Psalm schreef: ↑26 jul 2023, 23:37
Job schreef:DDD schreef: ↑26 jul 2023, 23:21
Maar eenvoudig spreken wil nog niet zeggen dat je niet goed hoeft na te denken. Om eenvoudig te spreken en toch iets zinnigs te zeggen, moet je goed nadenken.
En het vergt eerlijk luisteren van de luisteraars om die zinnigheid door de eenvoud van de woorden heen te (willen) horen. Ik durf het nauwelijks uit te spreken, maar de preken van enkelen van onze meest geleerde predikanten worden door sommigen betiteld als zondagsschoolverhalen.

Dat heb ik nog nooit gehoord. Kun je een aantal predikanten noemen dan? Ik denk dat het meer aan het beoordelingsvermogen van die critici ligt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Dat is alleen omdat het hen niet zint dat er geen mysterieuze drempels in de evangelieverkondiging worden opgeworpen. Er zijn dominees die zo preken dat zij ieders basisveiligheid proberen aan te tasten, om op die manier ruimte te maken voor hun eigen invloed, al dan niet beschouwd als de verborgen werking van de heilige Geest.
Dominees die een verifieerbare boodschap brengen, worden door mensen die minder gereformeerd zijn en meer charismatisch leiderschap willen, soms zo betiteld. Maar dat is dan alleen maar goed.