Wat doen we vandaag?

Valcke

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Valcke »

DDD schreef:Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Ik heb het idee dat het tamelijk ingetogen orgelspel is. Vergelijkbaar met een gemiddelde kerkdienst in de rechterflank van de gereformeerde gezindte.
Je zei eerder dat je "flauw idee" hebt als het gaat om deze zangavonden in Katwijk (dat blijkt dus wel te kloppen).
Zo ingetogen is het orgelspel niet, hoor, op deze avonden.
Het zingen is wel ingetogen, overigens, maar de entourage (orgel en dirigent) wat mij betreft niet.
Maar anderen wil ik hun liefde voor deze avonden niet ontnemen overigens.
DDD

Bericht door DDD »

Eens. Maar ik heb intussen even geluisterd op de website. Want ik ben wel nieuwsgierig en zeker bij zo'n opmerking.

De drie voorbeelden op de website vond ik ingetogen, hoewel niet traag. Maar ik zal eens kijken of ik vanavond kan meeluisteren.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Eens. Maar ik heb intussen even geluisterd op de website. Want ik ben wel nieuwsgierig en zeker bij zo'n opmerking.

De drie voorbeelden op de website vond ik ingetogen, hoewel niet traag. Maar ik zal eens kijken of ik vanavond kan meeluisteren.
Inderdaad, ik snap je opzich wel. Het is niet traag, maar ergens wel ingetogen. De dirigent en organist daarentegen…. :jongle
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Ik luister nu een half uur. Ik vind het zeer ingetogen. De afstemming tussen dirigent en organist lijkt iets beter.
Henk J

Bericht door Henk J »

Marco den Toom is wel wat enthousiaster op het orgel dan Jaap van Rijn inderdaad. Marco heeft natuurlijk ook wel wat meer in zijn mars. Ik vind de organist wel een stuk enthousiaster dan bij de gemiddelde dienst in onze gezindte die ik bezoek, maar de gemiddelde organist heeft ook niet het niveau van Den Toom. Voorspel van psalm 46 die ik nu beluister is wel mooi trouwens.
DDD

Bericht door DDD »

Het is denk ik maar wat je gewend bent. Ik maakte in mijn jeugd heel wat spectaculairder orgelspel mee. Ik vind het in ieder geval niet overdreven of extreem overheersend of indringend. Weinig dissonanten, zo nu en dan wat harder of zachter en een wolk van klanken.
Henk J

Bericht door Henk J »

Er zit 1800 man in de kerk, dan wordt het lastig om als organist nog overheersend te zijn. Inderdaad is het orgelspel niet extreem, maar ik begrijp wel dat sommigen het extreem vinden.
Zou er wel eens heen willen maar meestal kom ik er pas weer achter als de avond voorbij is.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Weer eens een kerkdienst uit Kattik (Katwijk aan Zee) opgezet, ik mis Katwijk niet zo, maar het zingen daar wel.
Ik kan mij niet herinneren ergens fijner gezongen te hebben, in de kerkdienst.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Ik was er ook, heerlijk gezongen. Een van mij mag en organist best laten horen wat lofpsalmen zijn dus snap die kritiek niet zo. En de dirigent? Ik ben blij dat God ook mensen wil gebruiken die anderen enthousiasmeren. Niet iedereen heeft nu eenmaal een ingetogen persoonlijkheid.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb gisteravond een stuk meegekeken. Het orgel hoeft van mij niet ingetogener. Ik heb geen moeite mee met de stijl. De dirigent kan soms wel wat jolig uit de hoek komen. Als je de inhoud van de psalmen laat inwerken, kan ik begrijpen dat dat wordt ervaren als niet bij elkaar passend - zo ervaar ik dat zelf ook.

Ik zou ook graag een keer aanwezig zijn, maar je moet dan wel heel snel zijn om te reserveren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Henk J

Bericht door Henk J »

Vanmiddag naar Amsterdam voor de orgeltocht met Evan Bogerd. Zin in!
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Bijkomen van een lange maar mooie dag in Utrecht. Als je geen eerste kan worden, dan is de tweede plek ook een hele mooie ervaring
#nbk2022
The Groom's still waiting at the altar
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Glasvezel modem geïnstalleerd, op de een of andere manier gaat het vaak fout, je doorloopt netjes de stappen van de gebruiksaanwijzing, maar ineens komt er toch weer een scherm tevoorschijn die niet omgeschreven staat in de stappen. Op het moment dat je denkt dat je beter opnieuw met de configuratie kan beginnen doet hij het.

Ook vandaag in het toilet een Hue spot gemaakt op Motion sensor, heel prettig en hygenisch. Ik heb het ingesteld dat tussen 08:00 en 23:00 het spotje 100% brandt, en tussen 23:00 en 08:00 op 5%.

In de slaapkamer een Jung Friends of Hue dimmer geplaatst die de lamp en de nachtlampjes bediend. Ik ben er content mee.

Nog meer Philips Hue fans op RF? :yahoo
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

J.C. Philpot schreef:Ik heb gisteravond een stuk meegekeken. Het orgel hoeft van mij niet ingetogener. Ik heb geen moeite mee met de stijl. De dirigent kan soms wel wat jolig uit de hoek komen. Als je de inhoud van de psalmen laat inwerken, kan ik begrijpen dat dat wordt ervaren als niet bij elkaar passend - zo ervaar ik dat zelf ook.

Ik zou ook graag een keer aanwezig zijn, maar je moet dan wel heel snel zijn om te reserveren.
Ja. Dat iemand de dirigent niet ingetogen vindt, daar kan ik wel inkomen. Niet iedereen wil een blijhoofd voor zijn neus.

@Bonny: wat leuk. Wat een prachtige namen. Ik zie zelfs nog een band uit De Tike. Dat is maar een heel klein dorpje. Bijzonder.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:Ik zou ook graag een keer aanwezig zijn, maar je moet dan wel heel snel zijn om te reserveren.
ondanks mijn opmerking, is hij wel een hele sympathie kerel. ik heb jaren geleden weleens tegenover hem op de camping gestaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie