Dan weet je wat je moet doen bij het eerstvolgende psalm-uurtje

Dan weet je wat je moet doen bij het eerstvolgende psalm-uurtje
Waar slaat dat nu weer op?
Mag het niet of gebeurt het niet?
Niet geloven, maar zeker weten. Misschien iets te veel vertrouwen in een kerkenraad.
In de GG alhier ook weinig tot niet. Dus dat zegt helemaal niets.
Tjonge wat grappighuisman schreef:Bij ons zingen we Psalm 137:5 ook best weinig. Thuis zongen we hem zo graag met mijn broertjes en zusjes rondom het harmonium.
(Waar maken jullie je druk om pfff…)
Maar wat was dan het probleem? De berijming?
Waarom? Ook de ernstige kant van Gods Woord moet benoemd worden. Er zijn genoeg preken waarbij Psalm 137 vers 5 prima past.DDD schreef: ↑31 mar 2023, 23:16 Ik vind het principieel heel goed te verantwoorden om psalm 137:5 niet in de christelijke eredienst te zingen. Maar het niet zingen van psalm 150 of zoals ik van ds. Meeuse las, psalm 1:4 ob vind ik wat minder. Ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik heb juist het idee dat psalm 150 vrij vaak gezongen wordt, bij dankdagen en christelijke feestdagen bijvoorbeeld of bij de nabetrachting op het heilig avondmaal of bij de doop.
Ik begrijp niet zo goed waarom huisman daar zulke grove grappen over moet maken, trouwens. Maar dat terzijde.
DDD schreef: ↑31 mar 2023, 23:16 Ik vind het principieel heel goed te verantwoorden om psalm 137:5 niet in de christelijke eredienst te zingen. Maar het niet zingen van psalm 150 of zoals ik van ds. Meeuse las, psalm 1:4 ob vind ik wat minder. Ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik heb juist het idee dat psalm 150 vrij vaak gezongen wordt, bij dankdagen en christelijke feestdagen bijvoorbeeld of bij de nabetrachting op het heilig avondmaal of bij de doop.
Ik begrijp niet zo goed waarom huisman daar zulke grove grappen over moet maken, trouwens. Maar dat terzijde.