Ik zie niet in waarom predikanten of wie dan ook tijd in een gesprek zouden moeten steken. Maar om nu te spreken over laster op basis van dit intervieuw vind ik volslagen overdreven.Bertiel schreef:Wie zegt dat hij dat niet geprobeerd heeft.GerefGemeente-lid schreef:Ik denk dat als er hier op het forum iemand op eigen titel net zo zou spreken als in dit artikel dat hij per direct verbannen zou worden.
Ik vind deze aanvallen bijna neigen naar laster. Het is nog heel veel erger dan ik al dacht. Wat ontzaggelijk triest als je zo praat over je mededienstknechten. Ik vind het vreselijk.
Dr. Van den Brink had beter vóór zijn lezing eerst het gesprek kunnen aangaan.
Het zegt heel veel over de betreffende dominees dat ze niet in gesprek willen gaan.
Recent twee bijzonder evenwichtige preken van dr. v d Brink gehoord
De kleine lettertjes van het Evangelie
Re: De kleine lettertjes van het Evangelie
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Daar ben ik het ook wel mee eens. Van beide zijden weet men echt wel hoe een dergelijk gesprek verloopt. En met je laatste zin ben ik het ook weer eens.pierre27 schreef:Ik zie niet in waarom predikanten of wie dan ook tijd in een gesprek zouden moeten steken. Maar om nu te spreken over laster op basis van dit intervieuw vind ik volslagen overdreven.Bertiel schreef:Wie zegt dat hij dat niet geprobeerd heeft.GerefGemeente-lid schreef:Ik denk dat als er hier op het forum iemand op eigen titel net zo zou spreken als in dit artikel dat hij per direct verbannen zou worden.
Ik vind deze aanvallen bijna neigen naar laster. Het is nog heel veel erger dan ik al dacht. Wat ontzaggelijk triest als je zo praat over je mededienstknechten. Ik vind het vreselijk.
Het zegt heel veel over de betreffende dominees dat ze niet in gesprek willen gaan.
Tsjonge Pierre, terwijl mijn goede voornemen toch helemaal niet was 'het veel eens zijn met Pierre'

Waarom willen zoveel mensen eigenlijk zo graag ergens iets van vinden, zonder voldoende feiten te kennen?
Is dr vd Brink niet eerst op pad geweest om predikanten te spreken?
Wat zijn de beweegredenen van predikanten die ervoor kiezen om niet in gesprek te gaan? Is dat werkelijk dat ze niet willen getuigen van de hoop die in hen is?
Een gesprek over de inhoud van de lezing zou mogelijk moeten zijn, ook op het forum hier. Iedereen kan de lezing terugluisteren.
Maar over wat verborgen is, valt zo weinig te zeggen.
Het krantenartikel geeft aan dat predikanten weigerden in gesprek te gaan, maar niet waarom. Dan kun je daar onmogelijk al teveel van vinden zonder speculatie.
Is dr vd Brink niet eerst op pad geweest om predikanten te spreken?
Wat zijn de beweegredenen van predikanten die ervoor kiezen om niet in gesprek te gaan? Is dat werkelijk dat ze niet willen getuigen van de hoop die in hen is?
Een gesprek over de inhoud van de lezing zou mogelijk moeten zijn, ook op het forum hier. Iedereen kan de lezing terugluisteren.
Maar over wat verborgen is, valt zo weinig te zeggen.
Het krantenartikel geeft aan dat predikanten weigerden in gesprek te gaan, maar niet waarom. Dan kun je daar onmogelijk al teveel van vinden zonder speculatie.
- Niet meer zo actief -
Waar heb ik het over laster gehad.pierre27 schreef:Ik zie niet in waarom predikanten of wie dan ook tijd in een gesprek zouden moeten steken. Maar om nu te spreken over laster op basis van dit intervieuw vind ik volslagen overdreven.Bertiel schreef:Wie zegt dat hij dat niet geprobeerd heeft.GerefGemeente-lid schreef:Ik denk dat als er hier op het forum iemand op eigen titel net zo zou spreken als in dit artikel dat hij per direct verbannen zou worden.
Beetje jammer deze framing Pierre
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Nu ik het interview heb gelezen ben ik toch wel geschrokken. Inderdaad geen zelfreflectie maar zichzelf vergelijkend met een profeet. Profeten waren de mond van de HEERE tot het volk. Die tegenspreken was God tegenspreken. Daar vergelijkt ds van de Brink zich mee. Dan wordt zelfreflectie een onmogelijkheid.
Verder begrijp ik best dat in een interview je niet alles kunt zeggen maar deze zin is toch echt Bijbels gezien veel te kort door de bocht.
Waar is hier het onmisbaar werk van de Heilige Geest? Geloof is een gave van God. Ik mis zeer veel in dit interview. Romeinen 3 er is niemand die God zoekt, Johannes 3:3 Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien. Efeze 1&2 En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart in de zonden;
Ik herken in dit interview ook niets van de zeer afsnijdende en ontgrondende prediking en theologie van bv de Marrowmen (Erskines/Boston) . Lees ook Bunyans autobiografie Overvloedige genade voor de grootste van alle zondaren of John Owens verklaring van Psalm 130 enz. enz.
Ds van de Brink doet net of de puriteinen en de nadere reformatoren zeggen wat hij zegt maar dat is toch echt niet waar.
P.S. Deze mannen zeggen ook niet hetzelfde wat in sommige GG preken als bevindelijk en behorend bij het “eigene” van de GG te beluisteren is.
Verder begrijp ik best dat in een interview je niet alles kunt zeggen maar deze zin is toch echt Bijbels gezien veel te kort door de bocht.
God biedt iedereen zijn heil en geeft dat aan wie het in geloof wil omarmen.
Waar is hier het onmisbaar werk van de Heilige Geest? Geloof is een gave van God. Ik mis zeer veel in dit interview. Romeinen 3 er is niemand die God zoekt, Johannes 3:3 Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien. Efeze 1&2 En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart in de zonden;
Ik herken in dit interview ook niets van de zeer afsnijdende en ontgrondende prediking en theologie van bv de Marrowmen (Erskines/Boston) . Lees ook Bunyans autobiografie Overvloedige genade voor de grootste van alle zondaren of John Owens verklaring van Psalm 130 enz. enz.
Ds van de Brink doet net of de puriteinen en de nadere reformatoren zeggen wat hij zegt maar dat is toch echt niet waar.
P.S. Deze mannen zeggen ook niet hetzelfde wat in sommige GG preken als bevindelijk en behorend bij het “eigene” van de GG te beluisteren is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jij niet...Bertiel schreef:Waar heb ik het over laster gehad.pierre27 schreef:Ik zie niet in waarom predikanten of wie dan ook tijd in een gesprek zouden moeten steken. Maar om nu te spreken over laster op basis van dit intervieuw vind ik volslagen overdreven.Bertiel schreef:Wie zegt dat hij dat niet geprobeerd heeft.GerefGemeente-lid schreef:Ik denk dat als er hier op het forum iemand op eigen titel net zo zou spreken als in dit artikel dat hij per direct verbannen zou worden.
-
- Verbannen
Nee nee, hij neemt ons allebei mee in zijn reactie. Goed lezen.Bertiel schreef:Waar heb ik het over laster gehad.pierre27 schreef:Ik zie niet in waarom predikanten of wie dan ook tijd in een gesprek zouden moeten steken. Maar om nu te spreken over laster op basis van dit intervieuw vind ik volslagen overdreven.Bertiel schreef:Wie zegt dat hij dat niet geprobeerd heeft.GerefGemeente-lid schreef:Ik denk dat als er hier op het forum iemand op eigen titel net zo zou spreken als in dit artikel dat hij per direct verbannen zou worden.
-
- Verbannen
Nu ben ik geen ambtsdrager, maar anders zou ik zelf het gesprek overigens wel hebben durven aangaan met dr. Van den Brink. Maar dan wel voor de camera en in een online-uitzending van het RD.
In het bericht waar jij op reageerde. Beetje jammer jouw snelle conclusie vader.Bertiel schreef:Waar heb ik het over laster gehad.pierre27 schreef:Ik zie niet in waarom predikanten of wie dan ook tijd in een gesprek zouden moeten steken. Maar om nu te spreken over laster op basis van dit intervieuw vind ik volslagen overdreven.Bertiel schreef:Wie zegt dat hij dat niet geprobeerd heeft.GerefGemeente-lid schreef:Ik denk dat als er hier op het forum iemand op eigen titel net zo zou spreken als in dit artikel dat hij per direct verbannen zou worden.
Wat let je?GerefGemeente-lid schreef:Nu ben ik geen ambtsdrager, maar anders zou ik zelf het gesprek overigens wel hebben durven aangaan met dr. Van den Brink. Maar dan wel voor de camera en in een online-uitzending van het RD.
Ik kan jou dit garanderen, je gaat compleet nat. Hij maakt figuurlijk gehakt van je!GerefGemeente-lid schreef:Nu ben ik geen ambtsdrager, maar anders zou ik zelf het gesprek overigens wel hebben durven aangaan met dr. Van den Brink. Maar dan wel voor de camera en in een online-uitzending van het RD.
Ja natuurlijk. Echt, wat kinderlijk. 'Ik ben geen ambtsdrager, maar anders, anders....'.pierre27 schreef:Ik kan jou dit garanderen, je gaat compleet nat. Hij maakt figuurlijk gehakt van je!GerefGemeente-lid schreef:Nu ben ik geen ambtsdrager, maar anders zou ik zelf het gesprek overigens wel hebben durven aangaan met dr. Van den Brink. Maar dan wel voor de camera en in een online-uitzending van het RD.
-
- Verbannen
Dat is een taak voor ambtsdragers. Misschien is er wel ergens een goede ouderling te vinden die met hem de degens kan kruisen. Maar goed, we hebben gezien hoe hij heeft gereageerd op de evenwichtige bijdrage van ouderling Van den Brink uit Eindhoven. Daar ging hij totaal niet inhoudelijk op in. Dus het verwijt wat hij anderen doet, is hoofdzakelijk het gevolg van de toon van de muziek die hij zelf maakt.Tiberius schreef:Wat let je?GerefGemeente-lid schreef:Nu ben ik geen ambtsdrager, maar anders zou ik zelf het gesprek overigens wel hebben durven aangaan met dr. Van den Brink. Maar dan wel voor de camera en in een online-uitzending van het RD.
Misschien is de grootste moeite die ik heb, nog wel die toon. Ootmoed is een belangrijke vrucht van godzaligheid. Maar ik heb er sinds ik deze nare kwestie volg, bij dr. Van den Brink zeer weinig van gemerkt. En dat vind ik ontzettend aangrijpend.
-
- Verbannen
Dat valt vast heel erg mee.pierre27 schreef:Ik kan jou dit garanderen, je gaat compleet nat. Hij maakt figuurlijk gehakt van je!GerefGemeente-lid schreef:Nu ben ik geen ambtsdrager, maar anders zou ik zelf het gesprek overigens wel hebben durven aangaan met dr. Van den Brink. Maar dan wel voor de camera en in een online-uitzending van het RD.
Ja. ootmoed is een belangrijk punt he.GerefGemeente-lid schreef:Dat is een taak voor ambtsdragers. Misschien is er wel ergens een goede ouderling te vinden die met hem de degens kan kruisen. Maar goed, we hebben gezien hoe hij heeft gereageerd op de evenwichtige bijdrage van ouderling Van den Brink uit Eindhoven. Daar ging hij totaal niet inhoudelijk op in. Dus het verwijt wat hij anderen doet, is hoofdzakelijk het gevolg van de toon van de muziek die hij zelf maakt.Tiberius schreef:Wat let je?GerefGemeente-lid schreef:Nu ben ik geen ambtsdrager, maar anders zou ik zelf het gesprek overigens wel hebben durven aangaan met dr. Van den Brink. Maar dan wel voor de camera en in een online-uitzending van het RD.
Misschien is de grootste moeite die ik heb, nog wel die toon. Ootmoed is een belangrijke vrucht van godzaligheid. Maar ik heb er sinds ik deze nare kwestie volg, bij dr. Van den Brink zeer weinig van gemerkt. En dat vind ik ontzettend aangrijpend.