1. Soms. Ik luister een dienst vaak terug en schrijf dam de dingen op die ik wil onthouden en voor wil bidden of meer op studeren. Dit ook omdat er op dinsdagavond preekbespreking is.Susanna schreef: ↑12 apr 2023, 10:33 Het valt me op dat jullie rond Goede Vrijdag en Pasen ontzettend veel preken hebben geluisterd. Hoe verwerken jullie die preken. Ik bedoel: als je de ene preek gehoord hebt en er komt een tweede achteraan.
1. Maken jullie notities om later te reflecteren?
2. Hoe pas je het gehoorde toe in je dagelijkse leven?
3. Waar bid je voor of over als je zoveel hoort.
4. Wacht je op een speciale invloed van de Heilige Geest.
5. Waarom 2 preken op zondag? Een traditie? Of 's-morgen voor ouders met kinderen en 's-avonds voor ouderen? Hoe ontstond dat?
6. Is het erg als je maar één preek beluistert?
7. Is het voor jullie fysiek vermoeiend?
2 en 3. Gebed voor degene die gaat preken doe ik door de week, ook voor de mensen die het horen zullen en voor mezelf of ik mag horen wat de Heere wil dat ik hoor.
4. Zonder kan niet maar wacht niet op een speciaal gevoel. De Heilige Geest in me en Hij is een onmisbare Hulp. Ik ben afhankelijk zijn van Zijn leiding en kracht Zelfs in het luisteren naar een preek.
5. Wij hebben 1 preek en daarna de tweede helft van de dienst: over de preek praten en aandacht aan elkaar geven als "broeders en zusters".
6. Nee.
7. Meer als één is voor mij op dit moment te vermoeiend. Ik luister vaak wel online een dienst mee in de avond.