Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Oké dan is het inderdaad niet echt sjiek om dit al gelijk na de vergadering op het forum te melden. Dus dat bedoeld @refo denk ik ook.
-
- Verbannen
Het stond om 21.30 uur al op www.kerktijden.nl/beroepingswerk.
Wij zijn niet zo geheimzinnig als andere gemeenten.
Het gaat niet over geheimzinnigheid. Het gaat over fatsoen.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 mar 2023, 14:57Het stond om 21.30 uur al op www.kerktijden.nl/beroepingswerk.
-
In deze tijden hou je dat beroepingsnieuws toch niet tegen.
Dus na een stemming moet de scriba gewoon direct de betreffende dominee bellen.
En daarna de dominee die niet gestemd is.
Alternatief is alle mansleden een zwijgverbod opleggen van 24 uur, dan kun je de dominees de volgende dag bellen.
Alternatief is alle mansleden een zwijgverbod opleggen van 24 uur, dan kun je de dominees de volgende dag bellen.
Wellicht de vrouwsleden ook, wanneer zij bij thuiskomst der mansleden de uitslag van de vergadering komen te vernemen.Henk J schreef: ↑01 mar 2023, 15:11 In deze tijden hou je dat beroepingsnieuws toch niet tegen.
Zita schreef: ↑01 mar 2023, 15:00Het gaat niet over geheimzinnigheid. Het gaat over fatsoen.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 mar 2023, 14:57Het stond om 21.30 uur al op www.kerktijden.nl/beroepingswerk.
Achterhaalde discussie. Tijdens de ledenvergadering vliegen de apps al de wereld rond. Misschien een idee voor een telefoonverbod en fouilleren bij de ingang.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Als je iets geheim wilt houden moeten zo min mogelijk mensen het weten. Dus ook pas de volgende avond aan de vrouwen vertellen. En sancties bij overtredingMister schreef: ↑01 mar 2023, 15:13Wellicht de vrouwsleden ook, wanneer zij bij thuiskomst der mansleden de uitslag van de vergadering komen te vernemen.Henk J schreef: ↑01 mar 2023, 15:11 In deze tijden hou je dat beroepingsnieuws toch niet tegen.

Alle gekheid op een stokje, het is beter om te accepteren dat in deze tijd niets meer geheim is. Dus gewoon snel communiceren naar de betreffende dominees.
-
gewoon een kwestie van fatsoen. Ik deel het aan mijn vrouw mee en zodra het officieel is zal ik het pas aan derden / refoforum meedelen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Bij ons stemmen we de dominee niet dus dan speelt dit probleem ook niet....
-
Waarom zou je de dominee die niet gekozen is bellen? 'Goedenavond dominee x, vanvond hebben we ledenvergadering gehad en de gemeente heeft dominee y gekozen'. Mocht u nog niet weten dat u op tweetal stond, dan weet u het nu wel.'Henk J schreef: ↑01 mar 2023, 15:11 In deze tijden hou je dat beroepingsnieuws toch niet tegen.
-
- Verbannen
Als een beroep wordt aangenomen, wacht je daar ook niet net zo lang mee.Zita schreef: ↑01 mar 2023, 15:00Het gaat niet over geheimzinnigheid. Het gaat over fatsoen.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 mar 2023, 14:57Het stond om 21.30 uur al op www.kerktijden.nl/beroepingswerk.
Eens met @huisman.
-
Is het niet de gewoonte om sowieso te bellen als een dominee op tweetal staat? Anders is het inderdaad niet nodig.
Bij ons speelt dit ook niet gelukkigHenk J schreef:Bij ons stemmen we de dominee niet dus dan speelt dit probleem ook niet....
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Over fatsoen gesproken: als een kerkenraad een tweetal stelt, dan is het toch niet meer dan logisch dat beide gekandideerden voordat het wordt afgekondigd in de gemeente even gebeld worden: 'We hebben u op tweetal gezet en de stemmingsvergadering is dan en dan. NA afloop zullen we u zo spoedig mogelijk berichten.'MGG schreef: ↑01 mar 2023, 15:41Waarom zou je de dominee die niet gekozen is bellen? 'Goedenavond dominee x, vanvond hebben we ledenvergadering gehad en de gemeente heeft dominee y gekozen'. Mocht u nog niet weten dat u op tweetal stond, dan weet u het nu wel.'Henk J schreef: ↑01 mar 2023, 15:11 In deze tijden hou je dat beroepingsnieuws toch niet tegen.
Dan is het toch ook niet meer dan logisch dat beide predikanten even worden gebeld. Hoe moeilijk is dat? Bij ons worden beide gekandideerden zodra de uitslag bekend is, nog tijdens de vergadering gebeld. Aan de leden wordt gevraagd om nog even te wachten met verspreiden van dit bericht tot de voorzitter van de kerkenraad weer terug is in de zaal.
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Predikanten op een tweetal worden normaliter vantevoren altijd even geïnformeerd. Niet altijd telefonisch, soms ook per mail. Ik zie geen probleem om als lid tijdens of na de uitslag dit gelijk op RF te communiceren. Waarom heeft dit met fatsoen te maken?