdon16 »

Toen wij vroeger weleens op vakantie waren in Zeeland gingen wij naar de GG. Dat verschilde niet veel met thuis. We zijn ook weleens in Zeeuws Vlaanderen geweest en toen zaten we in een gebouw met een systeemplafond als ik me het goed herinner. Niet echt een kerkgebouw.

Nu gaan we zelf naar het buitenland maar bezoeken daar zijn eigenlijk nooit zondagse diensten in de omgeving. Ik zou het wel graag doen maar het is er nog nooit van gekomen.
We proberen er wel een rustdag van te maken en doen een poging om met de thuisgemeente mee te luisteren.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10667
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vakantie

Bericht door Ad Anker »

Bruna schreef: 02 aug 2023, 19:19 Veel regen daar? Hier in NL ook.
Ja, de afgelopen 2 weken Zwarte Woud en Vogezen waren best nat. Maar gelukkig ook veel droge momenten en een prima temperatuur. En we kampeerden niet. :)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6799
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vakantie

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bourdon16 schreef: 02 aug 2023, 19:54 Toen wij vroeger weleens op vakantie waren in Zeeland gingen wij naar de GG.
Nou, men heeft ons weer gevonden hoor. Tjonge jonge wat een drukte weer. Ik zal blij zijn als de zomer voorbij is. :fouet
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Bonny »

GerefGemeente-lid schreef: 02 aug 2023, 21:48
Bourdon16 schreef: 02 aug 2023, 19:54 Toen wij vroeger weleens op vakantie waren in Zeeland gingen wij naar de GG.
Nou, men heeft ons weer gevonden hoor. Tjonge jonge wat een drukte weer. Ik zal blij zijn als de zomer voorbij is. :fouet
Ja, wat verschrikkelijk. Al die mensen in de kerk. Foei!
The Groom's still waiting at the altar
HersteldHervormd
Berichten: 6344
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Bruna schreef: 02 aug 2023, 19:29
MGG schreef: 02 aug 2023, 17:14
HersteldHervormd schreef: 02 aug 2023, 15:02
MGG schreef: 02 aug 2023, 12:53

Ik vind het beide mooi. Persoonlijk laat ik een preek lezen of Bijbelstudie geen kerkdienst vervangen. In de vakantie hebben we tijd genoeg voor extra bezinning.

Wel ben ik bezwaard tegen het bezoeken van lokale kerken die niet de kenmerken van een ware kerk hebben. Zie NGB artikel 29.
Naar dat laatste ben ik wel benieuwd. Wat bedoel je daar concreet mee?
Dat ik niet naar kerkdiensten ga van gemeenten die niet voldaan de criteria van NGB artikel 29.
Om het concreet te maken drie voorbeelden.
- Geen Roomse diensten (HC 80)
- Geen gemeenten waar mensen die in openbare zonden leven aan het avondmaal mogen.
- Geen diensten waarin een vrouwelijke voorganger voorgaat.
Zijn deze diensten er in Oostenrijk? Omgeving Vorarlberg?
Zeker, ik ben er afgelopen zondag geweest, het was zeer stichtelijk.


Kerktijden - Schruns
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6799
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vakantie

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bonny schreef: 02 aug 2023, 22:36
GerefGemeente-lid schreef: 02 aug 2023, 21:48
Bourdon16 schreef: 02 aug 2023, 19:54 Toen wij vroeger weleens op vakantie waren in Zeeland gingen wij naar de GG.
Nou, men heeft ons weer gevonden hoor. Tjonge jonge wat een drukte weer. Ik zal blij zijn als de zomer voorbij is. :fouet
Ja, wat verschrikkelijk. Al die mensen in de kerk. Foei!
Nou, het was wel extreem hoor, zondag.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16777
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie

Bericht door Hendrikus »

GerefGemeente-lid schreef: 02 aug 2023, 22:45
Bonny schreef: 02 aug 2023, 22:36
GerefGemeente-lid schreef: 02 aug 2023, 21:48
Bourdon16 schreef: 02 aug 2023, 19:54 Toen wij vroeger weleens op vakantie waren in Zeeland gingen wij naar de GG.
Nou, men heeft ons weer gevonden hoor. Tjonge jonge wat een drukte weer. Ik zal blij zijn als de zomer voorbij is. :fouet
Ja, wat verschrikkelijk. Al die mensen in de kerk. Foei!
Nou, het was wel extreem hoor, zondag.
Zal ik nog eens weer het verhaal vertellen van de gastvrije ontvangst die wij kregen in Kamperland, jaren geleden?
Ach, laat maar. Maar 't was gewoon "eigen volk eerst". Vakantiegasten moesten buiten wachten tot de eigen leden gesetteld waren, weer of geen weer. De gastvrijheid was nul komma nul.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie