Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord...
Een zuivere maat is bv. het aantal zelfdodingen per 100.000 personen.
Een percentage ten opzichte van andere doodsoorzaken is inderdaad geen goede maatstaf om conclusies te trekken.
Een percentage ten opzichte van andere doodsoorzaken is inderdaad geen goede maatstaf om conclusies te trekken.
https://www.rd.nl/artikel/1024219-met-k ... iku9WKPopg
Met Keller op ontdekkingsreis naar een afgodenfabriek
Steef de Bruijn
16 juni 2023
Steef de Bruijn
16 juni 2023
Mooi artikel. Gelukkig kan ik geen linkje plaatsen naar het artikel in de Saambinder waar Keller volledig afgefakkeld wordt.helma schreef:https://www.rd.nl/artikel/1024219-met-k ... iku9WKPopg
Steef de Bruijn
16 juni 2023
Wie is daar nou zo onnozel bezig dan?
onze rector
-
-
Gelukkig niet…..
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
- FlyingEagle
Het zijn voor mij vaak boekentips als er weer een schrijver die de mangel gehaald wordt. Ik word dan juist nieuwsgierig.
Ik vind het bijzonder zo je punt te willen maken.newton schreef: ↑16 jun 2023, 21:34Mooi artikel. Gelukkig kan ik geen linkje plaatsen naar het artikel in de Saambinder waar Keller volledig afgefakkeld wordt.helma schreef:https://www.rd.nl/artikel/1024219-met-k ... iku9WKPopg
Steef de Bruijn
16 juni 2023
Dit klinkt heel aardig, maar is het niet hetzelfde als wat ds. Clements wil zeggen?Steef de Bruijn schreef:Naast Kershaw, Kohlbrugge en Krummacher is hij een buitenbeentje.
Dit mes snijdt heel, heel diep. Au.helma schreef: ↑16 jun 2023, 17:56 https://www.rd.nl/artikel/1024219-met-k ... iku9WKPopg
Steef de Bruijn
16 juni 2023
Jammer inderdaad dat broeder Newton zulke gedachten heeft bij het artikel van ds. Clements. Met name het slot van artikel is van een heel andere orde. Nietemin vind ik de bijdrage van Steef de Bruijn een prachtige spiegel voor de gezindte.Ad Anker schreef: ↑17 jun 2023, 07:13Ik vind het bijzonder zo je punt te willen maken.newton schreef: ↑16 jun 2023, 21:34Mooi artikel. Gelukkig kan ik geen linkje plaatsen naar het artikel in de Saambinder waar Keller volledig afgefakkeld wordt.helma schreef:https://www.rd.nl/artikel/1024219-met-k ... iku9WKPopg
Steef de Bruijn
16 juni 2023Dit klinkt heel aardig, maar is het niet hetzelfde als wat ds. Clements wil zeggen?Steef de Bruijn schreef:Naast Kershaw, Kohlbrugge en Krummacher is hij een buitenbeentje.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Dan zul je een prachtige verzameling hebben opgebouwd schat ik in:)FlyingEagle schreef: ↑17 jun 2023, 06:19 Het zijn voor mij vaak boekentips als er weer een schrijver die de mangel gehaald wordt. Ik word dan juist nieuwsgierig.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bij reactie had ik netter moeten verwoorden. Ik blijf wel een nare gevoel houden bij het artikel in de SB. Waarom moet alles wat niet exact in de kaders van de gergem past zo weggezet worden? Viel er niet wat meer positiefs te zeggen van een voorganger die zoveel onkerkelijken heeft bereikt met zijn preken en boeken?
Het artikel in het RD is toch echt heel anders van toon.
Het artikel in het RD is toch echt heel anders van toon.
Goed en helder artikel in de Saambinder van ene Paul Eikelboom (mij verder niet bekend) over het ambtsgeheim van ambtsdragers - ook onderling - en hulpverleners. Staat vandaag samengevat in het RD.
Een duidelijke en terechte opmerking: Het is een misvatting dat je als ambtsdragers onderling vertrouwelijke informatie mag delen omdat er toch een ambtelijke geheimhoudingsplicht geldt. Schenden van geheimhouding is tuchtwaardig.
Ik heb inderdaad in de praktijk, zowel van het kerkelijk werk als privacybescherming, gemerkt dat die misvatting tamelijk wijdverbreid is.
Een duidelijke en terechte opmerking: Het is een misvatting dat je als ambtsdragers onderling vertrouwelijke informatie mag delen omdat er toch een ambtelijke geheimhoudingsplicht geldt. Schenden van geheimhouding is tuchtwaardig.
Ik heb inderdaad in de praktijk, zowel van het kerkelijk werk als privacybescherming, gemerkt dat die misvatting tamelijk wijdverbreid is.