Vraag (algemeen)

Marck

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Marck »

Posthoorn schreef:
Piet Puk schreef:
Piet Puk schreef:Vandaag staat in het RD een preekbeurt van de Vrije Ger. Gem. in Ned te Waddinxveen waar ds. B.G. Ippel voorgaat. Ik had nog nooit van deze gemeente gehoord. Weet iemand hoe deze gemeente is ontstaan óf is deze nog in oprichting?
Iemand die nog een antwoord weet waar deze gemeente uit is ontstaan? Ik vermoed uit leden die uit andere kerkverbanden komen. Verwacht niet dat deze voortkomt uit evangelisatiewerkzaamheden geïnitieerd vanuit Werkendam in Waddinxveen.
Het zal wel de Vrije Oud Ger. Gem. in Ned. zijn. Die is er al heel lang in Waddinxveen. Niet meegegaan met de vereniging van 1907.
https://www.rd.nl/oud/010809home.html?p ... 9kl08.html Gaat over Urk maar Waddinxveen wordt ook genoemd.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

De zustergemeente (Christelijk Afgescheiden Gemeente) in Waddinxveen die in het artikel genoemd wordt, is destijds lid van de HHK geworden (HHG Dorpsstraat). Of ik moet een andere vrije gemeente in Waddinxveen over het hoofd zien.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Marck

Bericht door Marck »

J.C. Philpot schreef:
De zustergemeente (Christelijk Afgescheiden Gemeente) in Waddinxveen die in het artikel genoemd wordt, is destijds lid van de HHK geworden (HHG Dorpsstraat). Of ik moet een andere vrije gemeente in Waddinxveen over het hoofd zien.
Bedankt! Ik ben ook niet heel zeker.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ik vind Waddinxveen altijd een aparte naam.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Marck schreef:
J.C. Philpot schreef:
Dat klopt, die vrije gemeente is HHK geworden en ontvangen nu pastorale steun van ds. D. Heemskerk.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:Ik vind Waddinxveen altijd een aparte naam.
Hm, er zijn wel apartere namen in ons Nederlandse plaatsnamenbestand.
HersteldHervormd

Piet Puk schreef:
Marck schreef:
J.C. Philpot schreef:
Dat klopt, die vrije gemeente is HHK geworden en ontvangen nu pastorale steun van ds. D. Heemskerk.
Dat is toch al behoorlijk lang zo?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
HersteldHervormd

Tiberius schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik vind Waddinxveen altijd een aparte naam.
Hm, er zijn wel apartere namen in ons Nederlandse plaatsnamenbestand.
Ja dat is zo. Ik denk dat de naam Waddinxveen nog uit de Middeleeuwen afstamt. Volgens mij komen de combinatie xv al een tijdje niet meer voor in onze taal. Heb je in Drenthe ook niet een paar plaatsen met zulke namen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tot aan de oorlog was het: Waddingsveen; die x is pas later gekomen.
orgeltje

Bericht door orgeltje »

Tiberius schreef:Tot aan de oorlog was het: Waddingsveen; die x is pas later gekomen.
Tot aan welke oorlog?
Op topografische kaarten (zie topotijdreis.nl) staat al meer dan 200 jaar “Waddinxveen”.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

orgeltje schreef:
Tiberius schreef:Tot aan de oorlog was het: Waddingsveen; die x is pas later gekomen.
Tot aan welke oorlog?
Op topografische kaarten (zie topotijdreis.nl) staat al meer dan 200 jaar “Waddinxveen”.
Tot aan de Tweede Wereldoorlog.
Christen

Bericht door Christen »

Er zijn mensen uit Gouda die rijden naar Veenendaal. Misschien nu niet meer?
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Wie van jullie kende de Kanaancourant(https://kanaancourant.nl/) en zo ja, wat vinden jullie hiervan?
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Piet Puk schreef:Wie van jullie kende de Kanaancourant(https://kanaancourant.nl/) en zo ja, wat vinden jullie hiervan?
Ik ken hem. Als ik bedenk dat het satire is, kan ik ook sommige dingen glimlachen omdat ze de kern gewoon raken, of ik dat nu leuk vind of niet. Soms vind ik het over de rand en grenst het aan kwetsen denk ik, maar dat weet ik niet zeker. En soms vind ik het ijzersterk en lachen we er hier thuis hartelijk om.
Fides Quaerens Intellectum
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Anselmus schreef:
Piet Puk schreef:Wie van jullie kende de Kanaancourant(https://kanaancourant.nl/) en zo ja, wat vinden jullie hiervan?
Ik ken hem. Als ik bedenk dat het satire is, kan ik ook sommige dingen glimlachen omdat ze de kern gewoon raken, of ik dat nu leuk vind of niet. Soms vind ik het over de rand en grenst het aan kwetsen denk ik, maar dat weet ik niet zeker. En soms vind ik het ijzersterk en lachen we er hier thuis hartelijk om.
Ik sta er eigenlijk hetzelfde in. Er zitten echter ook artikelen in die een persoon/predikant echt raken vanwege gebreken. Dat vind ik niet gepast.
Plaats reactie