Off course, dit keer niet met de heli.Bourdon16 schreef:Aiii helemaal mis.. toch niet met het vliegtuig naar toe gegaan ?pierre27 schreef:Ik ben in Malaga, eentje met salami...MGG schreef:Toch wel een zonder vlees. Anders verknoei je het klimaatpierre27 schreef:Ja Zeeuw, je hebt een punt. Ik ga verder met mijn pizza.
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Maar hoe kan dat nu? Ten eerste: hoe kan zo iemand ambtsdrager zijn. Niet echt iemand die goed bekend staat, en dat is wel een vereiste.Zeeuw schreef:Dat laatste vind ik wel netjes van je. Wij voetbalden vroeger vaak op pleintjes. Dan komt de bal wel eens op het dak van een garage of in een tuin. Bij 90% kon je netjes aanbellen 'onze bal ligt op uw dak/in uw tuin'. Maar er was 1 persoon die de ballen standaard lek stak. Helaas een persoon die in mijn kerk op zondag ambtsdrager was.-DIA- schreef:Ik vind ruziemakers, schreeuwers en schelders nog hinderlijker. Een beetje met een bal trappen hindert me niet. We woonden vroeger pal aan de drukke spoorlijn naar Duitsland, waar ongeveer elke kwartier (ik heb het nooit geteld) een trein, intercity, stoptreinen en internationale treinen vanuit Duitsland ging, en ook, nog erger, die olietanktreinen. Die gaan ook 's nachts, en dan lag je gewoon te schudden in je bed. Als je overdag even buiten zat en er raasde een trein langs dan moest je je mond even houden want je was dan compleet onverstaanbaar.Zeeuw schreef:Precies. Zelf het geluid van een balletje op een racket vinden ze al vervelend. Het is wat he.-DIA- schreef:Laten we ook de geest van de tijd niet vergeten. Die kunnen wij nergens ontlopen, al waren we in de Arabische Woestijn. Die geest waart over de wereld, en we zien die geest zich overal openbaren.
Mensen worden opstandig, mensen zijn lichtgeraakt, mensen worden meer een meer egoïstisch en kunnen geen tegenslag meer verdragen.
Daarnaast kwam er naast de spoorlijn een rondweg om Rijssen, en wij werden heel vakkundig achter een soort Berlijnse muur gestopt, zodat ons uitzicht weg was, en resultaat? Het geluid werd vrijwel niet minder. Dat vind ik wel een beetje van een andere orde als een tennisballetje. Overigens, daar kun je, als je chagrijnig aangelegd bent ook wel last van hebben. Ik maak me daar niet druk om, maar hoe vaak gebeurt het niet dat er kinderen aan de bel staan: Meneer, mijn bal/shuttle ligt op uw balkon. Dan zeg je toch gewoon: Oh, dat geeft niet hoor, en je geeft die kinderen die al wat bang waren, met een gulle lach hun bal/shuttle of wat het ook is terug. Daar maken we geen probleem van.
En daarnaast, het is niet toegestaan om andermans eigendommen te vernielen. Dus je had aangifte kunnen doen bij de politie, lijkt mij.
-
Oh dat is een uitspraak die ik wel vaker gebruik, ik bedoel er verder niks meeZeeuw schreef:Heerlijk, die sterke manier van inhoudelijk discussiëren.HersteldHervormd schreef:Wil je niet gauw maken dat je wegkomt? Weetje hoeveel ons piepkleine landje investeert in het klimaat? Terecht dat we kijken naar klimaat, maar dan alsnog is het bizar dat je dit soort acties uitvoert, of vind jij het soms gerechtvaardigd?Philip schreef:Coronademonstranten brachten levens van anderen in gevaar door elkaar in strijd met de regels te gaan knuffelen. Boeren blokkeerden snelwegen en vielen hulpdiensten aan. Deze vastplak-acties veroorzaken niet of nauwelijks schade. Demonstreren op de Dam levert weinig aandacht op. Je vastplakken is wereldnieuws en plotseling komen er dan wel uitnodigingen voor talkshows.HersteldHervormd schreef:Wat is dit toch steeds met die lui? Ik word er een beetje moe van. Gelukkig is er dit keer niks beschadigd, maar wat is de link tussen een schilderij en het klimaat? Dat deden coronademonstranten bijvoorbeeld toch ook niet? Ga lekker in Amsterdam met je ideeën op de Dam staan denk ik dan.
https://www.ad.nl/binnenland/activisten ... ~a4e8d956/
Het echte probleem is dat de CO2-uitstoot vorig jaar weer is gestegen en de komende +/- twintig jaar cruciaal zullen zijn voor de vraag of de we op normale manier verder kunnen leven. De politiek kiest liever voor de korte termijn in plaats van voor het aanpakken van problemen.

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ruiterlijk erkennen klinkt als muziek in mijn oor. Hoe veel mensen om me heen denken niet dat ze altijd gelijk hebben, en nooit kan dat kleine woordje 'sorry' over hun lippen, of gewoon zeggen: je had toch gelijk. Nee, nee, volharden in Eigen Onfeilbaarheid ook al blijkt het tegendeel. Dat zijn erg moeilijke mensen om mee om te gaan.Zeeuw schreef:Voor mij destijds wel. Ik kon het als jong ventje niet goed rijmen. Later lukte dat overigens goed hoor. Niemand is perfect en ik heb met de beste man vaker gesproken. Maar geduld was niet de grootste deugd. Van mij overigens ook niet-DIA- schreef: Dat is niet zo netjes, en wat mij betreft had je er niet bij behoeven te vertellen dat het een ambtsdrager betrof. Dat werpt immers een smet op het ambt? Of zie ik dat verkeerd?
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ook ambtsdragers hoeven wat mij betreft niet perfect te zijn. Dat ben ik zelf nl ook absoluut niet. Nou, hoe zou het juridisch eigenlijk zijn als een bal in jouw tuin ligt? Blijft die daarmee andermans eigendom? Geen idee eigenlijk. Maar dit gebeurde als kind wel vaker. Dan kocht je eigenlijk weer een nieuwe. Later kwam er een sportveld, toen waren de pleintjes niet meer nodig.DDD schreef:
Maar hoe kan dat nu? Ten eerste: hoe kan zo iemand ambtsdrager zijn. Niet echt iemand die goed bekend staat, en dat is wel een vereiste.
En daarnaast, het is niet toegestaan om andermans eigendommen te vernielen. Dus je had aangifte kunnen doen bij de politie, lijkt mij.
-
Ja die blijft je eigendom. Het juridische eigendom van roerende zaken gaat in deze casus pas over als ze duurzaam verbonden zijn met onroerende zaken. Een bal ligt 'los' in de tuin waardoor er geen spraken is van eigendoms overdracht door natrekking boek 5 artikel 20.Zeeuw schreef:Ook ambtsdragers hoeven wat mij betreft niet perfect te zijn. Dat ben ik zelf nl ook absoluut niet. Nou, hoe zou het juridisch eigenlijk zijn als een bal in jouw tuin ligt? Blijft die daarmee andermans eigendom? Geen idee eigenlijk. Maar dit gebeurde als kind wel vaker. Dan kocht je eigenlijk weer een nieuwe. Later kwam er een sportveld, toen waren de pleintjes niet meer nodig.DDD schreef:
Maar hoe kan dat nu? Ten eerste: hoe kan zo iemand ambtsdrager zijn. Niet echt iemand die goed bekend staat, en dat is wel een vereiste.
Het zou wel grappig zijn als alles wat op jouw grond komt ook direct je eigendom wordt. Dan nodig ik al mijn vrienden en familie uit en verkoop ik alle auto's die op mijn grond geparkeerd worden

Laatst gewijzigd door MGG op 27 okt 2022, 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarom lijmoplosser? Gewoon niet los maken. Als je ze een weekje laat zitten heeft het best een afschrikkende werking denk ik en je kunt het best als een soort kunstprodukt verkopen.Zeeuw schreef:Haha, geweld, janken. Nee joh, Pierre is superbeschaafd. Die zegt op dat moment 'hé (aardappel in den keel) gepeupel, scheer je weg!' Echter, het gepeupel zit al vastgeplakt. Affreus. Voortaan allemaal ipv pepperspray maar een busje lijmoplosser mee tegen het tuig.pierre27 schreef:Jank alsjeblieft niet zo Philip.Philip schreef:pierre27 schreef: Het is een compleet gestoorde club. Het zal hun beste dag niet zijn als ze naast me hun handjes willen gaan vastlijmen aan andersmans kunst.Mag het iets inhoudelijker alsjeblieft? @Pierre27: bedreig je nu mensen met geweld?HersteldHervormd schreef: Wil je niet gauw maken dat je wegkomt?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Dat is niet humaan parsifal 

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
-
https://m.gva.be/cnt/dmf20221020_96951171
Bij volkswagen pakte ze het prima aan. Gewoon doorwerken en nachts lichten en verwarming uit.
Bij volkswagen pakte ze het prima aan. Gewoon doorwerken en nachts lichten en verwarming uit.
- Maanenschijn
Maar je hebt de bal wel een poosje in je bezitMGG schreef:Ja die blijft je eigendom. Het juridische eigendom van roerende zaken gaat in deze casus pas over als ze duurzaam verbonden zijn met onroerende zaken. Een bal ligt 'los' in de tuin waardoor er geen spraken is van eigendoms overdracht door natrekking boek 5 artikel 20.Zeeuw schreef:Ook ambtsdragers hoeven wat mij betreft niet perfect te zijn. Dat ben ik zelf nl ook absoluut niet. Nou, hoe zou het juridisch eigenlijk zijn als een bal in jouw tuin ligt? Blijft die daarmee andermans eigendom? Geen idee eigenlijk. Maar dit gebeurde als kind wel vaker. Dan kocht je eigenlijk weer een nieuwe. Later kwam er een sportveld, toen waren de pleintjes niet meer nodig.DDD schreef:
Het zou wel grappig zijn als alles wat op jouw grond komt ook direct je eigendom wordt. Dan nodig ik al mijn vrienden en familie uit en verkoop ik alle auto's die op mijn grond geparkeerd worden

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Bron voor de honderden jaren? Volgens mij is het pas echt begonnen halverwege de 20e eeuw. Ten tijde van de industriële revolutie waren de vervuilende belastingen voornamelijk nog voor de rijken, een klein gedeelte van de bevolking.Philip schreef:We behoren al honderden jaren tot de wereldtop qua uitstoot. En vervolgens doen we ook nog eens heel weinig. Die 'inhaalslag'HersteldHervormd schreef:Wil je niet gauw maken dat je wegkomt? Weetje hoeveel ons piepkleine landje investeert in het klimaat? Terecht dat we kijken naar klimaat, maar dan alsnog is het bizar dat je dit soort acties uitvoert, of vind jij het soms gerechtvaardigd?Philip schreef:Coronademonstranten brachten levens van anderen in gevaar door elkaar in strijd met de regels te gaan knuffelen. Boeren blokkeerden snelwegen en vielen hulpdiensten aan. Deze vastplak-acties veroorzaken niet of nauwelijks schade. Demonstreren op de Dam levert weinig aandacht op. Je vastplakken is wereldnieuws en plotseling komen er dan wel uitnodigingen voor talkshows.HersteldHervormd schreef:Wat is dit toch steeds met die lui? Ik word er een beetje moe van. Gelukkig is er dit keer niks beschadigd, maar wat is de link tussen een schilderij en het klimaat? Dat deden coronademonstranten bijvoorbeeld toch ook niet? Ga lekker in Amsterdam met je ideeën op de Dam staan denk ik dan.
https://www.ad.nl/binnenland/activisten ... ~a4e8d956/
Het echte probleem is dat de CO2-uitstoot vorig jaar weer is gestegen en de komende +/- twintig jaar cruciaal zullen zijn voor de vraag of de we op normale manier verder kunnen leven. De politiek kiest liever voor de korte termijn in plaats van voor het aanpakken van problemen.
is inmiddels allang gestaakt. Nauwelijks reductie van de veestapel, we blijven autorijden, vliegen en consumeren alsof het allemaal niet op kan. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... slag-wordt
Het is niet eerlijk om te zeggen: 'maar China doet ook niets' 1. Wij christenen moeten vooroplopen in het doen van het goede. 2. De uitstoot van China is per inwoner veel lager dan de Nederlandse. 3. China doet heel veel door zoveel abortussen af te dwingen dat de bevolking sterk gaat krimpen. Dat is verschrikkelijk, maar China haalt wel de klimaatdoelen.
Pas na de WOII is men zeer vervuilend aan het werk gegaan, alles kon en mocht. Ik denk sinds 2000 is de knop langzaam omgegaan en zorgen wet en regelgeving ervoor dat we niet zomaar alles kunnen doen wat we willen doen.
Ik vind je een beetje een klimaatdrammer. Ik kwam vandaag met mijn berichtje over wéér een paar klimaatactivisten, en je rechtvaardigt min of meer gewoon de acties. Echt ongelofelijk.
-
Klopt, met de nadruk op poosJE, gezien je de bal terug moet geven zodra de eigenaar erom vraagt. Je kunt juridisch namelijk niet over de bal beschikken.Maanenschijn schreef:Maar je hebt de bal wel een poosje in je bezitMGG schreef:Ja die blijft je eigendom. Het juridische eigendom van roerende zaken gaat in deze casus pas over als ze duurzaam verbonden zijn met onroerende zaken. Een bal ligt 'los' in de tuin waardoor er geen spraken is van eigendoms overdracht door natrekking boek 5 artikel 20.Zeeuw schreef:Ook ambtsdragers hoeven wat mij betreft niet perfect te zijn. Dat ben ik zelf nl ook absoluut niet. Nou, hoe zou het juridisch eigenlijk zijn als een bal in jouw tuin ligt? Blijft die daarmee andermans eigendom? Geen idee eigenlijk. Maar dit gebeurde als kind wel vaker. Dan kocht je eigenlijk weer een nieuwe. Later kwam er een sportveld, toen waren de pleintjes niet meer nodig.DDD schreef:
Het zou wel grappig zijn als alles wat op jouw grond komt ook direct je eigendom wordt. Dan nodig ik al mijn vrienden en familie uit en verkoop ik alle auto's die op mijn grond geparkeerd worden.
Wat vind je nu zelf van dit bericht?Philip schreef:3. China doet heel veel door zoveel abortussen af te dwingen dat de bevolking sterk gaat krimpen. Dat is verschrikkelijk, maar China haalt wel de klimaatdoelen.
Wel als je ze voedertHersteldHervormd schreef:Dat is niet humaan parsifal

Ja, dat snap ik. Maar wat doe je als kind als de boze man zegt 'je krijgt hem niet?'MGG schreef:Ja die blijft je eigendom. Het juridische eigendom van roerende zaken gaat in deze casus pas over als ze duurzaam verbonden zijn met onroerende zaken. Een bal ligt 'los' in de tuin waardoor er geen spraken is van eigendoms overdracht door natrekking boek 5 artikel 20.Zeeuw schreef:Ook ambtsdragers hoeven wat mij betreft niet perfect te zijn. Dat ben ik zelf nl ook absoluut niet. Nou, hoe zou het juridisch eigenlijk zijn als een bal in jouw tuin ligt? Blijft die daarmee andermans eigendom? Geen idee eigenlijk. Maar dit gebeurde als kind wel vaker. Dan kocht je eigenlijk weer een nieuwe. Later kwam er een sportveld, toen waren de pleintjes niet meer nodig.DDD schreef: