Hoe werkt dit forum?
Re: Hoe werkt dit forum?
Hier wat berichten geknipt; on-topic a.u.b.
Goedenavond,
Zou het op het forum op termijn misschien ook mogelijk zijn om een bijdrage een duimpje te geven zonder daarvoor een nieuwe post te hoeven maken? Bestaat zo'n plug-in? Zoals op WhatsApp ook kan? Ik wil nogal eens mijn instemming ergens mee betuigen, maar het voelt al snel als topicvervuiling om het dan alleen daarbij te laten.
'n Jobse groet.
Zou het op het forum op termijn misschien ook mogelijk zijn om een bijdrage een duimpje te geven zonder daarvoor een nieuwe post te hoeven maken? Bestaat zo'n plug-in? Zoals op WhatsApp ook kan? Ik wil nogal eens mijn instemming ergens mee betuigen, maar het voelt al snel als topicvervuiling om het dan alleen daarbij te laten.
'n Jobse groet.
Eens!Job schreef: ↑28 jun 2023, 21:32 Goedenavond,
'n Jobse groet.
- Niet meer zo actief -
- Maanenschijn
Alsjeblieft niet, zeg.
Dat is juist de charme van het forum: geen duimpjes. Niet omhoog en niet omlaag.
Dat is juist de charme van het forum: geen duimpjes. Niet omhoog en niet omlaag.
Het zou me zeer verbazen (en ook wel verdrieten) als phpBB dat soort functies gaat ondersteunen; de tiktokkisering van een forum.Job schreef: ↑28 jun 2023, 21:32 Goedenavond,
'n Jobse groet.
Een forum is voor doorwrochte discussies en uitwisseling van meningen, niet voor de snelle social media, om zoveel mogelijk like-jes of duimpjes te scoren.
TiktokkiseringTiberius schreef: ↑29 jun 2023, 08:19Het zou me zeer verbazen (en ook wel verdrieten) als phpBB dat soort functies gaat ondersteunen; de tiktokkisering van een forum.Job schreef: ↑28 jun 2023, 21:32 Goedenavond,
'n Jobse groet.
Een forum is voor doorwrochte discussies en uitwisseling van meningen, niet voor de snelle social media, om zoveel mogelijk like-jes of duimpjes te scoren.

Die vervuiling is veel eenvoudiger te stoppen: stoppen met zinloze berichten, zoals Eens, enz.
Dat is nergens voor nodig.
Dat is nergens voor nodig.
-
Waarom is dat nergens voor nodig? Ergens ben ik het wel met je eens, maar dit is natuurlijk wel een forum.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Klopt, geen TikTok.HersteldHervormd schreef: ↑29 jun 2023, 09:37Waarom is dat nergens voor nodig? Ergens ben ik het wel met je eens, maar dit is natuurlijk wel een forum.
Ik denk dat ik ergens wel begrijp waar je bang voor bent. Vooral in gevoelige en felle discussies gaan duimpjes misstaan. Dan komt het al snel neer op partij kiezen en zoveel mogelijk duimpjes verzamelen. En stil gniffelen over de andere mening die weinig bijval krijgt. Dat lijkt me een minder mooie toepassing. Maar dat had ik niet voor ogen. Naast de verhitte discussies worden er ook onwijs mooie dingen gedeeld. Je wilt er iemand soms voor bedanken omdat men woorden geeft aan wat jij ervaart. Ik zou daar graag op een manier uiting aan geven waar anderen weinig last van hebben.

Nu mag ik zeker niet zeggen dat ik het daar ook wel mee eens ben.
- Niet meer zo actief -