Kleine ergernissen

Zeeuw

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef: 04 apr 2023, 08:29
GerefGemeente-lid schreef: 03 apr 2023, 20:15 Het gaat er zeker niet om in welk dorp je woont. Maar dat het nu Uddel betreft, is voor sommigen een extra gelegenheid om daar nog eens extra laatdunkend over te doen, mijns inziens. De reactie van @Silo vind ik dan ook volledig misplaatst en zijn laatste zin onrespectvol. Het maakt een heel groot verschil of de helikopter recht over je huis vliegt of 50 meter verderop. Ik begrijp de beste man heel goed. De overheid heeft ook de taak op een normale wijze met haar burgers te communiceren.

En vooralsnog begrijp ik niet waarom men bij zo'n forse schade aan een helikopter denkt aan een luchtbuks. De gedachte alleen is al lachwekkend. En blijkbaar hebben die militairen zo weinig te doen dat ze uit verveling maar naar de gemeente bellen voor allerlei pietluttigheden - zoals het melden een boomhut die door kinderen is gemaakt, waardoor de gemeente op botte toon beveelt dat daarvoor geen vergunning is en die dus moet worden afgebroken.
Toch heb ik altijd wel wat moeite met die Paulus en Silas vergelijkingen als iemand een nacht of een paar nachten in de cel zit. Paulus en Silas zaten er vanwege hun geloof, dat is hier niet aan de orde. In mijn omgeving waren er wel boeren uit Kootwijkerbroek die rond de MKZ-crisis werden opgepakt. Sommigen vergeleken zich toen ook wel met Paulus en Silas maar mijns inziens ongepast.
Klopt. En de behandeling in die tijd is wel even iets anders dan de de huidige.
DDD

Bericht door DDD »

Dat had ik nog helemaal gemist. Wat mij betreft: als iemand voor zoiets in het openbaar die vergelijking maakt, dan is op zijn minst een vermanend bezoek van de kerkenraad wel op zijn plaats.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Zeeuw schreef: 04 apr 2023, 09:10
Henk J schreef: 04 apr 2023, 08:29
GerefGemeente-lid schreef: 03 apr 2023, 20:15 Het gaat er zeker niet om in welk dorp je woont. Maar dat het nu Uddel betreft, is voor sommigen een extra gelegenheid om daar nog eens extra laatdunkend over te doen, mijns inziens. De reactie van @Silo vind ik dan ook volledig misplaatst en zijn laatste zin onrespectvol. Het maakt een heel groot verschil of de helikopter recht over je huis vliegt of 50 meter verderop. Ik begrijp de beste man heel goed. De overheid heeft ook de taak op een normale wijze met haar burgers te communiceren.

En vooralsnog begrijp ik niet waarom men bij zo'n forse schade aan een helikopter denkt aan een luchtbuks. De gedachte alleen is al lachwekkend. En blijkbaar hebben die militairen zo weinig te doen dat ze uit verveling maar naar de gemeente bellen voor allerlei pietluttigheden - zoals het melden een boomhut die door kinderen is gemaakt, waardoor de gemeente op botte toon beveelt dat daarvoor geen vergunning is en die dus moet worden afgebroken.
Toch heb ik altijd wel wat moeite met die Paulus en Silas vergelijkingen als iemand een nacht of een paar nachten in de cel zit. Paulus en Silas zaten er vanwege hun geloof, dat is hier niet aan de orde. In mijn omgeving waren er wel boeren uit Kootwijkerbroek die rond de MKZ-crisis werden opgepakt. Sommigen vergeleken zich toen ook wel met Paulus en Silas maar mijns inziens ongepast.
Klopt. En de behandeling in die tijd is wel even iets anders dan de de huidige.
Ik zou als buurt al blij zijn dat een dergelijk persoon opgepakt gaat worden. Met een luchtbuks dreigen, erover mailen en dan het raar vinden dat ze je op komen zoeken. Hij mag blij zijn dat de piloot geen raketje heeft gedropt op zijn hertjes.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 04 apr 2023, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: 04 apr 2023, 09:23 Dat had ik nog helemaal gemist. Wat mij betreft: als iemand voor zoiets in het openbaar die vergelijking maakt, dan is op zijn minst een vermanend bezoek van de kerkenraad wel op zijn plaats.

Jazeker DDD.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Die kerkenraad moet dat helemaal zelf weten maar ik vind zo'n opmerking maken in de krant van die man heel moeilijk. Opstaan tegen het gezag en dan van jezelf zeggen dat je als Paulus en Silas bent. Het kardinale verschil dat in Handelingen de Heilige Geest dit schrijft over Paulus en Silas en dat deze man dit van zichzelf zegt.
Alsof het een bewijs van onschuld is. Hij is gewoon fout geweest. Dat deze manier van aanhouden goed is geweest daar heb ik geen oordeel over.
MGG

Bericht door MGG »

Ad Anker schreef: 04 apr 2023, 09:32 Die kerkenraad moet dat helemaal zelf weten maar ik vind zo'n opmerking maken in de krant van die man heel moeilijk. Opstaan tegen het gezag en dan van jezelf zeggen dat je als Paulus en Silas bent. Het kardinale verschil dat in Handelingen de Heilige Geest dit schrijft over Paulus en Silas en dat deze man dit van zichzelf zegt.
Alsof het een bewijs van onschuld is. Hij is gewoon fout geweest. Dat deze manier van aanhouden goed is geweest daar heb ik geen oordeel over.
Eens. Ik vind het richting spotten. Mocht de kerkenraad langs gaan, dan weet ik wel een gepast schriftgedeelte om te lezen/overdenken.
huisman

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef: 04 apr 2023, 09:32 Die kerkenraad moet dat helemaal zelf weten maar ik vind zo'n opmerking maken in de krant van die man heel moeilijk. Opstaan tegen het gezag en dan van jezelf zeggen dat je als Paulus en Silas bent. Het kardinale verschil dat in Handelingen de Heilige Geest dit schrijft over Paulus en Silas en dat deze man dit van zichzelf zegt.
Eens, deze man woont in een gebied waar laagvliegen met helicopters is toegestaan. Dit gebied is er al decennia lang. Dat zal absoluut enige overlast geven. Elke klacht wordt ook serieus bekeken maar de praktijk is dat er een paar enkelingen zijn die verantwoordelijk zijn voor soms tot 80% van alle klachten.

Ik heb zelf enkele keren als passagier van verschillende type helicopters in dat gebied gevlogen en vond het erg leuk. De vliegers houden zich aan alle regels maar dat zijn regels die voor bewoners wel enige overlast zorgen.

Deze man stuurt een mail dat hij op de helicopter heeft geschoten. Natuurlijk wordt je dan opgepakt. Ik vind zijn vergelijking met Paulus en Silas ronduit schandalig en begrijp het RD niet dat ze dit gezin zo’n groot platform geven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Ik las het artikel. Waarom gaat iemand nu wonen onder zo'n vliegroute? Als je daar nu van jongs af aan bent opgegroeid, dan begrijp ik de ergernis beter. Maar hij kan zijn ergernis beter richten op de verkoopmakelaar. En los daarvan: hoewel mijn achting voor defensie flink is gedaald toen ik las dat 235 militairen in Duitsland sinds de inval in Oekraïne ineens gewetensbezwaard zijn tegen geweld, denk ik niet dat ze heel bezorgd zijn over een boze boerderijbewoner.
Ararat

Bericht door Ararat »

DDD schreef: 04 apr 2023, 10:23 Ik las het artikel. Waarom gaat iemand nu wonen onder zo'n vliegroute? Als je daar nu van jongs af aan bent opgegroeid, dan begrijp ik de ergernis beter. Maar hij kan zijn ergernis beter richten op de verkoopmakelaar. En los daarvan: hoewel mijn achting voor defensie flink is gedaald toen ik las dat 235 militairen in Duitsland sinds de inval in Oekraïne ineens gewetensbezwaard zijn tegen geweld, denk ik niet dat ze heel bezorgd zijn over een boze boerderijbewoner.
Kanttekening: Liever alléén zijn ergernis richten. De arme makelaar zou zomaar beschadigd raken :D
MGG

Bericht door MGG »

Ik heb vandaag 2x een foute melding gekregen. Zowel @Huisman als @Ararat zouden op een bericht van mij gereageerd hebben. Waarschijnlijk geneert dit topic bewust kleine ergenissen.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef: 04 apr 2023, 15:25 Ik heb vandaag 2x een foute melding gekregen. Zowel @Huisman als @Ararat zouden op een bericht van mij gereageerd hebben. Waarschijnlijk geneert dit topic bewust kleine ergenissen.
Zal wel te maken hebben met een geknipt bericht. Dan krijg je volgens mij de melding wel maar ben je te laat met lezen
huisman

Bericht door huisman »

Piet Puk schreef: 04 apr 2023, 15:32
MGG schreef: 04 apr 2023, 15:25 Ik heb vandaag 2x een foute melding gekregen. Zowel @Huisman als @Ararat zouden op een bericht van mij gereageerd hebben. Waarschijnlijk geneert dit topic bewust kleine ergenissen.
Zal wel te maken hebben met een geknipt bericht. Dan krijg je volgens mij de melding wel maar ben je te laat met lezen
Er zijn van mij vandaag geen berichten geknipt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG

Bericht door MGG »

Dat was niet in dit topic. Beide heren hebben ook in dit topic gereageerd, maar niet op mijn bericht.
Ararat

Bericht door Ararat »

huisman schreef: 04 apr 2023, 15:40
Er zijn van mij vandaag geen berichten geknipt.
Ik ontken alles :) niets geknipt
parsifal

Bericht door parsifal »

Een afwijzing van een onderzoeksvoorstel op grond van in mijn ogen echt heel slechte argumenten.

Gelukkig is het onderzoek wat ik wilde doen al redelijk goed gedaan in Engeland
https://www.nature.com/articles/s41467-023-36494-0
(gepubliceerd nadat ik aanvraag had gedaan), al had ik ook naar sterfte door vaccinatie van mensen tussen 30 en 70 willen kijken en het willen uitsplitsen naar vaccin.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie