Gereformeerde Gemeenten

Bauke

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bauke »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:
Piet Puk schreef:
Ad Anker schreef:Soms moet het even heel heftig zijn. Hopelijk komt er iets goeds uit.
Al vind ik het wel spannend.
Ik zou Tiberius maar even mailen :D
Asjeblieft, ik word al helemaal plat gemaild.
Serieus, wil iedereen van je weten wat er komende dagen op de agenda staat van de synode?
Ger. Gem. site: Op woensdag 15 en donderdag 16 februari zal de Generale Synode opnieuw bijeen komen in het kerkgebouw te Gouda.

De agenda van de synode in deze twee dagen zal voornamelijk worden bepaald door de bespreking van rapporten die door diverse commissies zijn uitgebracht. In de eerdere vergaderdagen van september en oktober jl. zijn commissies gevormd vanuit bespreekpunten op de synode. Zij brengen nu verslag uit.

Te denken valt aan commissies die zich bezig hebben gehouden met schriftgezag, de statenvertaling, toerusting, interne eenheid, financiën, kerk en overheid en ziekte en uitval van predikanten.

Daarnaast worden in comité appelzaken behandeld.

Als deze Generale Synode donderdag wordt gesloten zal bekend zijn waar en wanneer de volgende synode wordt gehouden (D.v. 2025).
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:
Piet Puk schreef:
Ad Anker schreef:Soms moet het even heel heftig zijn. Hopelijk komt er iets goeds uit.
Al vind ik het wel spannend.
Ik zou Tiberius maar even mailen :D
Asjeblieft, ik word al helemaal plat gemaild.
Serieus, wil iedereen van je weten wat er komende dagen op de agenda staat van de synode?
Ach man, houd er over op. Ik ben blij dat de PB-functie is uitgeschakeld, anders zou het helemaal bar zijn. :ouin
KDD

Bericht door KDD »

nu nog de mail-functie ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

KDD schreef:nu nog de mail-functie ;)
Liever niet. Dan sturen ze hier allemaal postduiven heen. :)
Marck

Bericht door Marck »

newton schreef:Iets positiefs dan. Laatst een bezoekje gebracht aan het inloophuis 'het kompas' in Scheveningen. Vlak voor coronatijd werd dat inloophuis geopend en werd een parttime veldwerker aangesteld. Inmiddels is de parttime veldwerker fulltime evangelist en wordt er sinds januari 's zondags een dienst gehouden.
Kijk, da's mooi nieuws!
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Ach man, houd er over op. Ik ben blij dat de PB-functie is uitgeschakeld, anders zou het helemaal bar zijn. :ouin
Spreken is zilver, zwijgen is goud, beste @Tiberius.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:Ach man, houd er over op. Ik ben blij dat de PB-functie is uitgeschakeld, anders zou het helemaal bar zijn. :ouin
Zegt degene die gaat mailen, omdat hij zo graag iets wil weten. In mijn beleving toch om iemand die een gouden(zwijgen) voornemen heeft, een zilveren (spreken) daad te laten doen. Prik mij maar lek....
Job

Bericht door Job »

GerefGemeente-lid schreef:
Graag zo houden, dat zwijgen, en verder stimuleren.
helma

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door helma »

newton schreef:Iets positiefs dan. Laatst een bezoekje gebracht aan het inloophuis 'het kompas' in Scheveningen. Vlak voor coronatijd werd dat inloophuis geopend en werd een parttime veldwerker aangesteld. Inmiddels is de parttime veldwerker fulltime evangelist en wordt er sinds januari 's zondags een dienst gehouden.
Toen wij pas een nachtje Scheveningen deden kwamen we op de boulevard een van deze mensen tegen die het Evangelie deelden met voorbijgangers. Was een mooie ontmoeting!
MGG

Bericht door MGG »

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... r-de-kerk/

Wonderlijk en mooi hoe de almachtige God een rouwdienst gebruikt om iemand weer bij Zijn dienst te betrekken. Het antwoord vind ik liefdevol en pastoraal. Hopelijk vindt deze vrouw iemand bij wie ze haar hart kan luchten.
Marck

Bericht door Marck »

MGG schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... r-de-kerk/

Wonderlijk en mooi hoe de almachtige God een rouwdienst gebruikt om iemand weer bij Zijn dienst te betrekken. Het antwoord vind ik liefdevol en pastoraal. Hopelijk vindt deze vrouw iemand bij wie ze haar hart kan luchten.
Ingrijpend zo'n persoonlijk verhaal en situatie. Ik hoop dat ze iets kan doen met dit inderdaad liefdevolle antwoord. Het zou mooi zijn als ze ook geestelijke aansluiting krijgt bij andere gemeenteleden en daarin geholpen en opgebouwd mag worden.
rian

Bericht door rian »

'Het kompas' behoort bij onze classis, naar ik vernomen heb valt de opkomst niet tegen.
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
DDD

Bericht door DDD »

Een heel aangrijpend verhaal. Wat een verwoestingen allemaal.
Tom

Bericht door Tom »

Tom schreef:Gorinchem 410 361 -49
Alphen aan den Rijn 69 56 -13
Arnhem 124 114 -10
Middelharnis 725 741 +16
Dinteloord 129 128 -1
Uddel 514 529 +15
Oosterend 71 65 -6
Nieuwe Tonge 145 143 -2
Oudemirdum 205 202 -3
's Gravenpolder 1.995 1.973 -22
Hoedekenskerke 164 159 -5
Zwijndrecht 938 906 -32
Sint Philipsland 83 84 +1
Tholen 1.302 1.305 +3
Hilversum 166 174 +8
Katwijk aan Zee 169 151 -18
GGotK

Bericht door GGotK »

De Gereformeerde Gemeenten (GG) hebben het voornemen een studiesecretaris aan te stellen voor bezinning op het Schriftgezag. Dat besloot de generale synode van het kerkverband woensdag.
Plaats reactie