Ik denk dat hoogmoed deze mensen ook niet voorbij gaatThea schreef:Ik denk dat gg'ers bescheiden mensen zijn. Als ze een compliment krijgen, stoppen ze die in hun zak, maar gaan het niet overal rond toeteren.

Ik denk dat hoogmoed deze mensen ook niet voorbij gaatThea schreef:Ik denk dat gg'ers bescheiden mensen zijn. Als ze een compliment krijgen, stoppen ze die in hun zak, maar gaan het niet overal rond toeteren.
Een mening waarbij belangrijke feiten voor het gemak buiten beschouwing zijn gelaten.Ouderling schreef: Gebaseerd op feiten, niet op eigen gevoelens of waarnemingen
Als ik voor mezelf spreek: klopt.merel schreef:Ik denk dat hoogmoed deze mensen ook niet voorbij gaatThea schreef:Ik denk dat gg'ers bescheiden mensen zijn. Als ze een compliment krijgen, stoppen ze die in hun zak, maar gaan het niet overal rond toeteren.
De mening heeft dan ook maar op een of enkele aspecten betrekking. Er is geen logisch verband tussen jouw opmerkingen en zijn conclusie, en daarom doen die opmerkingen er ook weinig toe, al zijn het nog zulke belangrijke feiten.Ambtenaar schreef:Een mening waarbij belangrijke feiten voor het gemak buiten beschouwing zijn gelaten.Ouderling schreef: Gebaseerd op feiten, niet op eigen gevoelens of waarnemingen
Jij bent geen gergemmer toch, vertelde je pas ergens? Wat moet je toch steeds met nieuwtjes uit dit kerkverband? Stap over naar de GerGem als dit kerkgenootschap je zo bezighoudt zou ik zeggen. En anders in alle vrindelijkheid: bemoei je er gewoon niet mee, je hebt er niets ende niemendal mee van doen.Bezorgd schreef:Verrassend onderwerp
De Saambinder schreef:STUDIEDAG PREDIKANTEN
2023
Vele broeders hebben zich inmiddels
opgegeven voor de komende studiedag, maandag 16 januari (10.00 tot
15.00 uur). In de morgenlezing hoopt
ds. A. Schot te spreken over ‘Over
geloof en geloven’, over de uitleg
van de Heidelberger (met name rond
de Zondagen 7 en 23). ’s Middags
zal ds. B. Labee spreken over de
catechese vanuit de werktitel ‘In het
binnenste van hun harten indrukken’.
Aanmelden kan nog deze week via
mbal@theologischeschool.nl
Zijn hele stelling snijdt geen hout wat mij betreft. Het is een schot in de lucht.DDD schreef:
De mening heeft dan ook maar op een of enkele aspecten betrekking. Er is geen logisch verband tussen jouw opmerkingen en zijn conclusie, en daarom doen die opmerkingen er ook weinig toe, al zijn het nog zulke belangrijke feiten.
Je weemoed naar de GG mag je toch best uiten op refoforum. Ik ben benieuwd of en hoe in de lezingen de synodale oproep tot meer saamhorigheid binnen de GG gestalte krijgt. Maar gezamenlijk eten is soms ook al een goede gelegenheid/start om eens van hart tot hart te spreken.Job schreef:Jij bent geen gergemmer toch, vertelde je pas ergens? Wat moet je toch steeds met nieuwtjes uit dit kerkverband? Stap over naar de GerGem als dit kerkgenootschap je zo bezighoudt zou ik zeggen. En anders in alle vrindelijkheid: bemoei je er gewoon niet mee, je hebt er niets ende niemendal mee van doen.Bezorgd schreef:Verrassend onderwerp
2023
Je hebt vaker de neiging wat kort door de bocht tot conclusies te komen, maar dit is wel een uitzonderlijk voorbeeld daarvan.Ambtenaar schreef:Zijn hele stelling snijdt geen hout wat mij betreft. Het is een schot in de lucht.DDD schreef:
De mening heeft dan ook maar op een of enkele aspecten betrekking. Er is geen logisch verband tussen jouw opmerkingen en zijn conclusie, en daarom doen die opmerkingen er ook weinig toe, al zijn het nog zulke belangrijke feiten.
Leuk als die hoog opgeleiden elkaar in de haren vliegen:).DDD schreef:Je hebt vaker de neiging wat kort door de bocht tot conclusies te komen, maar dit is wel een uitzonderlijk voorbeeld daarvan.Ambtenaar schreef:Zijn hele stelling snijdt geen hout wat mij betreft. Het is een schot in de lucht.DDD schreef:
Die saamhorigheid is wordt op de studiedag wel flink op de proef gesteld. Want als er ergens een groot accentverschil over is, is dat wel over de zondagen 7 en 23. Dat weet jij ook wel.GGotK schreef:Je weemoed naar de GG mag je toch best uiten op refoforum. Ik ben benieuwd of en hoe in de lezingen de synodale oproep tot meer saamhorigheid binnen de GG gestalte krijgt. Maar gezamenlijk eten is soms ook al een goede gelegenheid/start om eens van hart tot hart te spreken.Job schreef:Jij bent geen gergemmer toch, vertelde je pas ergens? Wat moet je toch steeds met nieuwtjes uit dit kerkverband? Stap over naar de GerGem als dit kerkgenootschap je zo bezighoudt zou ik zeggen. En anders in alle vrindelijkheid: bemoei je er gewoon niet mee, je hebt er niets ende niemendal mee van doen.Bezorgd schreef:Verrassend onderwerp
2023
Zijn hele argumentatie deugt simpelweg niet.DDD schreef:
Je hebt vaker de neiging wat kort door de bocht tot conclusies te komen, maar dit is wel een uitzonderlijk voorbeeld daarvan.