Grappen en grollen
Re: Grappen en grollen
Een leerling die aan begin van de les nog even een boterhammetje wil eten, zodat hij beter de les kan volgen, is toch ook geen probleem?
- Niet meer zo actief -
- J.C. Philpot
Een massaal gefrommel met papiertjes, en massa's gemeenteleden die hun door toffee's vastgeplakte kaken krampachtig proberen te bewegen, lijkt me niet prettig voor een predikant, en ongewenst.
Discrete perpermunt en dropjessabbelaars zoals Maanenschijn lijken mij geen probleem. Ik stel me zo voor dat het de predikant bijzonder aanmoedigd, als hij de genietende gezichten van fam. Maanenschijn ziet, niet wetende dat het de dropjes zijn die dit veroorzaken.
Discrete perpermunt en dropjessabbelaars zoals Maanenschijn lijken mij geen probleem. Ik stel me zo voor dat het de predikant bijzonder aanmoedigd, als hij de genietende gezichten van fam. Maanenschijn ziet, niet wetende dat het de dropjes zijn die dit veroorzaken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Mensen die goed kauwen hebben gebruiken hun hersens beter. Dus niks mis met eclairs in de dienst.
De grap zit hem ook in het "what?". Toen mijn vrouw voor de eerste keer in Nederland met me mee ging naar de kerk was ze compleet verbaasd dat bij het begin van de preek snoep werd aangeboden door de buurvrouw. Dit geeft ook aan dat het schema niet helemaal klopt want mijn vrouw is Nederlands Hervormd opgegroeid, maar dan in Indonesie waar dit gebruik niet aanwezig was.
Ik moet zeggen dat ik vrijwel altijd een rol snoep meeneem naar de kerk, maar deze vrijwel nooit gebruik. Inderdaad als ik echt met slaap vecht neem ik er wel eentje.
Ik moet zeggen dat ik vrijwel altijd een rol snoep meeneem naar de kerk, maar deze vrijwel nooit gebruik. Inderdaad als ik echt met slaap vecht neem ik er wel eentje.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik neem vaak spekkoek mee. Vinden mijn buren heerlijk.parsifal schreef:De grap zit hem ook in het "what?". Toen mijn vrouw voor de eerste keer in Nederland met me mee ging naar de kerk was ze compleet verbaasd dat bij het begin van de preek snoep werd aangeboden door de buurvrouw. Dit geeft ook aan dat het schema niet helemaal klopt want mijn vrouw is Nederlands Hervormd opgegroeid, maar dan in Indonesie waar dit gebruik niet aanwezig was.

- J.C. Philpot
Ik las een keer in een boek van Mevr. Mijnders - Van Woerden, dat ze in Afrika een kerkdienst bezocht en het meisje naast haar een pepermuntje gaf. Vervolgens nam het meisje er een likje van, en gaf het pepermuntje door aan de volgende. Terwijl heel de gemeente het pepermunte doorgaf en een likje nam, en de dominee zijn preek 10 minuten pauzeerde tot iedereen in het gebouw aan de beurt was geweest, stond het schaamrood mevr. MvW op de kaken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- J.C. Philpot
Ik geef aan je door als ik in Zeeland op vakantie ben, en bij jullie een kerkdienst bijwoont. Wij houden erg van Zeeuwse bolussen - misschien kun je die dan doorgeven.Zeeuw schreef:Ik neem vaak spekkoek mee. Vinden mijn buren heerlijk.
George Whitefield
George Whitefield
Mijn man vond het bij zijn eerste kerkgang ook een erg bijzonder fenomeen en is een fervent tegenstander van snoepen in de dienst.parsifal schreef:De grap zit hem ook in het "what?". Toen mijn vrouw voor de eerste keer in Nederland met me mee ging naar de kerk was ze compleet verbaasd dat bij het begin van de preek snoep werd aangeboden door de buurvrouw. Dit geeft ook aan dat het schema niet helemaal klopt want mijn vrouw is Nederlands Hervormd opgegroeid, maar dan in Indonesie waar dit gebruik niet aanwezig was.
Tja dat houdt je wel wakker en maakt minder herrie dan kroepoek.Zeeuw schreef:Ik neem vaak spekkoek mee. Vinden mijn buren heerlijk.parsifal schreef:De grap zit hem ook in het "what?". Toen mijn vrouw voor de eerste keer in Nederland met me mee ging naar de kerk was ze compleet verbaasd dat bij het begin van de preek snoep werd aangeboden door de buurvrouw. Dit geeft ook aan dat het schema niet helemaal klopt want mijn vrouw is Nederlands Hervormd opgegroeid, maar dan in Indonesie waar dit gebruik niet aanwezig was.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Ah, ja dat is ook wel een idee. Ik heb het onlangs met oesters geprobeerd, maar dat is nogal nat allemaal.J.C. Philpot schreef:Ik geef aan je door als ik in Zeeland op vakantie ben, en bij jullie een kerkdienst bijwoont. Wij houden erg van Zeeuwse bolussen - misschien kun je die dan doorgeven.Zeeuw schreef:Ik neem vaak spekkoek mee. Vinden mijn buren heerlijk.
Opzich, als je de zak met kroepoek 2 weken open laat staan..is dat effect ook wel verdwenen.parsifal schreef:Tja dat houdt je wel wakker en maakt minder herrie dan kroepoek.Zeeuw schreef:Ik neem vaak spekkoek mee. Vinden mijn buren heerlijk.parsifal schreef:De grap zit hem ook in het "what?". Toen mijn vrouw voor de eerste keer in Nederland met me mee ging naar de kerk was ze compleet verbaasd dat bij het begin van de preek snoep werd aangeboden door de buurvrouw. Dit geeft ook aan dat het schema niet helemaal klopt want mijn vrouw is Nederlands Hervormd opgegroeid, maar dan in Indonesie waar dit gebruik niet aanwezig was.
Mijn jongste had recent een appel in zijn hoodie gestopt en name halverwege een grote hap 

Daarom moet je ook geen hoodie aan laten trekken naar de kerkmerel schreef:Mijn jongste had recent een appel in zijn hoodie gestopt en name halverwege een grote hap

- Niet meer zo actief -
Vanwege de appel? Ik controleer inmiddels zakken.Mannetje schreef:Daarom moet je ook geen hoodie aan laten trekken naar de kerkmerel schreef:Mijn jongste had recent een appel in zijn hoodie gestopt en name halverwege een grote hap
Bij een hoodie kan die ook mee in de capuchon 
Wat gaat er allemaal mee in de zakken?

Wat gaat er allemaal mee in de zakken?
- Niet meer zo actief -