Wat doen we vandaag?

Chrisje72

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Chrisje72 »

Weer werken... Valt niet mee
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

parsifal schreef:In de buurt van wc blijven en wat uitzieken. Blij dat ik me gisteren pas na de morgendienst echt beroerd ging voelen.
Beterschap!
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Beterschap
Wij gaan een grot in
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 17 jul 2023, 10:04 Beterschap
Wij gaan een grot in
Let je op je hoofd?
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Me verbazen over de regen. In de zon in korte broek en polo naar kantoor gelopen, maar zo weer terug :-)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef: 17 jul 2023, 11:51 Me verbazen over de regen. In de zon in korte broek en polo naar kantoor gelopen, maar zo weer terug :-)
Als het weer het toelaat hopen we vanmiddag een klein eindje te wandelen in de Gelderse Achterhoek. In of rond Borculo/Neede... We zoeken nog een mooi plekje in die buurt. Volgens de prognoses van Buienradar komt de Achterhoek er wat beter af wat buien betreft. Met de auto naar Neede is vanaf hier ongeveer 25 minuten rijden. In de omgeving van de buurtschap Nederbiel hebben we, zover we weten, nog nooit gewandeld. -
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 17 jul 2023, 11:51 Me verbazen over de regen. In de zon in korte broek en polo naar kantoor gelopen, maar zo weer terug :-)
Heerlijk regen!

Wij hebben vandaag een wandeltocht door bossen en over kloven gemaakt. Gelukkig grotendeels in de schaduw. Het is hier best warm.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: 17 jul 2023, 12:14
Als het weer het toelaat hopen we vanmiddag een klein eindje te wandelen in de Gelderse Achterhoek. In of rond Borculo/Neede... We zoeken nog een mooi plekje in die buurt. Volgens de prognoses van Buienradar komt de Achterhoek er wat beter af wat buien betreft. Met de auto naar Neede is vanaf hier ongeveer 25 minuten rijden. In de omgeving van de buurtschap Nederbiel hebben we, zover we weten, nog nooit gewandeld. -
Twee tips:

https://wandelbeeld.nl/wandelroute-need ... eld-neede/ (9 km)

https://www.mooi-achterhoek.nl/wandelro ... koeweiden/ (6.2 km)

Allebei zeker aan te raden. Maar ja, je bent ondertussen waarschijnlijk weet thuis. Hopelijk heb je het droog gehouden.
~~Soli Deo Gloria~~
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

parsifal schreef: 17 jul 2023, 09:47 In de buurt van wc blijven en wat uitzieken. Blij dat ik me gisteren pas na de morgendienst echt beroerd ging voelen.
Als je hetzelfde virus hebt als wat hier heeft rondgewaard: 1,5 dag lediging aan alle kanten, daarna nog wel langere tijd gebrek aan eetlust en wat misselijk.
Beterschap!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef: 17 jul 2023, 17:03
-DIA- schreef: 17 jul 2023, 12:14
Twee tips:

https://wandelbeeld.nl/wandelroute-need ... eld-neede/ (9 km)

https://www.mooi-achterhoek.nl/wandelro ... koeweiden/ (6.2 km)

Allebei zeker aan te raden. Maar ja, je bent ondertussen waarschijnlijk weet thuis. Hopelijk heb je het droog gehouden.
Inderdaad kwamen deze mooie tips voor ons te laat. Maar zeker bedankt! We zoeken juist dit soort wandelingen. Maar we letten er ook op dat ze niet te lang zijn, en omdat ik nu te snel buiten adem raak, kijken er ook of er een rustpunt of een bank aanwezig is. Nu hebben we een rondje gelopen door de buurtschap Kisveld en rond de Needse Berg. We hebben genoten van het mooie rustpunt/winkeltje Het Buurtkupertje, dat tegenover de boerderij De Kuper staat. Het is er zelfbediening, maar prima in orde, en zeker een van de beste rustpunten te noemen, al is het niet een officieel rustpunt. Ze verkopen veel eigen producten onder hun eigen huismerkje "Het Buurtkupertje", (niet te verwarren met een buurtsuper!). In Kisveld staat ook nog het oude stationsgeboutje van de lijn Neede-Hellendoorn, die vroeger ook door Rijssen liep en waarvan ook een stopplaats in Zuna was. We waren net op tijd terug bij de auto toen er een niet kleine onweersbui losbrak. Die hebben we dan op de Needse Berg rustig in de auto afgewacht en ondertussen nog een meegenomen drankje gedronken. De Achterhoek levert je veel mooie streken!
Hier hebben we gerust en genoten, en voor wie er in de buurt komt: aanbevolen!
https://www.buurtkupertje.nl/
DDD

Bericht door DDD »

Wat leuk. Daar fietste ik een paar jaar geleden wel langs voor mijn werk. Het ijs was heerlijk.
helma

Bericht door helma »

We zitten op 'ons' balkon in Bellwald en we zien de rook voorbij komen van een enorme bosbrand 15 km verderop. Vanmiddag uitgebroken op een plek waar we eerder die dag wandelden. Het was er zo warm, het leek wel een warme föhn. (34,5) En zo droog overal!
We liepen omhoog naar de Massaschlucht. Maar op 2/3 zijn we teruggegaan (om half 2) omdat ik bijna ziek was van de warmte.

Om half 6 maakte ik deze foto onderweg naar Bellwald.Je ziet een helikopter water werpen. Het brandt nu al 4 uur en door de harde wind breidt het nog steeds uit.

Echt heel aangrijpend..de ganse schepping zucht.

https://www.bluewin.ch/de/news/vermisch ... 16597.html

Afbeelding
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 17 jul 2023, 20:48 Wat leuk. Daar fietste ik een paar jaar geleden wel langs voor mijn werk. Het ijs was heerlijk.
Hmmm.... een paar jaar geleden? Volgens mij bestaat die pas vanaf vorig jaar. Als je het tenminste over Het Buurtkupertje hebt. Die is vorig jaar juli pas geopend.

Berichtje van de opening. Ik kan het zelf niet lezen want het is een premiumartikel, en inloggen doe ik daarvoor niet.
https://www.tubantia.nl/achterhoek/noor ... &auth_rd=1
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef: 17 jul 2023, 21:09 We zitten op 'ons' balkon in Bellwald en we zien de rook voorbij komen van een enorme bosbrand 15 km verderop. Vanmiddag uitgebroken op een plek waar we eerder die dag wandelden. Het was er zo warm, het leek wel een warme föhn. (34,5) En zo droog overal!
We liepen omhoog naar de Massaschlucht. Maar op 2/3 zijn we teruggegaan (om half 2) omdat ik bijna ziek was van de warmte.

Om half 6 maakte ik deze foto onderweg naar Bellwald.Je ziet een helikopter water werpen. Het brandt nu al 4 uur en door de harde wind breidt het nog steeds uit.

Echt heel aangrijpend..de ganse schepping zucht.

https://www.bluewin.ch/de/news/vermisch ... 16597.html

Afbeelding
Soms lijkt het wel of de hele wereld brandt... soms letterlijk, soms figuurlijk...
DDD

Bericht door DDD »

-DIA- schreef: 17 jul 2023, 21:45
DDD schreef: 17 jul 2023, 20:48 Wat leuk. Daar fietste ik een paar jaar geleden wel langs voor mijn werk. Het ijs was heerlijk.
Hmmm.... een paar jaar geleden? Volgens mij bestaat die pas vanaf vorig jaar. Als je het tenminste over Het Buurtkupertje hebt. Die is vorig jaar juli pas geopend.

Berichtje van de opening. Ik kan het zelf niet lezen want het is een premiumartikel, en inloggen doe ik daarvoor niet.
https://www.tubantia.nl/achterhoek/noor ... &auth_rd=1
Ik heb wat beter gekeken. Ik vond de foto's er erg op lijken, maar ik was vast in de war met ijsboerderij 't Dommerholt...
Plaats reactie