Positief topic over de GGIN
Re: Positief topic over de GGIN
Hij zoekt in ieder geval erg de publiciteit met zijn mening over kerkvideo. Zover ik weet is dit in de GGiN ook niet toegestaan. Wat is dan de toegevoegde waarde voor jongeren?
Het onderwerp leende zich hier ook voor. Het ging over het gaan naar de kerk/catechisatie.
-
- Verbannen
En dan te bedenken dat er onlangs nog een GGiN-dominee op beeld was...
-
Alle GGiN dominees staan op beeld. Zoiets heet een foto...GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mei 2023, 20:49 En dan te bedenken dat er onlangs nog een GGiN-dominee op beeld was...
Ook gezien inderdaad. Die had er dus geen moeite mee.GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mei 2023, 20:49 En dan te bedenken dat er onlangs nog een GGiN-dominee op beeld was...
Ik vind dat ds. Al Chalabi er wel een erg groot punt van maakt, hij begint er overal over.
-
- Verbannen
Ik doel uiteraard op bewegend beeld...MGG schreef: ↑17 mei 2023, 20:59Alle GGiN dominees staan op beeld. Zoiets heet een foto...GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mei 2023, 20:49 En dan te bedenken dat er onlangs nog een GGiN-dominee op beeld was...
Om te horen waarom hij dat niet doet. En ik heb daar diep respect voor. En de reden is niet om maar rechts te kunnen zijn
- Maanenschijn
Ik ook. Ik heb daar diep respect voor. Maar dat eindigt wel wanneer hij daarmee heerst over de gewetens van anderen. Soms (ik weet niet of dat in dit geval ook zo is) lijkt dat zo te zijn.Piet Puk schreef:Om te horen waarom hij dat niet doet. En ik heb daar diep respect voor. En de reden is niet om maar rechts te kunnen zijn
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik word daar vooral diep nieuwsgierig van. Ik heb nog nooit een mijns inziens zinnig argument daartegen mogen vernemen, dus misschien wil iemand een tipje van de sluier oplichten?
Zijn argument ertegen is dat hij in d(i)e wereld geleefd heeft, uit de wereld is getrokken en in zijn waarneming door beeld weer naar de wereld getrokken word en dat hij daar ver van weg wil blijven. Daarnaast geeft hij aan dat hij beducht is door via YouTube uit te gaan zenden bij mensen het idee kan ontstaan dat dit dan een vrijbrief is voor het ongelimiteerd gebruik van heel YouTube. De eerste argumentatie dwingt bij mij respect af.
Geen idee, in het interview geeft hij niet aan dat hij er moeite mee heeft wanneer medebroeders en gemeenten dit wel doenMaanenschijn schreef: ↑17 mei 2023, 23:10Ik ook. Ik heb daar diep respect voor. Maar dat eindigt wel wanneer hij daarmee heerst over de gewetens van anderen. Soms (ik weet niet of dat in dit geval ook zo is) lijkt dat zo te zijn.Piet Puk schreef:Om te horen waarom hij dat niet doet. En ik heb daar diep respect voor. En de reden is niet om maar rechts te kunnen zijn
Zo zie je maar, zelfs een predikant heeft zijn al dan niet vermeende stokpaardje(s).Bezorgd schreef: ↑17 mei 2023, 21:15Ook gezien inderdaad. Die had er dus geen moeite mee.GerefGemeente-lid schreef: ↑17 mei 2023, 20:49 En dan te bedenken dat er onlangs nog een GGiN-dominee op beeld was...
Ik vind dat ds. Al Chalabi er wel een erg groot punt van maakt, hij begint er overal over.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gaat deze predikant zijn preek terugkijken? 'Weer naar de wereld getrokken worden' begrijp ik niet.Piet Puk schreef: ↑17 mei 2023, 23:20Zijn argument ertegen is dat hij in d(i)e wereld geleefd heeft, uit de wereld is getrokken en in zijn waarneming door beeld weer naar de wereld getrokken word en dat hij daar ver van weg wil blijven. Daarnaast geeft hij aan dat hij beducht is door via YouTube uit te gaan zenden bij mensen het idee kan ontstaan dat dit dan een vrijbrief is voor het ongelimiteerd gebruik van heel YouTube. De eerste argumentatie dwingt bij mij respect af.
Bel hem op en stel je vraag.CvdW schreef: ↑18 mei 2023, 05:46Gaat deze predikant zijn preek terugkijken? 'Weer naar de wereld getrokken worden' begrijp ik niet.Piet Puk schreef: ↑17 mei 2023, 23:20Zijn argument ertegen is dat hij in d(i)e wereld geleefd heeft, uit de wereld is getrokken en in zijn waarneming door beeld weer naar de wereld getrokken word en dat hij daar ver van weg wil blijven. Daarnaast geeft hij aan dat hij beducht is door via YouTube uit te gaan zenden bij mensen het idee kan ontstaan dat dit dan een vrijbrief is voor het ongelimiteerd gebruik van heel YouTube. De eerste argumentatie dwingt bij mij respect af.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Veel dingen worden niet begrepen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Voor hem werkt dat zo, en we mogen ervan uitgaan dat hij daarin oprecht is.CvdW schreef: ↑18 mei 2023, 05:46Gaat deze predikant zijn preek terugkijken? 'Weer naar de wereld getrokken worden' begrijp ik niet.Piet Puk schreef: ↑17 mei 2023, 23:20Zijn argument ertegen is dat hij in d(i)e wereld geleefd heeft, uit de wereld is getrokken en in zijn waarneming door beeld weer naar de wereld getrokken word en dat hij daar ver van weg wil blijven. Daarnaast geeft hij aan dat hij beducht is door via YouTube uit te gaan zenden bij mensen het idee kan ontstaan dat dit dan een vrijbrief is voor het ongelimiteerd gebruik van heel YouTube. De eerste argumentatie dwingt bij mij respect af.
Voor een ex-alcoholist kan 1 biertje een zware terugval betekenen, waar hij dus kostte wat kost vandaan wil blijven. Voor de meesten is enkele biertjes geen enkel probleem.
Kijk dus gerust heel YouTube leeg (bij wijze van spreken), maar voor deze predikant kan het niet en hij mag daar zijn persoonlijke grens trekken.
Om terug te gaan naar de topic-titel: ik vind het positief dat er in een GGiN blad iemand van de GG aan het woord mag komen. Breuken uit het verleden lijken daarmee minder belangrijk te worden, en dat juich ik toe.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.