Erdee
Re: Erdee
Veel mensen hier zullen de feuilletons in het RD wel niet lezen. Ik doe dat zo af en toe wel en zie nu dat er een wordt geplaatst van een niet-christelijke schrijver: Lody van de Kamp.
Volgens mij voor het eerst.
Vraag me af waarom hiervoor gekozen is.
Is hij niet christelijk?dennis schreef:Veel mensen hier zullen de feuilletons in het RD wel niet lezen. Ik doe dat zo af en toe wel en zie nu dat er een wordt geplaatst van een niet-christelijke schrijver: Lody van de Kamp.
Hij is een Joodse Rabijn.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Klopt, dus is hij niet christelijk toch?Orchidee schreef: ↑01 jun 2023, 16:29Is hij niet christelijk?dennis schreef:Veel mensen hier zullen de feuilletons in het RD wel niet lezen. Ik doe dat zo af en toe wel en zie nu dat er een wordt geplaatst van een niet-christelijke schrijver: Lody van de Kamp.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Niet-christelijk dusOrchidee schreef: ↑01 jun 2023, 16:29Is hij niet christelijk?dennis schreef:Veel mensen hier zullen de feuilletons in het RD wel niet lezen. Ik doe dat zo af en toe wel en zie nu dat er een wordt geplaatst van een niet-christelijke schrijver: Lody van de Kamp.

Denk dat jij mijn reactie niet begrijpt. Orchidee suggereert dat deze Rabijn christelijk is . Dat is hij niet.
Van mij mag hij best verhaaltjes in het RD schrijven. Vind hem alleen niet zo’n talent. Als het RD kwaliteit wil kunnen ze beter een boek van Chaim Potok in stukjes knippen voor de dagelijkse krant.
Jouw reactie bevestigt wel weer mijn psychologische analyse van jouw diepste innerlijk

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Leerzaam interview met dr. R van Kooten over hoe er gepreekt moet worden naar aanleiding van het nieuwe handboek homilitiek
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Het RD commentaar spreekt nu over het verbieden van anonieme accounts.
Nu ben ik niet zo voor verbieden, gebod op gebod en regel op regel.
Tegelijk ben ik het wel een eens met het idee van openheid en stel voor dat het RD en dit forum dit advies ter harte neemt.
Raak ik ook niet in de war hoe ik een geacht forummer moet noemen die ons met een bezoek vereerde. (al was ik dit keer net niet meer thuis).
Tegelijk ben ik het wel een eens met het idee van openheid en stel voor dat het RD en dit forum dit advies ter harte neemt.
Raak ik ook niet in de war hoe ik een geacht forummer moet noemen die ons met een bezoek vereerde. (al was ik dit keer net niet meer thuis).
Haha, dat was echt jammer ja.Wim Anker schreef:Het RD commentaar spreekt nu over het verbieden van anonieme accounts.
Desondanks was het een goed bezoek. Gezellig gebabbeld met je vrouw.
En de inhoud van je boekenkast lijkt verrassend veel op die van mij.
Ben geen fan van de interviews in het RD magazine maar het interview vandaag met dhr. Jo Kapteyn vond ik zeer de moeite waard.
Mijn derde antwoord: Ik heb het niet gelezen.