Ouderling vd Brink verwoord het duidelijk en goed. Ik vind het jammer, maar begrijpelijk dat hij stopt met het beantwoorden van vragen. RW kiest steeds duidelijker profiel.helma schreef: ↑11 mei 2023, 07:30 https://www.refoweb.nl/nieuws/1712/hoe- ... enrubriek/
Wat ontzettend jammer, maar hij heeft gelijk!
Een gemis voor Refoweb...
De kleine lettertjes van het Evangelie
-
Re: De kleine lettertjes van het Evangelie
-
ik snap de beste man, en ik zie ook wel een vervelende tendens.
En Dwars had voor mij nog nooit gehoeven, ik lees ze ook niet.
maar van de antwoorden zoals gisteren van ds Vergunst, maar ook vele anderen, heb ik veel geleerd!
En Dwars had voor mij nog nooit gehoeven, ik lees ze ook niet.
maar van de antwoorden zoals gisteren van ds Vergunst, maar ook vele anderen, heb ik veel geleerd!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
De vileine manier van schrijven, en dat voor predikanten. "vlotte babbelaars", of "hij pronkt met de belezenheid van iemand anders" is toch om te huilen. Hoe moeten we predikanten die en plein publiec zo collega's de maat nemen nou zelf serieus nemen?
Die hoef je niet serieus te nemen. Ook met dominees en oudvaders wordt je niet zalig.
Het zijn overigens wel typische citatenoorlogen, maar dan ingevuld op basis van persoonlijke autoriteit op een wetenschappelijke leest geschoeid.
Ik heb dat citaat van ds. Labee gemist. Ik vind dat wel jammer en niet sterk. Al is het niet nieuw. In vroeger jaren was het schering en inslag om schamper over elkaar te praten, als je het niet eens werd.
Die column van dwars is natuurlijk erg jammer, al is het ook weer een spiegel.
Die column van dwars is natuurlijk erg jammer, al is het ook weer een spiegel.
Ik heb lang niet alles op refoweb gelezen over de kleine lettertjes. Had er gewoon geen zin meer in. Deze afscheidswoorden heb ik met tranen gelezen. Dit is nu een broeder waar we veel te weinig van hebben. Hopelijk leidt deze afscheidsbrief tot zelfinzicht bij alle betrokkenen .helma schreef: ↑11 mei 2023, 07:30 https://www.refoweb.nl/nieuws/1712/hoe- ... enrubriek/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik ben het voor de verandering eens helemaal met huisman eens.
Jammer. Ik hoop dat Refoweb hierop terugkomt.
Jammer. Ik hoop dat Refoweb hierop terugkomt.
Ik begrijp het heel goed. J.P. van den Brink (is het familie?) heeft een terecht punt.helma schreef: ↑11 mei 2023, 07:30 https://www.refoweb.nl/nieuws/1712/hoe- ... enrubriek/
Deels kan ik de zorg van ds. G.A. van den Brink echt wel begrijpen.
Maar het 'uitmelken' hiervan door RefoWeb en Geloofstoerusting irriteert me. Als of er geen ander geluid meer is dan het geluid van Gert vd Brink.
En zeker van Geloofstoerusting in de persoon van Marcel Vroegop, had ik een evenwichtigere en professionelere benadering verwacht.
Het begint er bijna op te lijken dat men vooral opzoek is naar clickbait en er zo een commercieel slaatje uit probeert uit te slaan.
Daarnaast is de toon polariserend en komt het bij mij over als ongeestelijk activisme om je punt te maken.
Door duidelijk uit te spreken dat ook de visie van ds. C. Harinck voluit gereformeerd is, en eveneens de antwoorden van dr. J.P. van den Brink. En door iets van psalm 133 te laten doorklinken in hun schrijversbeleid.
Ik wil (kan er hier) niet meer van zeggen. Maar het probleem ligt veel dieper. Ook hier kan ik het niet mogelijk dit verwoorden daar men dit niet wil. Als je helder bent kun op een ban rekenen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik waardeer dan wel dat dit stuk van dr. J.P. vd Brink geplaatst is op refoweb, dat ze zijn kritiek wel publiceren.
De inhoud kan ik helemaal begrijpen, ik vind dat hij het lang heeft volgehouden.
Ik zou haast zeggen: als hij nu tijd over heeft, kan hij misschien ds. Labee gaan helpen bij de vragenrubriek op de Saambinder?
De inhoud kan ik helemaal begrijpen, ik vind dat hij het lang heeft volgehouden.
Ik zou haast zeggen: als hij nu tijd over heeft, kan hij misschien ds. Labee gaan helpen bij de vragenrubriek op de Saambinder?

- Niet meer zo actief -
Bij die laatste rubriek zouden enkele meelezers in ieder geval wel op zijn plaats zijn, want er zijn weinig artikelenseries die zo kort door de bocht zijn als deze.
Kunt u daar voorbeelden van benoemen?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ja. Dat heb ik al enkele keren gedaan. Als ik een volgende serie Saambinders lees, dan zal ik er wat voorbeelden uit halen.