Gereformeerde Gemeenten

Bezorgd

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:[
Die saamhorigheid is wordt op de studiedag wel flink op de proef gesteld. Want als er ergens een groot accentverschil over is, is dat wel over de zondagen 7 en 23. Dat weet jij ook wel.

Volgens mij is dit een praktische uitwerking van doelstelling vd synode, het bewaren en bevorderen van de eenheid binnen het eigen kerkverband.
https://www.rd.nl/artikel/994512-gg-bez ... erkverband"

Door een lezing als deze wordt het eigene weer eens benadrukt.
Job

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Bezorgd schreef:Wat een gebrabbel Job. Volgens mij heb ik nergens geschreven van welk kerkverband ik lid ben. Maar goed daar zou ik me in kunnen vergissen. Al vind ik een kerkverband helemaal niet spannend. Ik voel me meer thuis bij de kerk van ps 119:32.
Maar waar staat in de forumregels dat je alleen iets mag vinden van het kerkverband waar je lid bent?
Ik stoor me gewoon de laatste tijd aan je "nieuwtjes" over de GG.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Job schreef:
Bezorgd schreef:Wat een gebrabbel Job. Volgens mij heb ik nergens geschreven van welk kerkverband ik lid ben. Maar goed daar zou ik me in kunnen vergissen. Al vind ik een kerkverband helemaal niet spannend. Ik voel me meer thuis bij de kerk van ps 119:32.
Maar waar staat in de forumregels dat je alleen iets mag vinden van het kerkverband waar je lid bent?
Lees dit nog even: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 9#p1076229
DDD

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:
Die saamhorigheid is wordt op de studiedag wel flink op de proef gesteld. Want als er ergens een groot accentverschil over is, is dat wel over de zondagen 7 en 23. Dat weet jij ook wel.

Volgens mij is dit een praktische uitwerking van doelstelling vd synode, het bewaren en bevorderen van de eenheid binnen het eigen kerkverband.
https://www.rd.nl/artikel/994512-gg-bez ... erkverband"

Door een lezing als deze wordt het eigene weer eens benadrukt.
Nou dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Dit lijkt me nou typisch een punt dat pas bij de opmerking dat er altijd al verschil van inzicht over is geweest. Je moet zoiets niet op voorhand negatief duiden.
Job

Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Bezorgd schreef:
Job schreef:
Ik wil best wat noemen uit de losse pols, geparafraseerd :

- "Het rommelt in vele gereformeerde gemeenten"
- je schermde ermee info te hebben over situatie GG Doetinchem én Midd-C.
- Je deelde over die laatste gemeente zelfs een classisbesluit - wat overigens bestreden werd.

Ga je trackrecord maar na. Je hebt het opvallend veel over de GG. Zelden positief, of het moet over enkele linkerflankdominees gaan.

En ik meen dat je schreef Lid van de CGK te zijn. Maar dat kan ik nu niet zo direct terugvinden. Okay, dan neem ik die stellingname terug en maak er een vraag van:
1) ben je lid van de geref.gemeenten
2) Vanwaar je fixatie?
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Dit topic is niet alleen voor GG'ers. Bezorgd heeft het recht om hier te posten.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wie ben jij om hem dit te bevragen?
Ga op inhoud ipv de persoon
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Is dat het eigene van de GG, het elkaar verbijten en vereten onderling, maar wel moord en brand schreeuwen als een andere er iets van vindt?

Jongens toch.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Job schreef:[Ik wil best wat noemen uit de losse pols, geparafraseerd :

(..)
2) Vanwaar je fixatie?
Middelburg heb ik afgezwakt als het goed is, al bestaat het vermoeden, het is niet geverifieerd. Had ik niet moeten posten.
Verder geef ik altijd geverifieerde info.
Want het klopt dat het kerkelijk nieuws (in de breedte) m'n interesse heeft, en ik redelijk goed geïnformeerd ben.
En er diversen zijn hier die de info wel waarderen.
Het zal je niet verbazen misschien, maar het gaat nu eenmaal op dit forum redelijk vaak over de GG ;)

Je vragen doen er verder niet toe lijkt me.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Job schreef:
Bezorgd schreef:
Job schreef:

- Je deelde over die laatste gemeente zelfs een classisbesluit - wat overigens bestreden werd.

Ga je trackrecord maar na. Je hebt het opvallend veel over de GG. Zelden positief, of het moet over enkele linkerflankdominees gaan.

En ik meen dat je schreef Lid van de CGK te zijn. Maar dat kan ik nu niet zo direct terugvinden. Okay, dan neem ik die stellingname terug en maak er een vraag van:
2) Vanwaar je fixatie?
De meest trouwe volgers van de GG zijn zij die lid zijn geworden van een ander kerkverband, uitgezonderd ondergetekende. :yahoo

Wie de schoen past, trekke hem aan. En neem dit bericht vooral niet serieus, maar lees het met een kwinkslag.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

De meest trouwe volgers van de GG zijn zij die lid zijn geworden van een ander kerkverband, .

Je schrijft dit, maar is vaak wel waar.
Er leest iemand mee hier, die al, ik denk, 10 jaar lid is van PKN , en nog trouw de Saambinder las tot voor kort.
En op de curatorium dagen het nieuws nauwgezet volgt.
Als je in de GG bent opgegroeid raak je dat nooit meer kwijt, hoor ik vaak.
Daar ligt misschien ook wel een link met het artikel van ds. Marten Visser.
Job

Bericht door Job »

Bezorgd schreef:
Je vragen doen er verder niet toe lijkt me.
Normaal gesproken niet nee. Maar bij jou zie ik een opvallend GG-patroon. Ik blijf voorlopig bij dat standpunt, ik zie nog nergens een tegendeel bewezen dat je heel veel bredere kerkelijke nieuwtjes kent en vooral: deelt.

Prima uiteraard, Erskinees, om in andermans tuin te wieden. Dat mag. Maar nogmaals: bij Bezorgd zie ik een patroon van inside-info, wat ik apart vind. Ik zou niet durven om bijv. in een CGK- of GGiN-topic grote uitspraken te doen over dat kerkverband.

Maar misschien indd GG-lid, hebben we hier te maken met een vertrekker. Dat lijkt me nog de meest logische verklaring.
MGG

Bericht door MGG »

Job schreef:
Bezorgd schreef:
Job schreef:

2) Vanwaar je fixatie?
De info uit @Bezorgd zijn 'zeer betrouwbare bron' waren pure leugens. Hopelijk heeft hij mijn advies opgevolgd en de informatie nagetrokken bij de door mij genoemde personen. Om 100% zeker te zijn van mijn uitspraken, heb ik het zelf ook nog even nagevraagd. Zoals ik toen al stelde waren het fabeltjes die al enkele dagen rondgingen. Het zegt wel veel over een persoon en zijn bekende/bronnen.

(Dit wil ik toch even kwijt, omdat het gebeuren mij hoog zit. Het 9e gebod wordt in veel kerken elke zondag voorgelezen. Helaas wordt op dit forum het 9e gebod regelmatig met de voeten getreden.)

Toevoeging:
Mooi dat Bezorgd toegeeft dat hij de ongeverifieerde berichten beter niet had kunnen delen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
De meest trouwe volgers van de GG zijn zij die lid zijn geworden van een ander kerkverband, .

Je schrijft dit, maar is vaak wel waar.
Er leest iemand mee hier, die al, ik denk, 10 jaar lid is van PKN , en nog trouw de Saambinder las tot voor kort.
En op de curatorium dagen het nieuws nauwgezet volgt.
Als je in de GG bent opgegroeid raak je dat nooit meer kwijt, hoor ik vaak.
Daar ligt misschien ook wel een link met het artikel van ds. Marten Visser.
Jaja, de ervaring leert soms heel veel.

Jij hebt de Saambinder al gelezen. Ik moet het nog gaan doen... ;)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Maanenschijn schreef:Is dat het eigene van de GG, het elkaar verbijten en vereten onderling, maar wel moord en brand schreeuwen als een andere er iets van vindt?

Jongens toch.
Het gaat hier niet om GG mensen dus is dat in dit geval niet het eigene van de GG:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie