Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Vanmiddag kippenlevertjes. Voor het eerst van m'n leven. Het was even erg wennen. Uiteindelijk met wat sla en zoute boter op een kaiserbroodje. Dat ging redelijk.
Mijn vader maakt(e) het ook regelmatig klaar. Ik gruwel daarvan. Net zoals ik gruwel van niertjes.
Gruwelijk gruwen!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik heb in mijn opvoeding niet meegekregen om orgaanvlees te eten, behalve héél zeldzaam gekookte lever.
Bloedworst eten mocht niet... (Niet dat ik daar ooit behoefte aan zou hebben maar dat terzijde)
Bloedworst eten mocht niet... (Niet dat ik daar ooit behoefte aan zou hebben maar dat terzijde)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik heb ooit één of andere glibberige lever op mijn bord gehad tijdens een diner van het werk.
Ik kon er niet onderuit dus in twee stukken gesneden en hap slik weg.
Ik heb niet geproeft..
Ik kon er niet onderuit dus in twee stukken gesneden en hap slik weg.
Ik heb niet geproeft..
Laatst gewijzigd door Bourdon16 op 26 jul 2023, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het wel meegekregen in mijn opvoeding ( net zoals varkensoren, koeientong, levertraan ed.) en bleef het weerzinwekkend vinden.
Dan heb je vast ook een mooi recept? Het schijnt een beetje als Koriander te zijn. Je vindt het lekker, of je vindt het niks. Ik zit dan toch weer in de categorie ertussen.
Ik kan me het van thuis ook niet herinneren. Behalve leverpastei, maar dat is amper lever.
Mijn vader maakte daar erwtensoep van. Soms zaten er nog van die harde haren aan. Gruwelijk!

-
Bij ons werden de oren in de boom gehangen voor de vogels ‘s winters
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.