Dat gebeurt in wel meer gemeente. Overigens is de Saambinder ook spot goedkoop.-DIA- schreef:Vorige week, of was het de week daarvoor, maakte ds. A. Verschuure onverbloemd reclame voor de Saambinder. Echtparen krijgen bij hun huwelijk een abonnement op De Saambinder aangeboden op kosten van de kerk. Dan bleek dat velen het abonnement niet verlengden als de cadeau-periode ten einde is. Dat maakte dat ds. Verschuure erop aandrong toch De Saambinder te blijven lezen.rian schreef:Mooie SB deze week!
Er staan een paar goede stukken in!
Mooi ook dat stuk over die predikantendag. Bijzonder dat de sprekers zich zo open/kwetsbaar opstellen tijdens die lezingen.
Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ja, hier ook wel, of dat mag pas veranderd zijn.MGG schreef:Dat gebeurt in wel meer gemeente. Overigens is de Saambinder ook spot goedkoop.-DIA- schreef:Vorige week, of was het de week daarvoor, maakte ds. A. Verschuure onverbloemd reclame voor de Saambinder. Echtparen krijgen bij hun huwelijk een abonnement op De Saambinder aangeboden op kosten van de kerk. Dan bleek dat velen het abonnement niet verlengden als de cadeau-periode ten einde is. Dat maakte dat ds. Verschuure erop aandrong toch De Saambinder te blijven lezen.rian schreef:Mooie SB deze week!
Er staan een paar goede stukken in!
Mooi ook dat stuk over die predikantendag. Bijzonder dat de sprekers zich zo open/kwetsbaar opstellen tijdens die lezingen.
Naast de huwelijksbijbel krijgt een echtpaar dan een gratis abonnement (voor een bepaalde periode).
En inderdaad, De Saambinder is beslist niet duur!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Is de inhoud niet goed volgens jou?Johann Gottfried Walther schreef:De inhoud verbeteren zou een betere aansporing zijn!
Volgens mij hadden ze met het beroepbaar stellen nog wel even kunnen wachten als ik het tweetal van je gemeente zie.GerefGemeente-lid schreef:Laten ze ds. Brugge maar snel beroepbaar stellen, dat is voor alle partijen beter. Meestal komt zoiets toch niet (meer) goed (ziende op Stolwijk, Ridderkerk en Opheusden).
En er zijn genoeg vacante gemeenten.

Piet, kun je me uitleggen wat je doel is met dit soort berichten? Ik vind het wat vervelend worden.Piet Puk schreef:Volgens mij hadden ze met het beroepbaar stellen nog wel even kunnen wachten als ik het tweetal van je gemeente zie.GerefGemeente-lid schreef:Laten ze ds. Brugge maar snel beroepbaar stellen, dat is voor alle partijen beter. Meestal komt zoiets toch niet (meer) goed (ziende op Stolwijk, Ridderkerk en Opheusden).
Haal maar weg dan. Ik blijf het apart vinden over het algemeen dat deze predikant met zoveel vacante gemeenten nauwelijks beroepen word en moest bij het zien van het tweetal aan deze uitspraak denken. Alhoewel ik ook wel snap dat GG-lid hier hoogstwaarschijnlijk geen/nauwelijks invloed op heeft.Ad Anker schreef:Piet, kun je me uitleggen wat je doel is met dit soort berichten? Ik vind het wat vervelend worden.Piet Puk schreef:Volgens mij hadden ze met het beroepbaar stellen nog wel even kunnen wachten als ik het tweetal van je gemeente zie.GerefGemeente-lid schreef:Laten ze ds. Brugge maar snel beroepbaar stellen, dat is voor alle partijen beter. Meestal komt zoiets toch niet (meer) goed (ziende op Stolwijk, Ridderkerk en Opheusden).
En heel eerlijk: ik heb in het verleden hier ook weleens onhandige uitspraken gedaan, die je op een bepaald moment als een boemerang terug kreeg. Wanneer je dan in dit geval zo'n uitspraak doet, moet je volgens mij niet gek op kijken dat die dus als een boemerang terugkomt.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 19 sep 2022, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Helaas zijn mensen/kerkenraden kieskeurig. Ik ben bang dat het kleine spraakgebrek voor gemeente een afknapper is.Piet Puk schreef:Haal maar weg dan. Ik blijf het apart vinden over het algemeen dat deze predikant met zoveel vacante gemeenten nauwelijks beroepen word en moest bij het zien van het tweetal aan deze uitspraak denken. Alhoewel ik ook wel snap dat GG-lid hier hoogstwaarschijnlijk geen/nauwelijks invloed op heeft.Ad Anker schreef:Piet, kun je me uitleggen wat je doel is met dit soort berichten? Ik vind het wat vervelend worden.Piet Puk schreef:Volgens mij hadden ze met het beroepbaar stellen nog wel even kunnen wachten als ik het tweetal van je gemeente zie.GerefGemeente-lid schreef:Laten ze ds. Brugge maar snel beroepbaar stellen, dat is voor alle partijen beter. Meestal komt zoiets toch niet (meer) goed (ziende op Stolwijk, Ridderkerk en Opheusden).
En heel eerlijk: ik heb in het verleden hier ook weleens onhandige uitspraken gedaan, die je op een bepaald moment als een boemerang terug kreeg. Wanneer je dan in dit geval zo'n uitspraak doet, moet je volgens mij niet gek op kijken dat die dus als een boemerang terugkomt.
- FlyingEagle
Daar geloof ik dus helemaal niks van.MGG schreef: Ik ben bang dat het kleine spraakgebrek voor gemeente een afknapper is.
Schuif het vooral op GG-lid, ja. Je loopt met je berichten steeds ongelofelijk te rellen over ds. Brugge. Zie je postgeschiedenis. Stop daar gewoon mee. Het gaat niet eens om een ds. in je eigen kerkverband.Piet Puk schreef:Haal maar weg dan. Ik blijf het apart vinden over het algemeen dat deze predikant met zoveel vacante gemeenten nauwelijks beroepen word en moest bij het zien van het tweetal aan deze uitspraak denken. Alhoewel ik ook wel snap dat GG-lid hier hoogstwaarschijnlijk geen/nauwelijks invloed op heeft.Ad Anker schreef:Piet, kun je me uitleggen wat je doel is met dit soort berichten? Ik vind het wat vervelend worden.Piet Puk schreef:Volgens mij hadden ze met het beroepbaar stellen nog wel even kunnen wachten als ik het tweetal van je gemeente zie.GerefGemeente-lid schreef:Laten ze ds. Brugge maar snel beroepbaar stellen, dat is voor alle partijen beter. Meestal komt zoiets toch niet (meer) goed (ziende op Stolwijk, Ridderkerk en Opheusden).
Piet Puk leeft netjes mee met de GG (dominees), dat is te prijzen. Ik ben het met Piet eens dat het beroepingswerk in dit specifieke geval weer veel vraagtekens oproept.
-
Ik vind dat we niet zo moeten overdrijven. Hij heeft diverse beroepen (gehad) en staat nog enkele keren op tweetal. Waarom kerkenraden hem niet op tweetal zetten gaat ons weinig aan. Betreft het iemand zijn eigen kerk, dan kan je het natuurlijk navragen. De kerkenraden weten hetzelfde als wij, dus er is geen 'geheime/duistere' reden.
De ene dominee krijgt nu eenmaal meer beroepen dan de andere. Voor mij is het wel vaker niet duidelijk waar het exact aan ligt en het is ook niet zo relevant. Laast hoorde ik ds Brugge en ik vond een 'mooie' preek waarin duidelijk merkbaar was dat hij bewogen was met zijn hoorders.
De ene dominee krijgt nu eenmaal meer beroepen dan de andere. Voor mij is het wel vaker niet duidelijk waar het exact aan ligt en het is ook niet zo relevant. Laast hoorde ik ds Brugge en ik vond een 'mooie' preek waarin duidelijk merkbaar was dat hij bewogen was met zijn hoorders.
In CGK BWP staat ook een dominee 'aan de dijk'
Is dat minder boeiend?
Ik vind het buitengewoon aangrijpend.
Is dat minder boeiend?
Neem jij gelijk een sollicitant aan waarvan je weet dat deze op zijn werk ontslagen is of het contract niet verlengd? Dat heet beeldvorming. Die beroepen komen wel. Heeft gewoon wat tijd nodig. Heeft geen nut om dat op RF zo te volgen en te speculeren zoals Puk doet.GGotK schreef:Piet Puk leeft netjes mee met de GG (dominees), dat is te prijzen. Ik ben het met Piet eens dat het beroepingswerk in dit specifieke geval weer veel vraagtekens oproept.
Is dat zo? Welke predikant is dat? Of is hij nog kandidaat?helma schreef:In CGK BWP staat ook een dominee 'aan de dijk'
Is dat minder boeiend?
Ik denk dat ze ds. Hoekman bedoelt.merel schreef:Is dat zo? Welke predikant is dat? Of is hij nog kandidaat?helma schreef:In CGK BWP staat ook een dominee 'aan de dijk'
Is dat minder boeiend?