Gebed gevraagd
Re: Gebed gevraagd
Dat bericht is toch bedoeld voor familie, vrienden en kennissen? Ik betwijfel of dit de bedoeling is.
Re: RE: Re: Gebed gevraagd
Je ziet bij dergelijke gebeurtenissen dat reformatorisch Nederland klein is. Dergelijke accounts krijgen er dan vaak zomaar tientallen volgers per dag bij. Sommigen zien dat als sensatie. Ik durf daar toch niet zo over te oordelen. Geloof dat er op heel veel plekken nu gebeden wordt voor deze voor velen onbekende jongen.DDD schreef:Dat bericht is toch bedoeld voor familie, vrienden en kennissen? Ik betwijfel of dit de bedoeling is.
Als het uitsluitend voor intimi bedoeld is, moet je het niet op Facebook zetten.DDD schreef:Dat bericht is toch bedoeld voor familie, vrienden en kennissen? Ik betwijfel of dit de bedoeling is.
~~Soli Deo Gloria~~
Inderdaad. Niet dat dat er iets mee te maken heeft, want kennissen zijn geen intimi.
En het staat openbaar, anders had ik het niet gedeeldHendrikus schreef:Als het uitsluitend voor intimi bedoeld is, moet je het niet op Facebook zetten.DDD schreef:Dat bericht is toch bedoeld voor familie, vrienden en kennissen? Ik betwijfel of dit de bedoeling is.
Hij is gisteravond overleden. "Hij is thuisgehaald! Hij mag nu voor eeuwig God grootmaken" zo schrijft vader.helma schreef:Gebed gevraagd voor een jongen van 7, die sinds juni problemen heeft in zijn hersenen. (Cavernoom) Er zijn voortdurend grote zorgen over zijn gezondheid, en vandaag heeft hij een hersenbloeding gehad en ligt hij op de IC. Heel ernstig.
-
Eeuwig gelukkig!!Ditbenik schreef:Hij is gisteravond overleden. "Hij is thuisgehaald! Hij mag nu voor eeuwig God grootmaken" zo schrijft vader.helma schreef:Gebed gevraagd voor een jongen van 7, die sinds juni problemen heeft in zijn hersenen. (Cavernoom) Er zijn voortdurend grote zorgen over zijn gezondheid, en vandaag heeft hij een hersenbloeding gehad en ligt hij op de IC. Heel ernstig.
Is deze rouwdienst mee te luisteren?
Waarom zou je dat willen?Als gast hier schreef:Eeuwig gelukkig!!Ditbenik schreef:Hij is gisteravond overleden. "Hij is thuisgehaald! Hij mag nu voor eeuwig God grootmaken" zo schrijft vader.helma schreef:Gebed gevraagd voor een jongen van 7, die sinds juni problemen heeft in zijn hersenen. (Cavernoom) Er zijn voortdurend grote zorgen over zijn gezondheid, en vandaag heeft hij een hersenbloeding gehad en ligt hij op de IC. Heel ernstig.
-
Om te horen hoe de Heere werkt,hoe goed Hij isHendrien schreef:Waarom zou je dat willen?Als gast hier schreef:Eeuwig gelukkig!!Ditbenik schreef:Hij is gisteravond overleden. "Hij is thuisgehaald! Hij mag nu voor eeuwig God grootmaken" zo schrijft vader.helma schreef:Gebed gevraagd voor een jongen van 7, die sinds juni problemen heeft in zijn hersenen. (Cavernoom) Er zijn voortdurend grote zorgen over zijn gezondheid, en vandaag heeft hij een hersenbloeding gehad en ligt hij op de IC. Heel ernstig.
Om te horen hoe goed de Heere is en hoe Hij werkt, dan hebben we aan Zijn Woord genoeg. Zo’n rouwdienst is alleen voor betrokkenen vind ik.
Goed dat je er "vind ik" aan toevoegt.Hendrien schreef:Om te horen hoe goed de Heere is en hoe Hij werkt, dan hebben we aan Zijn Woord genoeg. Zo’n rouwdienst is alleen voor betrokkenen vind ik.
- Bonny
- Contacteer:
Eens met HendrienHendrien schreef:Om te horen hoe goed de Heere is en hoe Hij werkt, dan hebben we aan Zijn Woord genoeg. Zo’n rouwdienst is alleen voor betrokkenen vind ik.
The Groom's still waiting at the altar
Ik begrijp voorgaande schrijvers.
Er zijn mensen die lezen levensbeschrijvingen, waarbij gaat om wat de Heere gedaan heeft in het leven en bij het sterven van een persoon.
Is mijn veronderstelling juist dat voorgaande schrijvers dit soort boeken niet lezen, omdat we genoeg hebben aan Gods Woord?
Er zijn mensen die lezen levensbeschrijvingen, waarbij gaat om wat de Heere gedaan heeft in het leven en bij het sterven van een persoon.
Is mijn veronderstelling juist dat voorgaande schrijvers dit soort boeken niet lezen, omdat we genoeg hebben aan Gods Woord?
Een rouwdienst is veelal een openbare bijeenkomst. Juist de vraag stellen van Hendrien vind ik moeilijk. Wanneer 'als gast hier' oprecht een verlangen heeft om Gods daden te horen die Hij bewezen heeft aan dit kind is het heel legitiem om de rouwdienst te beluisteren. De vraag stellen met de insinuatie dat het uit nieuwsgierigheid is bevat een oordeel. Nergens voor nodig.Bonny schreef:Eens met HendrienHendrien schreef:Om te horen hoe goed de Heere is en hoe Hij werkt, dan hebben we aan Zijn Woord genoeg. Zo’n rouwdienst is alleen voor betrokkenen vind ik.
En ja, nu ga ik vast horen dat het zo echt niet bedoeld is.
Dan is dat gelukkig.
Er zijn hele goede levensbeschrijvingen. Zolang het geen hagiografieën zijn.CvdW schreef:Ik begrijp voorgaande schrijvers.
Juist levensbeschrijvingen kunnen herkenning geven en tot bemoediging zijn.