Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dr. Comrie leert de rechtvaardigmaking in der eeuwigheid, rechtvaardigmaking door het Geloof, uit het geloof en in der eeuwigheid.
Het is te lezen in de brief rechtvaardigmaking
Groet Klaasje
Het is te lezen in de brief rechtvaardigmaking
Groet Klaasje
Noem eens twee voorbeelden van cynische bijdragen?
Op alle vragen en opmerkingen: beter had ik het niet kunnen verwoordenBezorgd schreef: ↑11 apr 2023, 19:58
Ik begrijp Job wel.
Over het algemeen is het ND redelijk cynisch als het schrijft over de Gereformeerde gezindte.
Of het nu gaat over de CGK Synode, of kritische stukken over de GG of HHK ik proef altijd een beetje minachting.
En ondertussen schrijft men zich suf over het hele LHBTIQ gebeuren en gender geneuzel, vrouwelijke predikanten die naar Feijenoord gaan op zondagmiddag en over tatoeëerders die tatoeages inzegenen omdat ze christen geworden zijn.
Allemaal kritiekloos.
Al had ik aan het gezichtspunt van @MGG nog niet gedacht: je kunt hierdoor wel een zekere controle uitoefenen op de berichtgeving. Valt ook wat voor te zeggen. Meedoen is dan beter dan langs de zijlijn klagen.
Blijft staan dat er geen dominees als (ik noem geen namen) worden geïnterviewd, maar mensen als ds. Moerkerken en ds. Huijser. Clickbaitnamen.
-
- Verbannen
Je vergeet ds. C. Harinck.Job schreef: ↑11 apr 2023, 20:07Op alle vragen en opmerkingen: beter had ik het niet kunnen verwoordenBezorgd schreef: ↑11 apr 2023, 19:58
Ik begrijp Job wel.
Over het algemeen is het ND redelijk cynisch als het schrijft over de Gereformeerde gezindte.
Of het nu gaat over de CGK Synode, of kritische stukken over de GG of HHK ik proef altijd een beetje minachting.
En ondertussen schrijft men zich suf over het hele LHBTIQ gebeuren en gender geneuzel, vrouwelijke predikanten die naar Feijenoord gaan op zondagmiddag en over tatoeëerders die tatoeages inzegenen omdat ze christen geworden zijn.
Allemaal kritiekloos.
Al had ik aan het gezichtspunt van @MGG nog niet gedacht: je kunt hierdoor wel een zekere controle uitoefenen op de berichtgeving. Valt ook wat voor te zeggen. Meedoen is dan beter dan langs de zijlijn klagen.
Blijft staan dat er geen dominees als (ik noem geen namen) worden geïnterviewd, maar mensen als ds. Moerkerken en ds. Huijser. Clickbaitnamen.
Kritiekloos, maar dat zijn de interviews met genoemde predikanten eveneens.Bezorgd schreef: ↑11 apr 2023, 19:58Ik begrijp Job wel.Ararat schreef: ↑11 apr 2023, 19:03Wat is er mis met het ND en deze gang van zaken? Het lijkt er in ieder geval op dat de deelnemende predikanten eea anders zien dan jijJob schreef: ↑11 apr 2023, 18:44 Over de steeds vaker verschijnende interviews met GG-predikanten in het ND: goede marketing van deze krant. Ze benaderen uiteraard predikanten die veel clicks en (tijdelijke) abonnementjes zullen opleveren. Doen ze goed.
Toch had ik niet helemaal verwacht dat gergempredikanten zich hiervoor zouden lenen. Waarom zouden ze dat doen, vraag ik me af? Ze willen de achterban hoogstwaarschijnlijk toch binden aan het RD?
Allemaal kritiekloos.
Volledig eens.Bezorgd schreef: ↑11 apr 2023, 19:58Ik begrijp Job wel.Ararat schreef: ↑11 apr 2023, 19:03Wat is er mis met het ND en deze gang van zaken? Het lijkt er in ieder geval op dat de deelnemende predikanten eea anders zien dan jijJob schreef: ↑11 apr 2023, 18:44 Over de steeds vaker verschijnende interviews met GG-predikanten in het ND: goede marketing van deze krant. Ze benaderen uiteraard predikanten die veel clicks en (tijdelijke) abonnementjes zullen opleveren. Doen ze goed.
Toch had ik niet helemaal verwacht dat gergempredikanten zich hiervoor zouden lenen. Waarom zouden ze dat doen, vraag ik me af? Ze willen de achterban hoogstwaarschijnlijk toch binden aan het RD?
Allemaal kritiekloos.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
"Mensen als..."GerefGemeente-lid schreef: ↑11 apr 2023, 21:03Je vergeet ds. C. Harinck.Job schreef: ↑11 apr 2023, 20:07Op alle vragen en opmerkingen: beter had ik het niet kunnen verwoordenBezorgd schreef: ↑11 apr 2023, 19:58
Ik begrijp Job wel.
Allemaal kritiekloos.

Ik krijg zowaar behoefte om jullie predikanten te verdedigen
Als ik het goed begrijp zoeken de cynische-stukjes-schrijvende-journalisten uit winstbejag bepaalde clickbaitpredikanten uit de GG uit en deze laten zich gewillig misbruiken voor deze doeleinden. Zijn het echt zulke domoren, of doe je ze toch een beetje tekort?

Als ik het goed begrijp zoeken de cynische-stukjes-schrijvende-journalisten uit winstbejag bepaalde clickbaitpredikanten uit de GG uit en deze laten zich gewillig misbruiken voor deze doeleinden. Zijn het echt zulke domoren, of doe je ze toch een beetje tekort?
Mijns inziens is het niet waar dat het ND cynisch schrijft over de Gereformeerde Gemeenten. Het wordt ook niet waar als andere mensen zeggen dat ze het er volledig mee eens zijn. Het is integendeel zondig om dat soort dingen te beweren of be-amen zonder daar een goede grond voor aan te voeren.
Het artikel over ds. Huijser is inderdaad kritiekloos. Waarom zou een interview met iemand verstoord moeten worden door kritiek? Ik vind het juist heel storend als vragen suggestief zijn. Natuurlijk mogen vragen best kritisch zijn, maar dat dient er dan toe om de gedachten van de geïnterviewde des te beter tot hun recht te laten komen.
Het artikel over ds. Huijser is inderdaad kritiekloos. Waarom zou een interview met iemand verstoord moeten worden door kritiek? Ik vind het juist heel storend als vragen suggestief zijn. Natuurlijk mogen vragen best kritisch zijn, maar dat dient er dan toe om de gedachten van de geïnterviewde des te beter tot hun recht te laten komen.
-
Hun doel is vermoedelijk anders. Deze dominees weten echt wel hoe het ND vaak over de GG schrijft.Ararat schreef: ↑11 apr 2023, 22:30 Ik krijg zowaar behoefte om jullie predikanten te verdedigen![]()
Maar door mee te werken staat er een positief bericht in de krant en wordt hun boodschap breed gelezen. Het ND heeft extra kliks. Win-win.
Nah, jij trekt wel erg zwart-witte conclusiesArarat schreef: ↑11 apr 2023, 22:30 Ik krijg zowaar behoefte om jullie predikanten te verdedigen![]()

De toestemmende predikanten zien blijkbaar ook belang. Waarschijnlijk willen ze zaaien aan alle wateren. En mogelijk getuigen van de hoop die in hen is wanneer hen de mogelijkheid geboden wordt. Prima en mooi.
Er worden mensen bereikt die via het RD niet bereikt zouden worden.
Win-win inderdaad, zover.
Behalve dan wat betreft de proefabonnementjes die worden afgesloten om de artikelen te kunnen lezen. Ik kan me niet voorstellen dat dat toegejuicht wordt door betreffende predikanten. Vroeger kon je één artikel kopen bij het ND. Dat is niet meer zo, je gaat dan toch verder lezen om je abonnementsgeld te gelde te maken.
Acta nationale synode van Dordt 1618/1619 noemt de rechtvaardigmaking van eeuwigheid een valsche stelling. Op blz. 672 staat:
1. Wij zijn verkoren van eeuwigheid, maar wij worden gerechtvaardigd in de tijd.
2. Door het geloof worden wij gerechtvaardigd maar wij worden niet door het geloof verkoren.
3. Allen die waarlijk gerechtvaardigd zijn, die zijn inderdaad verkoren, maar niet allen, die waarlijk verkoren zijn, zijn nu inderdaad gerechtvaardigd, maar zullen te zijner tijd gerechtvaardigd worden.
Dus het zijn geen domoren, maar ze gebruiken de middelenJob schreef: ↑11 apr 2023, 22:44Nah, jij trekt wel erg zwart-witte conclusiesArarat schreef: ↑11 apr 2023, 22:30 Ik krijg zowaar behoefte om jullie predikanten te verdedigen![]()
Als ik het goed begrijp zoeken de cynische-stukjes-schrijvende-journalisten uit winstbejag bepaalde clickbaitpredikanten uit de GG uit en deze laten zich gewillig misbruiken voor deze doeleinden. Zijn het echt zulke domoren, of doe je ze toch een beetje tekort?Natuurlijk heeft een krant belangen. Dat heeft het RD of een willekeurig kerkblad ook. Nieuwe lezersgroepen aanboren. Centjes verdienen.
De toestemmende predikanten zien blijkbaar ook belang. Waarschijnlijk willen ze zaaien aan alle wateren. En mogelijk getuigen van de hoop die in hen is wanneer hen de mogelijkheid geboden wordt. Prima en mooi.
Behalve dan wat betreft de proefabonnementjes die worden afgesloten om de artikelen te kunnen lezen. Ik kan me niet voorstellen dat dat toegejuicht wordt door betreffende predikanten. Vroeger kon je één artikel kopen bij het ND. Dat is niet meer zo, je gaat dan toch verder lezen om je abonnementsgeld te gelde te maken.

Goed gelezen! Dat is hun goed recht. En het mijne om me af te vragen of ik dat wel zo'n goed idee vindArarat schreef: ↑11 apr 2023, 23:27Dus het zijn geen domoren, maar ze gebruiken de middelenJob schreef: ↑11 apr 2023, 22:44Nah, jij trekt wel erg zwart-witte conclusiesArarat schreef: ↑11 apr 2023, 22:30 Ik krijg zowaar behoefte om jullie predikanten te verdedigen![]()
Als ik het goed begrijp zoeken de cynische-stukjes-schrijvende-journalisten uit winstbejag bepaalde clickbaitpredikanten uit de GG uit en deze laten zich gewillig misbruiken voor deze doeleinden. Zijn het echt zulke domoren, of doe je ze toch een beetje tekort?Natuurlijk heeft een krant belangen. Dat heeft het RD of een willekeurig kerkblad ook. Nieuwe lezersgroepen aanboren. Centjes verdienen.
Behalve dan wat betreft de proefabonnementjes die worden afgesloten om de artikelen te kunnen lezen. Ik kan me niet voorstellen dat dat toegejuicht wordt door betreffende predikanten. Vroeger kon je één artikel kopen bij het ND. Dat is niet meer zo, je gaat dan toch verder lezen om je abonnementsgeld te gelde te maken.![]()

Jammer dat het interview uit het ND met ds. Huijser achter een slotje staat. Ik zou het graag willen lezen.
Is het mogelijk dat iemand dit wil delen?
Is het mogelijk dat iemand dit wil delen?