Ger. Gem. site: Op woensdag 15 en donderdag 16 februari zal de Generale Synode opnieuw bijeen komen in het kerkgebouw te Gouda.Piet Puk schreef:Serieus, wil iedereen van je weten wat er komende dagen op de agenda staat van de synode?Tiberius schreef:Asjeblieft, ik word al helemaal plat gemaild.Piet Puk schreef:Ik zou Tiberius maar even mailenAd Anker schreef:Soms moet het even heel heftig zijn. Hopelijk komt er iets goeds uit.
Al vind ik het wel spannend.
De agenda van de synode in deze twee dagen zal voornamelijk worden bepaald door de bespreking van rapporten die door diverse commissies zijn uitgebracht. In de eerdere vergaderdagen van september en oktober jl. zijn commissies gevormd vanuit bespreekpunten op de synode. Zij brengen nu verslag uit.
Te denken valt aan commissies die zich bezig hebben gehouden met schriftgezag, de statenvertaling, toerusting, interne eenheid, financiën, kerk en overheid en ziekte en uitval van predikanten.
Daarnaast worden in comité appelzaken behandeld.
Als deze Generale Synode donderdag wordt gesloten zal bekend zijn waar en wanneer de volgende synode wordt gehouden (D.v. 2025).