Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik merk juist dat je uitstekende voelhorens daarvoor hebt. 

Oké, dat is aardig, maar mijn oorspronkelijke vraag was niet bedoeld om een relletje of iets pijnlijks vanuit de kerkpolitiek hier te bespreken.
Ik zat wat te puzzelen over hoe de (hulp)consulentschappen in onze aanpalende classis mogelijk verdeeld gaan worden nu er e.e.a. in de regio gaat veranderen. Zo stuitte ik tot mijn verbazing op deze opvallendheid.
Was ook maar een grapje hoor; ik ken je inmiddels goed genoeg om van je goede intenties in dezen overtuigd te zijn.Job schreef: ↑19 apr 2023, 10:54Oké, dat is aardig, maar mijn oorspronkelijke vraag was niet bedoeld om een relletje of iets pijnlijks vanuit de kerkpolitiek hier te bespreken.
Ik zat wat te puzzelen over hoe de (hulp)consulentschappen in onze aanpalende classis mogelijk verdeeld gaan worden nu er e.e.a. in de regio gaat veranderen. Zo stuitte ik tot mijn verbazing op deze opvallendheid.
Is dit echt nieuw voor je?Job schreef: ↑19 apr 2023, 10:47Maar onderling overleg waar de betreffende predikant zelf bij aanwezig is, vind ik nauwelijks een onderling overleg. Maar beslissen en uitsluiten.
En ja, ik ben een rechtse gergemmer. Maar dit vind ik afschuwelijk. Een ander woord heb ik er niet voor.
Voorts concludeer ik dat ik geen kerkpolitieke gaven noch voelhorens heb en ga droefgestemd over tot de orde van de dag.
Ik ga hier geen namen noemen. Maar er zijn dienstdoende predikanten en emeritus dssen, die echt veel gaven hebben bv ook organisatorisch, meer dan gemiddeld theologisch onderlegt. Heel energiek. Maar men wordt niet gevraagd.
-
Het verbaast mij ook. Ds. Baan heeft bijvoorbeeld 6 consulentschappen. Dit zullen er wel wat minder worden, maar dat heeft een positieve reden.
Komt het andersom ook voor? Dat een 'rechtsere' predikant ergens geen consulent kan zijn?
Dit soort berichten kun je echt beter achterwege laten. Zo enorm stigmatiserend en niet nodig. AUB!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Nee, want linkse gemeenten zijn verdraagzamer in dezen dan rechtse.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Dat, plus dat er überhaupt veel minder linkse gemeenten zijn.Evangelist schreef: ↑19 apr 2023, 12:04Nee, want linkse gemeenten zijn verdraagzamer in dezen dan rechtse.
Volgens mij gaat ds. Zondag ook bijna nooit voor in vacante classisgemeenten. Hardinxveld lijkt hierop het afgelopen jaar een uitzondering.
Zelfs de gemeente waar hij is opgegroeid niet.
Overigens profiteren de classes Ridderkerk, Rotterdam en Gouda/Utrecht daar dan weer van.
Zelfs de gemeente waar hij is opgegroeid niet.
Overigens profiteren de classes Ridderkerk, Rotterdam en Gouda/Utrecht daar dan weer van.

'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Dat komt omdat men in de classis Rotterdam wel op een normale manier met elkaar om kan gaan. En bepaalde zaken ook goed bespreekbaar zijn. Bijvoorbeeld welke vacante gemeenten bij een bepaalde consulent-predikant passen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)