Dus eigenlijk is er geen sprake van nieuw inzicht, maar vooral een bevestiging van eigen mening of vooroordeel.Simon0612 schreef:@ararat: zie bovenstaand het antwoord op je vraag. En verder is door de analyses van o.a. Valcke en Huisman is voor mij bevestigd dat ds. van den Brink de pot is die de ketel verwijt. Hij slaat door de andere kant op. En na nog enkele malen luisteren van wat hij nu precies zegt kom ik tot de conclusie dat ik de verwijten die hij uit gelukkig nooit hoor.pierre27 schreef:Deze vraag kun je natuurlijk bij tal van topics stellen. Voor mij is het persoonlijk verhelderend omdat ik al langer vragen had bij de schrijverij van dr vd Brink. Door diverse reageerders is mij duidelijk geworden dat het gevaar van doorhangen naar een andere kant ook aanwezig is. Ondanks wat verwachtte uitwassen vind ik het een goede topic.Ararat schreef:Inmiddels 16 pagina's verder vraag ik me af wat je bereikt hebt met dit topic. Tot welke nieuwe inzichten heeft dit bijv geleid?Simon0612 schreef:Ik heb de video nogmaals volledig bekeken en ik ben echt verbaasd over wat deze man allemaal zegt.
Hoe hij het ook durft te zeggen. Hij knoeit hier met de waarheid en beticht Gods knechten voor gezanten van de duivel. Wat me ook verbaasd is waarom hij daar nu mee komt, hij is tenslotte in de Ger Gem opgegroeid. Zoals hij het beschrijft heb ik het daarnaast ook nog nooit een dominee horen preken. Opnieuw na de eerdere artikelen vol met vooroordelen, zit ook dit weer vol met vooroordelen. Vraag me oprecht af of hij er 1 preek voor heeft geluisterd. Ten slotte zeer benieuwd hoe die beste man de tekst uit Rom. 9:18 uitlegt. Volgens mij raakt de beste man een beetje van het padje door zijn strijdt tegen bevindelijk gereformeerd...
https://m.youtube.com/watch?v=3dUX-TmnnKk
Dit komt misschien wat scherp over, maar na wat langere tijd afstand van RF komt een topic als dit eventjes slecht binnen.
Overigens heeft ieder forumlid een eigen verantwoordelijkheid hierin (ook de zwijgers). Ik ook, maar omdat ik het nu pas lees zou ik aan elke lezer willen vragen:
Welke mooie dingen zijn geleerd? Wat heeft verwondering gegeven, wat is de 'winst', waar hebben we elkaar gevonden?
Als dat er niet is, heeft het alleen tot (verdere) onderlinge verwijdering geleid. Dat zou erg jammer zijn.