Ik hoop dat er veel geplaatst word, want ik ben leesgierig.....

Kwaadsprekerij waarbij het ook nog eens de bedoeling is dat we gaan raden over wie het gaat, is niet stichtend.-DIA- schreef:Mogen citaten van de onder ons bekende schrijver L. Vogelaar van kleine kerkhistorie niet geciteerd worden? Ik zag net dat een citaat dat ik plaatse is geknipt.
Ja, dat is inderdaad een prachtig interview. Herkenbaar ook dat gedeelte over de zendingskerk die geen kopie kan zijn van de kerk hier.
Omdat ik gelijk reageerde op de -gelukkig geknipte- post reageer ik nogmaals (1 keer, omdat ik hoop dat het leerzaam is). Je kunt je afvragen:-DIA- schreef:Wat is kwaadspreken? Ook als het dan of feitelijke waarheden gaat? Ik kan dit niet als kwaadspreken zien, en u weet dat ik mij onderwerp aan degenen die over ons gesteld zijn. Immers die machten moeten we aanmerken als van God gegeven opdat deze samenleving niet onleefbaar zal worden. Toch zijn er grenzen gehoorzamen. Als men de waarheid verkeert in leugen. Iets bewust verzwijgen is niet goed.
Nogmaals, ik zal me onderwerpen aan degenen die over me gesteld zijn op dit forum maar wil wel duidelijk zijn dat dit geen kwaadspreken was, en zeker niet als zodanig bedoeld. Wel is het zo dat ik dit meende te moeten publiceren daar een bepaalde groep het hier vaak moeilijk heeft, een groep die nogal eens in de verdrukking komt. We hopen dat verder de waarheid gezegd mag worden, als men dat op prijs stelt met naam en toenaam.
Lieve vriend,Ararat schreef:Omdat ik gelijk reageerde op de -gelukkig geknipte- post reageer ik nogmaals (1 keer, omdat ik hoop dat het leerzaam is). Je kunt je afvragen:-DIA- schreef:Wat is kwaadspreken? Ook als het dan of feitelijke waarheden gaat? Ik kan dit niet als kwaadspreken zien, en u weet dat ik mij onderwerp aan degenen die over ons gesteld zijn. Immers die machten moeten we aanmerken als van God gegeven opdat deze samenleving niet onleefbaar zal worden. Toch zijn er grenzen gehoorzamen. Als men de waarheid verkeert in leugen. Iets bewust verzwijgen is niet goed.
Nogmaals, ik zal me onderwerpen aan degenen die over me gesteld zijn op dit forum maar wil wel duidelijk zijn dat dit geen kwaadspreken was, en zeker niet als zodanig bedoeld. Wel is het zo dat ik dit meende te moeten publiceren daar een bepaalde groep het hier vaak moeilijk heeft, een groep die nogal eens in de verdrukking komt. We hopen dat verder de waarheid gezegd mag worden, als men dat op prijs stelt met naam en toenaam.Als je al bij 1 van deze vragen twijfels hebt is het beter om niet te posten.
- is het waar?
- is het respectvol?
- is het goed?
- is het vriendelijk?