Gezien het meervoud is, neem ik aan dat ik een van de personen ben die je bedoelt. Als jij kan aangeven waar ik je van leugens beschuldigd heb, dan wil ik daar vanzelfsprekend excuses voor aanbieden.DDD schreef:Weet je. Deze discussie staat mij allerminst aan. Hij is herleidbaar tot personen en ik vind het niet mijn rol om daar dan uitvoerig over te gaan discussiëren op dit forum. Al mijn stellingen kan ik voldoende onderbouwen, maar door voortdurend nieuwe vragen te stellen komt er een hele soap naar voren. Bovendien doe ik algemene uitspraken, die helemaal niet op een specifieke casus zien. Vervolgens komt er de vraag of andere mensen het hetzelfde zien. Het zijn allemaal uitingen van ongeloof. En de enige reden die ik daarvoor kan herleiden is onwil en wantrouwen van mensen zonder kennis van zaken. Nu stelt MCG weer zonder enige onderbouwing dat de kerkelijke route niet gevolgd is. En hoewel dat gedeeltelijk vast juist is -ik voel niet de behoefte om daar hier uitspraken over te doen-, doet dat voor de punten die ter discussie gesteld werden, totaal niet ter zake.
Of anderen hetzelfde zien, is zonder deugdelijk psychiatrisch onderzoek niet vast te stellen en bovendien ook niet zo relevant, voor zover mensen er belang bij hebben om hun eigen straatje schoon te vegen.
Daar komt bij dat het gesprek volgens mij ging over het effect van het toelaten van gastpredikanten van andere ligging en de discussie daar nu niet echt meer mee te maken heeft.
Nieuwsgierigheid vermomd als zogenoemde voorzichtigheid in het oordeel en wantrouwen vermomd als zorgvuldigheid voegt mijns inziens niets toe. Alleen het feit dat Bezorgd globaal dezelfde feiten vermeldt, verhindert sommige mensen hier ervan om mij van leugens te beschuldigen. Ik kan dat niet anders zien dan als het promoten van onwaarheden zonder enige kennis van zaken.
Als iemand een (stevige) mening geeft, dan mag ik toch kritisch tegengas geven? Of als alle opmerkingen in het algemeen zijn, dan mag ik toch kritische vragen stellen als iemand wat zegt? (Gezien eerdere uitspraken van jou, komt het voor mij niet over alsof de opmerkingen algemeen zijn.)
Mensen (dus ook een consulent) zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Tot die tijd is bijvoorbeeld 'proberen illegaal macht uit te oefenen' in mijn ogen niet meer dan een mening of een onbewezen feit.
Ik zal er verder over ophouden. Mocht je duidelijk aangeven waar ik je vals beschuldigd heb, dan zal ik mijn excuses aanbieden!