Klopt. In onze gemeente wordt daar momenteel een prekenserie over gehouden.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Maar bent u nu niet in de war de de 7 gemeenten van de GGiA? Goed, ik begrijp het al wel.

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat is niet te rechtvaardigen.-DIA- schreef: ↑30 mei 2023, 09:57Hier ook wel, ik denk elke zondag, dan wordt genoemd "binnen en buiten ons kerkverband". Het is eigenlijk niet uit te leggen dat er in een kleine stad als R. gemeenten los van elkaar bestaan.J.C. Philpot schreef: ↑30 mei 2023, 09:50Ik onze kerkelijke gemeente word wel vaker gebeden voor de andere kerken in het dorp, of in het land. Ik (en ook de gemeenteleden) kijk daar persoonlijk niet van op.
Maar ik kan me voorstellen als dat in 70 jaar nog nooit is voorgekomen, dat je er dan van op kijkt.
Zeg maar wat het verschil is dat scheiding rechtvaardigd:
Alleen al te R zijn er naast de 3 GG's ook 2 OGG's. een in en een buiten verband, 2 GGiN's, een binnen en een buiten het verband.... Wie kan dat rechtvaardigen?
https://www.rd.nl/artikel/1022079-echtp ... r-colombia
Ik dacht eigenlijk dat hij nog steeds voor de ZGG werkte.
-
Volgens mij werkt hij al jaren voor de Driestar.Erskinees schreef: ↑31 mei 2023, 12:56 https://www.rd.nl/artikel/1022079-echtp ... r-colombia
Ik dacht dat lange tijd, ik weet dat hij sinds niet al te lange tijd uit de GG is gegaan.Erskinees schreef: ↑31 mei 2023, 12:56 https://www.rd.nl/artikel/1022079-echtp ... r-colombia
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Het is niet erg lang geleden dat hij er nog ambtsdrager was, meen ik.pierre27 schreef: ↑31 mei 2023, 13:16Ik dacht dat lange tijd, ik weet dat hij sinds niet al te lange tijd uit de GG is gegaan.Erskinees schreef: ↑31 mei 2023, 12:56 https://www.rd.nl/artikel/1022079-echtp ... r-colombia
Wat een droevig bericht.
-
Toch een verblijdend bericht dat ze uitgezonden worden? Of bedoel je droevig bericht dat ze vertrokken zijn bij de Gereformeerde Gemeenten? Want dan snap ik wel wat je bedoelt.
Het maakt toch niet zoveel uit vanuit welke organisatie ze uitgezonden zijn?
-
- Verbannen
Welkom terug!Amstelodamense schreef: ↑31 mei 2023, 16:14 Toch een verblijdend bericht dat ze uitgezonden worden? Of bedoel je droevig bericht dat ze vertrokken zijn bij de Gereformeerde Gemeenten? Want dan snap ik wel wat je bedoelt.

-
Thanks ;-) Heel lang geleden inderdaad, al lees ik nog wel trouw mee. Verblijdend dat er vijf nieuwe studenten zijn aangenomen!GerefGemeente-lid schreef: ↑31 mei 2023, 16:18Welkom terug!Amstelodamense schreef: ↑31 mei 2023, 16:14 Toch een verblijdend bericht dat ze uitgezonden worden? Of bedoel je droevig bericht dat ze vertrokken zijn bij de Gereformeerde Gemeenten? Want dan snap ik wel wat je bedoelt.![]()
Ik vind het droevig dat de uitzending niet door de ZGG plaatsvindt. Niets ten nadele van de GZB, maar dat vind ik gewoon spijtig.Amstelodamense schreef: ↑31 mei 2023, 16:14 Toch een verblijdend bericht dat ze uitgezonden worden? Of bedoel je droevig bericht dat ze vertrokken zijn bij de Gereformeerde Gemeenten? Want dan snap ik wel wat je bedoelt.
En het vertrek uit de GG vind ik ook erg jammer. Het is belangrijk dat ook mensen met een goed verstand daar kunnen functioneren.