Ditbenik schreef:
Aan jullie beweringen te zien is dat blijkbaar niet bekend. Alle drie verkondigen ze Christus als de enige Weg tot behoud, alle drie roepen ze op tot geloof en bekering en alle drie leren ze dat het geloof gekend wordt uit de vruchten. Geroepen dienstknechten van God die door de Hem zijn gebruikt om zondige mensen te trekken uit de duisternis tot Zijn dierbaar licht. Wie die even met een paar woorden in de hoek probeert te zetten of probeert af te schrijven loopt een groot risico. Daarom nogmaals de oproep om hier mee te stoppen. Dit soort opmerkingen zijn geen vruchten van geloof.
Maar ik zeg toch ook niet dat ze niet Christus preken, of geen juiste leer hebben? Dat zijn allemaal zaken die jij blijkbaar opvat uit mijn reactie. Ik beaamde alleen het suggestie van Geytenbeekje dat de rechtvaardiging bij de een meer naar voren komt dan de andere. En dat andere dominees het meer hebben over heiligmaking. Daar heeft hij gewoon een punt.
Sorry, maar op mij kom je over dat je op de een of andere manier allergisch bent voor zulke uitspraken, maar je moet geen zaken verdraaien vind ik. Lees eens je post hierboven, het staat vol met beschuldigingen die niet opgaan.