Oeiii, da's een pijnlijke

Het ligt vaak anders dan wij mensen denken. Zo ook in de aanneming van dit beroep:Bezorgd schreef: ↑24 mar 2023, 22:48Beetje nuchter hoor.
Je ziet het steeds vaker. Op oudere leeftijd krijgen ze nog een kleinere gemeente.
Mooi. Ja ook Gods leiding. Maar ook de wens van het hart.
Ik heb heel wat predikanten gesproken over beroepen, maar die spreken veel nuchterder over beroepingswerk, dan hier vaak klinkt.
Alles staat onder Gods leiding. Maar menselijke gedachten zijn er ook en spelen ook mee.
Mooi dat je dit deelt. Het ligt rond beroepingswerk wel vaker anders dan @Bezorgd denkt/suggereert.GerefGemeente-lid schreef: ↑25 mar 2023, 16:53Het ligt vaak anders dan wij mensen denken. Zo ook in de aanneming van dit beroep:Bezorgd schreef: ↑24 mar 2023, 22:48Beetje nuchter hoor.
Je ziet het steeds vaker. Op oudere leeftijd krijgen ze nog een kleinere gemeente.
Ik heb heel wat predikanten gesproken over beroepen, maar die spreken veel nuchterder over beroepingswerk, dan hier vaak klinkt.
Alles staat onder Gods leiding. Maar menselijke gedachten zijn er ook en spelen ook mee.
https://www.alblasserdamsnieuws.nl/word ... ant-heeft/
Het was dus helemaal niet zo menselijk verwacht en gehoopt dan zoals jij dat deed voorkomen.
Volgens mij zeg ik in bovenstaande post niets anders.GerefGemeente-lid schreef: ↑25 mar 2023, 16:53Het ligt vaak anders dan wij mensen denken. Zo ook in de aanneming van dit beroep:Bezorgd schreef: ↑24 mar 2023, 22:48Beetje nuchter hoor.
Het was dus helemaal niet zo menselijk verwacht en gehoopt dan zoals jij dat deed voorkomen.
'Ja ook Gods leiding. Maar ook de wens van het hart.'Bezorgd schreef: ↑25 mar 2023, 17:24Volgens mij zeg ik in bovenstaande post niets anders.GerefGemeente-lid schreef: ↑25 mar 2023, 16:53Het ligt vaak anders dan wij mensen denken. Zo ook in de aanneming van dit beroep:Bezorgd schreef: ↑24 mar 2023, 22:48Beetje nuchter hoor.
Wanneer mensen zelf niet weten van Gods leiding in hun leven dan is de kans groot dat ze het bij anderen ook niet zien.
Heel vilein mensen die hier posten betichten van het feit dat ze geen leven met de Heere kennen omdat ze in sommige het Geestelijke en het praktische beide benoemen? Je doet dit soort dingen best vaak. Ik vind het jammer, want ik denk dat je veel inhoudelijker, stichtelijker en beter kunt dan dit.
Jammer dat je dit eruit haalt. Ik beticht niemand persoonlijk hier, dat doe je mij wel. Dit doe je best vaak.Zeeuw schreef: ↑25 mar 2023, 19:26Heel vilein mensen die hier posten betichten van het feit dat ze geen leven met de Heere kennen omdat ze in sommige het Geestelijke en het praktische beide benoemen? Je doet dit soort dingen best vaak. Ik vind het jammer, want ik denk dat je veel inhoudelijker, stichtelijker en beter kunt dan dit.