Had korter gekund indd.Bruna schreef: ↑05 jun 2023, 11:46Uhh, wat bedoel je?Job schreef: ↑05 jun 2023, 11:25
Dit oude topic even afgestoft om hier nog even bij stil te staan. Hij heeft zeker een punt, ds. Vlot. In hoeverre voelen jullie het appel persoonlijk wat uitgaat van de nood in reformatorische zorg en onderwijs? Voor zover je er al niet in werkt natuurlijk.
Ik zou er vanuit eigen ervaring nog een zorgpunt aan toe willen voegen: ook al heb je eigen, reformatorisch personeel zegt dat ook lang niet alles (meer?). We worstelen helaas met het stuk uitholling van binnenuit, het uiteengroeien van meningen over leer en leven, kerkelijke trouw, wedergeboorte, geloof enz. waardoor regelmatig binnen één en dezelfde organisatie datgene wat met de ene hand wordt opgebouwd met de andere hand zomaar weer wordt afgebroken, leerlingen, stagiaires en clientèle in verwarring achterlatend. Herkennen jullie dit vanuit jullie omgeving ook als iets wat de laatste jaren enorm toeneemt? Of verkijk ik me op een locale situatie?

- Of jij (of wie dan ook) je aangesproken voelt door het grote tekort in ref zorg en onderwijs.
- Of je ook ervaart dat er nog een andere brand woedt: de uitholling van binnenuit.