Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 80

Job

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door Job »

Bezorgd schreef: 15 mar 2023, 21:00
Herman schreef: 15 mar 2023, 20:56 Zo, klaar voor een avondje uitslagen.
Hier ook
Wat bij anderen voetbal is, is hier een avondje verkiezingsuitslagen. ;)
Heerlijk avondje ja :) Maf hoe bijna iedere partijleider z'n uitslag weet te spinnen als winst. Thierry spant wel de kroon, maar die leek in een ander universum te verkeren.

We zullen komende maanden nog wel meer borrelnootjes kunnen laten aanrukken met deze verschuivingen. Gaat interessant worden.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Job schreef: 15 mar 2023, 23:56
Hier ook
Heerlijk avondje ja :) Maf hoe bijna iedere partijleider z'n uitslag weet te spinnen als winst. Thierry spant wel de kroon, maar die leek in een ander universum te verkeren.

We zullen komende maanden nog wel meer borrelnootjes kunnen laten aanrukken met deze verschuivingen. Gaat interessant worden.
Laten we tegen alle verwachtingen in hopen en bidden dat we als SGP de twee zetels mogen behouden.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Job schreef: 15 mar 2023, 23:56
Hier ook

Ik denk ook dat we snel Tweede Kamer verkiezingen zullen hebben. Leuk! ;)
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ja. Dit najaar kunnen we weer stemmen. Dan krijgen we een vrouw als premier...
MGG

Bericht door MGG »

Ik denk dat het wel meevalt. De coalitie heeft weinig belang bij nieuwe verkiezingen. Ik ben benieuwd of BBB net als FvD de afgelopen 4 jaar uit elkaar valt.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef: 16 mar 2023, 00:07 Ja. Dit najaar kunnen we weer stemmen. Dan krijgen we een vrouw als premier...
Die kans is groot. En ik geef haar graag een kans.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Ze moet gaan eerst nog maar eens een coalitie smeden. De vraag is of dat lukt over rechts. En links zal niet met haar willen
Job

Bericht door Job »

FlyingEagle schreef: 16 mar 2023, 05:55 Ze moet gaan eerst nog maar eens een coalitie smeden. De vraag is of dat lukt over rechts. En links zal niet met haar willen
Na een paar uur slapen denk ik er inmiddels ook zo over. We kennen Rutte en co een beetje, hij gaat gewoon door. Glas-plas-was, dat zal ook wel weer zoveel mogelijk gelden voor deze verkiezingen. Zeker nu de mogelijkheid om met de linkse wolk verder te regeren er is en Kaag geen millimeter zal willen toegeven aan meer invloed van rechts.

Verder heeft de christelijke politiek alweer veel ingeleverd. Het is niet om vrolijk van te worden. De anti-lach meneer uit Werkendam zou trots op me zijn! :yahoo
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Job schreef: 16 mar 2023, 06:41
FlyingEagle schreef: 16 mar 2023, 05:55 Ze moet gaan eerst nog maar eens een coalitie smeden. De vraag is of dat lukt over rechts. En links zal niet met haar willen
Na een paar uur slapen denk ik er inmiddels ook zo over. We kennen Rutte en co een beetje, hij gaat gewoon door. Glas-plas-was, dat zal ook wel weer zoveel mogelijk gelden voor deze verkiezingen. Zeker nu de mogelijkheid om met de linkse wolk verder te regeren er is en Kaag geen millimeter zal willen toegeven aan meer invloed van rechts.

Verder heeft de christelijke politiek alweer veel ingeleverd. Het is niet om vrolijk van te worden. De anti-lach meneer uit Werkendam zou trots op me zijn! :yahoo
Vond het inderdaad wel een wat typische man ja. Maar goed, misschien wilde hij gewoon helemaal niet op CU stemmen.
Profesto

Bericht door Profesto »

De BBB heeft het goed gedaan deze verkiezingen. Helaas, moet ik daar bij zeggen.
Zoals minister van der Wal gisteren al zei: "(...)er is geen keuze. Je kunt niet zeggen: ik ga geen stikstofbeleid uitvoeren, maar wel huizen bouwen."

Ik ben benieuwd hoe de BBB in de provincies daarmee om zal gaan.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Profesto schreef: 16 mar 2023, 07:44 De BBB heeft het goed gedaan deze verkiezingen. Helaas, moet ik daar bij zeggen.
Zoals minister van der Wal gisteren al zei: "(...)er is geen keuze. Je kunt niet zeggen: ik ga geen stikstofbeleid uitvoeren, maar wel huizen bouwen."

De BBB'ers die ik ken vind ik vrij realistisch. Meer realistisch dan vele GL'ers bv. Die uitspraak van van der Wal vind ik overigens nogal wat.
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 16 mar 2023, 07:52
Profesto schreef: 16 mar 2023, 07:44 De BBB heeft het goed gedaan deze verkiezingen. Helaas, moet ik daar bij zeggen.

De BBB'ers die ik ken vind ik vrij realistisch. Meer realistisch dan vele GL'ers bv. Die uitspraak van van der Wal vind ik overigens nogal wat.
Dat vind ik juist helemaal niet. Carolyn van der Plas blinkt niet uit in inhoudelijke kennis van dossiers. Haar winst vloeit voort uit het aanboren van een bepaald sentiment bij kiezers, Dat betekent echter niet dat hetgeen zij roept ook haalbaar is.
merel

Bericht door merel »

Hier ook
Nou bij ons ook! Inmiddels schuift de oudste tiener ook aan.
Framboos

Bericht door Framboos »

Bezorgd schreef: 16 mar 2023, 00:18
GerefGemeente-lid schreef: 16 mar 2023, 00:07 Ja. Dit najaar kunnen we weer stemmen. Dan krijgen we een vrouw als premier...
Die kans is groot. En ik geef haar graag een kans.
Waarom geef je haar graag een kans? Om het verkiezingsprogramma kan het niet zijn, daarin lijkt ze bijna een one-issue partij. Gezondheidszorg bijvoorbeeld doet ze af met de zinsnede: meer handen aan het bed, zodat er tijd is voor een sociaal praatje. Als dat alles is wat je erover te zeggen hebt, dan heb je de werkelijke problemen gewoon niet begrepen.
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: 16 mar 2023, 07:57
Zeeuw schreef: 16 mar 2023, 07:52

Dat vind ik juist helemaal niet. Carolyn van der Plas blinkt niet uit in inhoudelijke kennis van dossiers. Haar winst vloeit voort uit het aanboren van een bepaald sentiment bij kiezers, Dat betekent echter niet dat hetgeen zij roept ook haalbaar is.
Dat, en ik denk dat heel veel mensen niet begrijpen dat het huidige kabinet na de toeslagenaffaire en de parlementaire enquête over gas eigenlijk gewoon doorgaat. Ze zijn een keer voor de vorm afgetreden, vlak voor de vorige verkiezingen. Hetzelfde geldt voor Rutte. Ministers lijken zich niet meer verantwoordelijk te voelen voor het gevoerde beleid en het enige waar het om lijkt te gaan is het behoud van hun ministerspost.
Dat sentiment begrijp ik heel goed en deel ik ook wel. Alleen begrijp ik echt niet waarom je dan zou stemmen op een partij met een brulboei als leider en waar de kandidaten deels bestaan uit personen die afkomstig zijn van PVV, LPF, FVD e.d. Ik ben heel benieuwd of en wanneer de eerste scheurtjes gaan ontstaan in de BBB.

Overigens heb ik in Caroline van der Plas wel iets meer vertrouwen dan in het uilskuiken van Minerva. :jongle
Plaats reactie