Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Off topic
Dat vind ik meestal een verrijking. Ik beweeg mij nu eenmaal makkelijker tussen dames dan tussen mannen. Roken is bij mij verboden, drinken met mate is toegestaan.Mister schreef: ↑27 mar 2023, 12:06Je wilt ook vrouwen erbij, begrijp ik?huisman schreef: ↑27 mar 2023, 10:49Een meeting met alleen mannen die roken en zuipen laat ik graag aan mij voorbijgaan.Bezorgd schreef: ↑27 mar 2023, 09:39 Met alle respect, maar hier mag niet iedereen bij zijn.
Dit is een bijzondere meeting, met een wat besloten karakter vanwege gedeelde historie en de daarbij behorende zeer belangrijke, maar geheime besprekingen.
Meer kunnen we echt niet zeggen. Misschien achteraf een summiere verklaring.
![]()
![]()
Maak mij maar wakker als er een meeting gepland wordt onder deze strikte voorwaarden

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Laten we dit geen meeting noemen maar een bepaald gezelschap.huisman schreef: ↑27 mar 2023, 12:48Dat vind ik meestal een verrijking. Ik beweeg mij nu eenmaal makkelijker tussen dames dan tussen mannen. Roken is bij mij verboden, drinken met mate is toegestaan.Mister schreef: ↑27 mar 2023, 12:06Je wilt ook vrouwen erbij, begrijp ik?huisman schreef: ↑27 mar 2023, 10:49Een meeting met alleen mannen die roken en zuipen laat ik graag aan mij voorbijgaan.Bezorgd schreef: ↑27 mar 2023, 09:39 Met alle respect, maar hier mag niet iedereen bij zijn.
Dit is een bijzondere meeting, met een wat besloten karakter vanwege gedeelde historie en de daarbij behorende zeer belangrijke, maar geheime besprekingen.
Meer kunnen we echt niet zeggen. Misschien achteraf een summiere verklaring.
![]()
![]()
Maak mij maar wakker als er een meeting gepland wordt onder deze strikte voorwaarden![]()
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik stel mijn beeld van gezelschappen bij dezen bij 

Ik mag toch wel aansluiten als bijzonder adviseur?
'Mag je bidden of een dominee het beroep niet aanneemt?' vroeg een puberdochter. Goeie vraag.
Ik ben vooral benieuwd wat Charles geantwoord heeft.
- Niet meer zo actief -
-
als je bid: u wil geschiede, dan heb je alles genoemd wat hierin van belang is
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik zou bang zijn met dit antwoord uit te stralen naar de puberdochter dat wij zouden weten wat goed voor ons is. Juist daar gaat het best weleens mis als het om voor- of afkeur gaat over een predikant.
Misschien moet het antwoord tweeledig zijn: het mag, maar wij weten niet altijd wat goed voor ons is. Dat mag je er dan eerlijk bij vertellen. En wat goed voor de dominee is, kan voor God ook een rol spelen.