Nou dat kan ik ook best begrijpen hoor. Mijn vrouw is er ook niet mee opgegroeid. De kinderen zijn nog klein en leren ze ook op school.merel schreef: ↑26 mei 2023, 12:18Waarom? Ik ben juist heel blij met variatie in liederen. Bij ons ( ook GB) zingen we psalmen in diverse berijmingen. Ik zing graag OB, omdat ik daarmee ben opgegroeid. Mijn man en kinderen hebben daar niets mee en zingen liever NB of DNPS. Daarnaast zingen wij WK, OTH, JdH etc. Heel fijn.Bourdon16 schreef: ↑26 mei 2023, 11:48Als je dan toch Psalmen wilt vervangen door liederen dan ook maar gelijk ook in de eredienst en niet als 'los' moment bij de voorzang.
Het nut van de voorzang is mij sowieso niet helder en wat mij betreft mag die afgeschaft worden.
Ik vind het zo'n vreemd fenomeen dat je een lied zingt uit een boekje, een minuut voordat de eredienst officieel begint, daarna leg je het weg want de inhoud is blijkbaar niet goed genoeg voor de eredienst.
Wat mij betreft houden we het gewoon bij de Psalmen, daar kan geen lied tegenop.
Daar mag de GB zich wat mij betreft wel wat meer voor inzetten.
Ik vind het alleen onlogisch om liederen wel net voor of na de dienst toe te staan maar niet in de dienst.
Voor mijn gevoel is dat wat tegenstrijdig.