Afscheid en intrede [2]
Re: Afscheid en intrede [2]
O zeker! Het is ook niet 'mijn' dominee, maar ooit als student voor belijdenis catechisatie gehad. Maar wat mocht ik toen veel van hem leren, en als je dan zijn afscheidsdienst hoort, dan kan ik me zo voorstellen wat een gemis het is. Maar inderdaad het gaat om Hem alleen, Hij verdiend alle lof en aanbidding! Maar ondertussen kan dezelfde aanbidding, mensen wel aan elkaar verbinden.
Daar kom je niet mee in de hemel.Willemsen schreef:Wat kan een dominee je dierbaar zijn!
Helemaal mee eens. De dominee die voor mij diende als geestelijke leidsman is mij ook heel dierbaar. Ja, natuurlijk gaat het om de Heere die die dominee op mijn pad bracht en hem de juiste dingen liet zeggen, maar die verbinding tussen 2 personen is er wel zeker.Willemsen schreef: ↑21 jun 2023, 22:32 O zeker! Het is ook niet 'mijn' dominee, maar ooit als student voor belijdenis catechisatie gehad. Maar wat mocht ik toen veel van hem leren, en als je dan zijn afscheidsdienst hoort, dan kan ik me zo voorstellen wat een gemis het is. Maar inderdaad het gaat om Hem alleen, Hij verdiend alle lof en aanbidding! Maar ondertussen kan dezelfde aanbidding, mensen wel aan elkaar verbinden.
Nee, het is vooral bedoelt om domineesverheerlijking tegen te gaan. Het heeft dus een afbrekende waarde.
-
Beetje vreemd aangezien het voor mij tenminste niet duidelijk is dat Willemsen dat zo bedoeld. Beetje betweterig eerlijk gezegd. Moeten we je voortaan aanspreken met pater Hermanus?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Het woord dierbaar in de bijbel ziet vooral op de relatie tussen God en de gelovigen. In de meeste gevallen althans. Ik zou dat woord dus niet (meer) gebruiken om aardse verhoudingen aan te duiden. Woorden hebben ook een emotionele waarde en die zit bij mij echt in dit geval echt in een ander hokje.HersteldHervormd schreef: ↑22 jun 2023, 08:45 Beetje vreemd aangezien het voor mij tenminste niet duidelijk is dat Willemsen dat zo bedoeld. Beetje betweterig eerlijk gezegd. Moeten we je voortaan aanspreken met pater Hermanus?
Pater Hermanus is een eretitel die ik graag aanvaard.
Doe dan maar gelijk pater voor alle moderators; lijkt me ook wel leuk.
-
komen er dan ook bisschoppen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Maar iets wat persoonlijk zo voor jou voelt, hoeft niet aan de wereld om je heen opgelegd te worden toch? Want dierbaar is een heel gewoon Nederlands woord. En wordt nog volop gebruikt, maar dat weet je best.Herman schreef: ↑22 jun 2023, 08:56Het woord dierbaar in de bijbel ziet vooral op de relatie tussen God en de gelovigen. In de meeste gevallen althans. Ik zou dat woord dus niet (meer) gebruiken om aardse verhoudingen aan te duiden. Woorden hebben ook een emotionele waarde en die zit bij mij echt in dit geval echt in een ander hokje.HersteldHervormd schreef: ↑22 jun 2023, 08:45 Beetje vreemd aangezien het voor mij tenminste niet duidelijk is dat Willemsen dat zo bedoeld. Beetje betweterig eerlijk gezegd. Moeten we je voortaan aanspreken met pater Hermanus?
Pater Hermanus is een eretitel die ik graag aanvaard.