Mag ik offtopic tussendoor piepen dat ik het herkenbaar vind?parsifal schreef:augustinus gok ik.Erik de Noorman schreef:"Ik bad om kuisheid en zelfbeheersing en op het zelfde moment vreesde ik dat God mij terstond zou verhoren"
Citatenspel
-
- jakobmarin
Voor jou even opgezochtjakobmarin schreef:Heel herkenbaar!! Maar istie inderdaad van Augustinus?Erik de Noorman schreef:"Ik bad om kuisheid en zelfbeheersing en op het zelfde moment vreesde ik dat God mij terstond zou verhoren"
http://www.nederlands.nl/print.php?id=64348
:shock: :shock: :shock:parsifal schreef:Hij is eerder gebruikt en niet in de originele taal:
"The good Christian should beware of mathematicians and all those who make empty prophecies. The danger already exists that mathematicians have made a covenant with the devil to darken the spirit and confine man in the bonds of Hell."
Da's in ieder geval geen beta, ben benieuwd...

Waarschijnlijk iemand uit de oude kerk, toen wiskundigen zich vaak ook ledig hielden met sterrenkijken, en allerlei voorspellingen deden aan de hand daarvan (empty prophecies). Zou Augustinus wel eens kunnen zijn, daar die zich (ook vanwege zijn eertijds) nogal afzette tegen de sterrekijk-kunst.Corydoras schreef::shock: :shock: :shock:parsifal schreef:Hij is eerder gebruikt en niet in de originele taal:
"The good Christian should beware of mathematicians and all those who make empty prophecies. The danger already exists that mathematicians have made a covenant with the devil to darken the spirit and confine man in the bonds of Hell."
Het is inderdaad Augustinus.memento schreef:Waarschijnlijk iemand uit de oude kerk, toen wiskundigen zich vaak ook ledig hielden met sterrenkijken, en allerlei voorspellingen deden aan de hand daarvan (empty prophecies). Zou Augustinus wel eens kunnen zijn, daar die zich (ook vanwege zijn eertijds) nogal afzette tegen de sterrekijk-kunst.Corydoras schreef::shock: :shock: :shock:parsifal schreef:Hij is eerder gebruikt en niet in de originele taal:
- jakobmarin
- Miscanthus
- jakobmarin
"In de origeninele taal"
Hij kon wel goed Engels, die Augustinus!
Hij kon wel goed Engels, die Augustinus!
parsifal schreef:Het is inderdaad Augustinus.memento schreef:Waarschijnlijk iemand uit de oude kerk, toen wiskundigen zich vaak ook ledig hielden met sterrenkijken, en allerlei voorspellingen deden aan de hand daarvan (empty prophecies). Zou Augustinus wel eens kunnen zijn, daar die zich (ook vanwege zijn eertijds) nogal afzette tegen de sterrekijk-kunst.Corydoras schreef::shock: :shock: :shock:parsifal schreef:Hij is eerder gebruikt en niet in de originele taal:
Zelf ben ik niet goed in citaten raden. Of nee, eigenlijk kan ik het helemaal niet. In deze topic kan ik dus maar eenzijdig meedoen.
Voor mensen die het wel goed kunnen zal dit een gemakkelijke zijn:
'Liefde heeft een zoom aan haar mantel die juist tot aan het vuil reikt. Ze veegt de straten en lanen, en omdat ze dat kan, moet dat.'
Groet,
Houthakker.
Voor mensen die het wel goed kunnen zal dit een gemakkelijke zijn:
'Liefde heeft een zoom aan haar mantel die juist tot aan het vuil reikt. Ze veegt de straten en lanen, en omdat ze dat kan, moet dat.'
Groet,
Houthakker.