Zeeuw schreef:Onbekende schreef:Adagio schreef:Onbekende schreef:Die twijfel breng ik bij Hem, en Zijn liefde deel ik uit aan anderen, uit dankbaarheid en in verwondering.
Wat is Gods liefde? Hoe speel je dat toch klaar, God uitdelen aan anderen?
Gods liefde laat zich het beste daarin zien dat Hij Zijn Zoon gezonden heeft om voor vrome kerkgangers te betalen. Maar ook om te betalen voor degenen die Hem nu nog niet kennen.
Hoe ik dat praktisch klaarspeelt? In afhankelijkheid van God. M
et een rode bus en een groep broeders en zusters midden in de nacht bij de uitgang van een duivels feest gaan staan en warmte (koffie en belangstelling) en liefde (Gods Woord, folders, bijbelteksten) uitdelen. Bidden of God door ons heen spreken wil, of we de juiste woorden mogen krijgen. Er is een gebedsruimte in de bus die continue bemand is. Het is zaaien, meer kunnen we niet op dat moment. En dat is maar goed ook anders zou ik nog willen 'scoren', maar ik kan niemand redden, ik kan wél heenwijzen naar de Redder. Hij Zelf zal ervoor zorgen, het is Zijn werk! Hij trekt ook jongeren die zwaar onder de tattoos zitten en zwaar aan de drugs zitten enz. Ook die wil Hij redden! Want Jezus is gekomen voor zondaars. En of die zondaar nu een openlijke duivels aanbidder is of in het verborgene een slaaf van satan, dat maakt voor God niet uit!
Want zo iemand ben ik geweest: elke zondag keurig in de kerk en heel rechtzinnig, maar in het verborgene een slaaf van satan. En God heeft dat willen breken, Hij is mij genadig geweest. En als je God mag leren kennen dan gun je dat iedereen, dan kan het niet zo zijn dat je dat voor jezelf wilt houden.
God vraagt niet of wij geschikt zijn, maar of wij beschikbaar zijn. Het is Zijn werk!
Mooi en heftig werk. Op dat moment liggen waarschijnlijk mensen die je hier de maat willen nemen op de vierkante mm op bed, uit te rusten voor weer een dag discussiëren over wat een ander in hun ogen (veelal zonder helder uitgewerkte Bijbelse argumenten) niet goed ziet.
1. De kans dat ik dan op bed lig is vrij groot. Touche!
2. Mijn bijdragen zijn uitsluitend bedoeld om de Bijbelse lijn van ellende, verlossing en dankbaarheid te laten zien. Daarvoor deelde ik een preek die o.a. ging over Markus 2:17. Daarom plaatste ik een citaat van J.C. Ryle over deze tekst.
Ik kan verwijzen naar Psalm 130 en de verklaring van John Owen over deze psalm. De hele Romeinenbrief is volgens deze trits opgebouwd. Verder wil ik verwijzen naar een Apeldoornse studie van Prof.dr. A. Baars waarin hij laat zien dat de opstellers van de catechismus ellende, verlossing en dankbaarheid ook chronologisch hebben bedoeld. Zie link.
Ik kan nog vele namen noemen. Lees Bunyan boek Wet en Genade die dit ook helder en Bijbels uitlegt. Zie tweede link
https://www.tweedehandschristelijkeboek ... d-a-baars/
https://www.hertog.nl/artikel/978908718 ... %20genade/
Dit is mijn stellige overtuiging en die grond ik op de Schrift en vele betrouwbare theologen uit de (nadere) reformatie en ook de puriteinen.
Als jij dat vierkante mm discussies vindt lijkt mij dat onjuist.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.