Wil iemand de link delen?DDD schreef:Een goed artikel. Ik weet echter niet of het voor kerkelijke eenheid nodig is om alle predikanten geregeld uit te nodigen. In mijn gemeente ging de nieuw samengestelde kerkenraad op een gegeven moment voornamelijk middendominees lezen met een enkele zware broeder erbij, maar als het gemiddelde kerklid meer op de linkerflank georiënteerd is, dan werkt dat natuurlijk niet eenheidsbevorderend. Integendeel. Dan halveert de gemeente in korte tijd, en het is alleen door een wonder en doordat er weinig alternatieven zijn, dat er nog meer dan een vijfde van de leden over is.
Overigens wacht ik wat dat betreft nog steeds op excuses van Jantje, maar ja, die is er niet meer.
Als het gemiddelde gemeentelid linkerflank is, waarom kiezen ze dan een midden kerkenraad? Overigens ben ik wel benieuwd in welke gemeente je zit/zat. Meer dan 1/5e over klinkt wel heel dramatisch. Overigens lijkt het erop dat Bodegraven wel heel erg select uitnodigt. Mogelijk score veel dominees te weinig punten op hun beoordelingsschema.