Gereformeerde Gemeenten

MichelT

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MichelT »

HersteldHervormd schreef: 24 mei 2023, 19:38
MichelT schreef: 24 mei 2023, 19:01
MichelT schreef: 20 mei 2023, 20:08
Bruna schreef: 19 mei 2023, 12:09 En viel het op totaalnivo nog mee?

Geen idee of het aantal wat ik in gedachte heb klopt..

Wil binnenkort waarschijnlijk een app groep voor de Gergem gaa oprichten bij genoeg aanmeldingen
Hoe ga je controleren of iemand daadwerkelijk van de GG is?
Geen idee maar het hoeft niet alleen van de Ger Gem te zijn... lijkt me gewoon fijneen kerkelijke groep app op te zetten
Mannetje

Bericht door Mannetje »

En wie gaat het toezicht doen? Je zult maar de verantwoordelijkheid hebben om beheerder van de groep te zijn.
Modereren is modder-eren en bij iets beslotens als een app-groep wordt dat nog veel erger.

Ik zou er niet aan beginnen.
- Niet meer zo actief -
MichelT

Bericht door MichelT »

Mannetje schreef: 24 mei 2023, 19:57 En wie gaat het toezicht doen? Je zult maar de verantwoordelijkheid hebben om beheerder van de groep te zijn.
Modereren is modder-eren en bij iets beslotens als een app-groep wordt dat nog veel erger.

Ik zou er niet aan beginnen.
Ja geen idee .. Ok dat doe ik het niet
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

MichelT schreef: 24 mei 2023, 19:37
Tiberius schreef: 24 mei 2023, 19:36 Nadeel daarvan is dat discussies door elkaar gaan lopen.
Wij hebben dat met een ander forum (over privacy wetgeving) ook gedaan, en eigenlijk een beetje spijt.

Ah oké,. Dus niet doen?
Nee ik zou dat niet adviseren. Of het moet een one-topic-app zijn, bijvoorbeeld twee- of drietallen.
Ph W H Eskes

Bericht door Ph W H Eskes »

Al vele jaren heeft deze wat lichte HHK-er een beperkt aantal heel goede vrinden. Enkelen daarvan behoren tot de plaatselijk Gereformeerde Gemeente.

We maken over een weer wel eens wat prikkelende grapjes en dat kunnen we van elkaar wel hebben.
Ten diepste zit plaatselijk het grootste verschil in het cultuurtje er om heen.
Alles strak en dichtgetimmerd enerzijds tegenover anderzijds elkaar een beetje ruimte geven.

Ik ben oprecht blij voor mijn vrinden. Ik heb ze gefeliciteerd met de 5 nieuwe studenten en er bij vermeld dat vooral de man die in Apeldoorn is opgeleid, me een grote aanwinst lijkt.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Toch wel bijzonder om te lezen dat er binnen de GG een gemeente(n?) is die gezangen zingt in de eredienst.
Classis Utrecht gaat met betreffende gemeente in gesprek las ik in de Saambinder.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef: 26 mei 2023, 10:12 Toch wel bijzonder om te lezen dat er binnen de GG een gemeente(n?) is die gezangen zingt in de eredienst.
Classis Utrecht gaat met betreffende gemeente in gesprek las ik in de Saambinder.
Sommige gemeenten zijn daar wat losser in. Ik hoor bv. in Enter na de dienst wel af en toe een gezang spelen. Dat is bij ons, voor zover ik me herinner, alleen met oudjaar, als Uren, dagen, maanden, jaren zachtjes en met eerbied gespeeld wordt.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mauries06

Bericht door Mauries06 »

Bezorgd schreef:Toch wel bijzonder om te lezen dat er binnen de GG een gemeente(n?) is die gezangen zingt in de eredienst.
Welke gezangen zou ik dan aan moeten denken?

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk

-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mauries06 schreef: 26 mei 2023, 10:36
Bezorgd schreef:Toch wel bijzonder om te lezen dat er binnen de GG een gemeente(n?) is die gezangen zingt in de eredienst.

Alle roem is uitgesloten
Vaste Rots van mijn behoud
Nooit kan 't geloof teveel verwachten
enz.
Mauries06

Bericht door Mauries06 »

-DIA- schreef:

Alle roem is uitgesloten
enz.
Oké, ja, dat is inderdaad wel opmerkelijk dat dat wordt gezongen in de eredienst ja. Hier in onze HHK wordt er af en toe (hangt af van de organist) een lied gespeeld voor of na de dienst.

Erskinees

Bericht door Erskinees »

Volgens mij is er geen enkele gemeente, ook niet in classis Utrecht, die standaard gezangen zingt in de eredienst. Wellicht dan soms op een 2e feestdag en een belijdenisdienst, maar dat is slechts sporadisch. Moet een naburige gemeente daar op een classis nou echt een probleem van maken? Het is volgens mij sowieso niet Houten, daar heb ik het nog nooit meegemaakt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mauries06 schreef: 26 mei 2023, 10:42
-DIA- schreef:

Alle roem is uitgesloten
enz.
Oké, ja, dat is inderdaad wel opmerkelijk dat dat wordt gezongen in de eredienst ja. Hier in onze HHK wordt er af en toe (hangt af van de organist) een lied gespeeld voor of na de dienst.
Voor zover ik weet gaat het niet om het zingen in de erediensten, maar ik doelde meer op het uitleidend orgelspel of soms voor de dienst. Het zingen van gezangen tijdens de eredienst heb ik nog nergens gehoord.
Mauries06

Bericht door Mauries06 »

-DIA- schreef:
Mauries06 schreef: 26 mei 2023, 10:42
-DIA- schreef:
Mauries06 schreef: 26 mei 2023, 10:36 Welke gezangen zou ik dan aan moeten denken?

Alle roem is uitgesloten
enz.
Voor zover ik weet gaat het niet om het zingen in de erediensten, maar ik doelde meer op het uitleidend orgelspel of soms voor de dienst. Het zingen van gezangen tijdens de eredienst heb ik nog nergens gehoord.
Ahh oké, vond het al opmerkelijk dan ja. Ik heb familie in GG Amersfoort zitten, daar heb ik weleens van begrepen dat daar weleens gezangen werden gespeeld.

Overigens gaat het in het bericht van @Bezorgd wel over het zingen van gezangen in de eredienst toch?

Laatst gewijzigd door Mauries06 op 26 mei 2023, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Gezangen spelen is wat anders dan gezangen zingen...

En dat laatste gebeurt wel degelijk in een gemeente in de classis Utrecht.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: 26 mei 2023, 10:22 Sommige gemeenten zijn daar wat losser in. Ik hoor bv. in Enter na de dienst wel af en toe een gezang spelen. Dat is bij ons, voor zover ik me herinner, alleen met oudjaar, als Uren, dagen, maanden, jaren zachtjes en met eerbied gespeeld wordt.
Pas op hoor. Dat zijn schuivende panelen. Voor je het weet wordt ook in de GG uit Weerklank gezongen.
Plaats reactie