Provinciale Statenverkiezingen
Re: Provinciale Statenverkiezingen
Ik stel voor dat jij diverse forummers een proefabonnement aanbiedt.
- Niet meer zo actief -
- Maanenschijn
De ervaring leert dat mijn kinderen het nieuws niet halen uit kranten of gedrukte media. Kinderen/jongelui krijgen het nieuws via hun telefoon binnen. Ik bemerk dat ook alleen bepaalde onderwerpen belangrijk gevonden worden om te volgen. Zo wordt door de jongens het autonieuws wel gevogld, maar politiek nieuws niet. De term reformatorisch nieuws is al helemaal een beetje lastig: je hebt kerkelijk nieuws en nieuws wat vanuit een bepaalde levensbeschouwing wordt verwoordt. Maar daar zie ik (als voorbeeld) geen verschil tussen Trouw en RD.DDD schreef:Vind je het dan niet belangrijk dat je kinderen reformatorisch nieuws meekrijgen?
Mijn kinderen zijn niet erg geïnteresseerd in kerkelijk nieuws (anders dan het eigen kerkblad) en staan door hun studie en werk midden in de seculiere wereld. Een krant vanuit reformatorisch perspectief voegt daarbij niets toe.
Overigens heb ik wel een krant: De Gelderlander. En de zaterdagkrant van Trouw. En lees stiekem het RD digitaal mee, zodat ik de linkjes hier kan lezen.
Als het RD een ochtendkrant zou worden…..dan wil ik het overwegen. Niet veel is plezieriger dan een ochtendkrant met daarnaast een kopje koffie

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Daar word je overigens bij inschrijving niet over geïnformeerd. Of is het een impliciete veronderstelling? Ik beperk me tot het FD en NRC, maar dan voldoe ik dus niet aan jouw voorwaarde.GerefGemeente-lid schreef: We zijn hier op een reformatorisch forum. Dus er wordt verondersteld dat je dan ook een abonnement hebt op deze krant. En je kunt het artikel ook los kopen.
-
Tja, twee halve abonnementen is bij elkaar nog steeds erg veel geld. We zijn inmiddels alweer heel wat jaren zonder krant en ik kan niet zeggen dat ik het mis. Behalve dat ik de linkjes op refoforum niet kan lezen en dat het nieuws over kerkelijke vergaderingen nogal vertraagd bij de achterban terechtkomt.GerefGemeente-lid schreef:Of je leest beide kranten met iemand anders. Dan ben je twee halve abonnementen kwijt.JvW schreef:Dat heb ik toch niet gelezen toen ik lid ben geworden van dit forum. Los van het feit dat ik het hebben van een krant een dure hobby vind zul je voor het nieuws over de eigen provincie meestal bij de lokale krant moeten zijn. Dat worden dan twee abonnementen….GerefGemeente-lid schreef: We zijn hier op een reformatorisch forum. Dus er wordt verondersteld dat je dan ook een abonnement hebt op deze krant.
En je kunt het artikel ook los kopen.
En de helft van het nieuws uit de PZC is onzin of dusdanig werelds dat het een christen onbetamelijk is.
We hebben een proefabonnement op het RD gehad, maar ik vond het weinig toevoegen. De PZC werd dermate beroerd bezorgd dat ik daar ook niet veel aan had. Nu helemaal niet meer, want de krant komt pas nadat ik allang weg ben 's morgens (dat ligt niet gelijk aan de krant maar aan mijn vertrektijd).
Het ND hebben we jaren gelezen en daar waren we op zich wel tevreden over. Behalve toen de prijs heel erg omhoog ging en de krant steeds dunner werd.
Ik denk dat het medium krant gewoon z'n langste tijd gehad heeft, het zal meer en meer een online nieuwskanaal worden. Wellicht dat we in de toekomst weer eens een online abonnement afsluiten om toch nog iets te kunnen lezen. Ik heb alleen geen idee of je zo'n online abonnement met je gezin kunt delen. Want dat is dan wel het handigst, dan lezen de kinderen er misschien ook nog eens iets van.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
-
- Verbannen
Jij leest toch ook geen RD?Mannetje schreef:Ik stel voor dat jij diverse forummers een proefabonnement aanbiedt.
-
- Verbannen
Ja hoor, volgens mij kun je met een (digitaal) abonnement op het RD op vier apparaten tegelijk inloggen.JvW schreef:Ik heb alleen geen idee of je zo'n online abonnement met je gezin kunt delen. Want dat is dan wel het handigst, dan lezen de kinderen er misschien ook nog eens iets van.
Dat is niet correct.GerefGemeente-lid schreef:Jij leest toch ook geen RD?Mannetje schreef:Ik stel voor dat jij diverse forummers een proefabonnement aanbiedt.
Wel correct is dat ik geen abonnement heb.
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
Sommigen vinden dat je dan een dief bent van Erdee Media Groep.Mannetje schreef:Dat is niet correct.GerefGemeente-lid schreef:Jij leest toch ook geen RD?Mannetje schreef:Ik stel voor dat jij diverse forummers een proefabonnement aanbiedt.
Wel correct is dat ik geen abonnement heb.
Wat is reformatorisch nieuws? Gesteggel over bijbelvertalingen of beroepingswerk? Daar hebben mijn kinderen nul interesse in. Zij lezen het nieuws op hun telefoon en pakken al zelden of nooit de krant die er ligt ( Trouw of NRC) en daarnaast kijken zij het journaal.DDD schreef:Vind je het dan niet belangrijk dat je kinderen reformatorisch nieuws meekrijgen?
Er zijn echt wel meer inhoudelijke artikelen in de krant te vinden, over abortusklinieken, over maatschappelijke ontwikkelingen. Inspirerende interviews in de bijlage etc. etc.
Ik verbaas me steeds meer over jouw inside informatie, o.a. v.w.b. forummers. Een soort van Big Brother is watching youGerefGemeente-lid schreef:Jij leest toch ook geen RD?Mannetje schreef:Ik stel voor dat jij diverse forummers een proefabonnement aanbiedt.

Dat is niet juist.GerefGemeente-lid schreef:We zijn hier op een reformatorisch forum. Dus er wordt verondersteld dat je dan ook een abonnement hebt op deze krant. En je kunt het artikel ook los kopen.
Dat is volgens mijn pubers meer iets voor 'boomers'DDD schreef:Er zijn echt wel meer inhoudelijke artikelen in de krant te vinden, over abortusklinieken, over maatschappelijke ontwikkelingen. Inspirerende interviews in de bijlage etc. etc.

-
- Verbannen
Nee hoor. Het is gewoon een kwestie van een ijzersterk geheugen: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... t#p1009506Terri schreef:Ik verbaas me steeds meer over jouw inside informatie, o.a. v.w.b. forummers. Een soort van Big Brother is watching youGerefGemeente-lid schreef:Jij leest toch ook geen RD?Mannetje schreef:Ik stel voor dat jij diverse forummers een proefabonnement aanbiedt.![]()

Wie veronderstelt dat?GerefGemeente-lid schreef:We zijn hier op een reformatorisch forum. Dus er wordt verondersteld dat je dan ook een abonnement hebt op deze krant.merel schreef:Ik geloof dat het daarmee duidelijk was dat ik geen abonnement op RD wil hebben.Mister schreef:Daar hebben ze een link voor: https://abonnement.rd.nl/abonnementen/registrerenmerel schreef:
Ik kan de artikelen van het RD niet lezen.
En je kunt het artikel ook los kopen.
Hier nog een niet-RD-lezer. Ik werk al in de refobubbel, familie is grotendeels ongeveer refo, vrienden zijn dat ook. Ik lees - als ik al een krant lees - dan liever iets van buiten de bubbel. Trouw bijvoorbeeld. Of NRC zo heel af en toe.
Als er iets interessants staat in het RD, komt het kerkelijk nieuws alhier wel langs. En verder heb ik een knippende moeder.